ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT 2014. november 08 – november 15.
Hol voltunk földrajzilag? Az „ezer tó” országában. A legdinamikusabban fejlődő skandináv országban.
Finnország Jellemzők : Területe: 338 145 km2 Népessége: 5 442 322 fő Népsűrűsége: 16 fő/km2 => az éghajlathoz igazodik D-en 20 fő/km2, É-on lakatlan Az ország 94%-a ritkán lakott vidéki térség Hivatalos nyelv: finn és svéd Felszíne: Finn-ősföld (ősidei lekopott ősföld) az ősföldön a jégkorszaki jég által vájt mederben lévő tavak alkotta Finn-tóvidék (az „ezer tó országa” – a valóságban 187 888 tó!)
Finnország Jellemzők: Erdők - területének 2/3-a tűlevelű erdő => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru- cellulóz- és papírgyártás) A déli lombos erdők táplálják a gyufa-, és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) Finnország siker-ágazata a tele-kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA
Ähtäri
Ähtäri és Tuomarniementie
Siker és hatékonyság az oktatásban
Oktatott szakmák Ähtäri Tuomarniementie Gépjármű szerelő Erdész Szakács Erdei energia kitermelő Gépész Erdészeti gépkezelő Hegesztő Asztalos Villanyszerelő Házépítő Házigondozó
A finn oktatási rendszer
Az oktatás és a 21. század 21. századi kompetenciák 21. századi iskola Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód
Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)
Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segéd-anyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.
Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői A legfontosabb három alapelv: Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.
Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjanak. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.
Kirándulások – Alajärvi -JAMI
Kirándulások – Nemzeti Parkok Pyhä-Häkki
80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban
Érintetlen erdő
Petäjavesi ótemplom
Kirándulások – Helsinki (Katedrális)
Az első munkanap élménye
Az első munkanap élménye
Diákjaink munka közben
Diákjaink munka közben
Ez is Finnországban van: Kimi Räikkönen Joulupukki, a mikulás Karl Frazer Lappföld
Ez is Finnországban van:szauna 2 millió szauna található Finnországban
Rokon nyelv ?
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!