Az interprofesszionális együttműködés nélküli esetkezelés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Jó gyakorlatok a norvég foglalkozási rehabilitációban Kihívások és válaszok konferencia Szombathely Støren- Váczy Blanka szociálpolitikus.
Pályaorientáció: a fiatalok minőségi munkaerő követelményeinek biztosítása a munkaerőpiacon A pályaorientáció jelenlegi helyzetének és a jövőre vonatkozó.
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A stratégiai tervezés módszertana
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP /A
Könyvtárhasználati verseny
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
A tanulók társas helyzete az iskolában
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Resztoratív módszerek az iskolában
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
ÓZDI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL 2. ÜLÉSE „Területi együttműködést segítő programok kialakítása az ózdi járásban” ÁROP-1.A
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
A támogatott lakhatás kihívásai
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Az együttműködés tanulása – az interprofesszionális képzések tapasztalatai

Az interprofesszionális együttműködés nélküli esetkezelés Komplex ellátási szükséglet A szakember lehetőségei korlátozottak a probléma megoldásához Csak egy nézőpontból tudja vizsgálni az esetet Egy szakma eszközeivel tud segítségére lenni a kliensnek Elszigetelődik és magára marad a megoldatlan problémákkal Nem tudja biztosítani a személyreszabott, szükségletekhez igazodó komplex ellátást! Eredmény: Elégetlen kliens, aki nem kapja meg a szükségleteinek megfelelő gondozást!

Az interprofesszionális együttműködés – Tipikus attitűdök „A jelenlegi környezetben és feltételrendszerben ez lehetelen!” „Mi már ezt régóta csináljuk!”

Az interprofesszionalizmus alkalmazott fogalma az a folyamat, amelyben különféle szakemberek a felhasználók illetve a helyi közösség komplex szükségleteire közösen reflektálnak és integrált, azaz közösen megalkotott, és elemeiben egymással összekapcsolt és összehangolt válaszokat adnak. Ez magában foglalja a szakemberek magas szintű egyűttműködését, intenzív interakcióját, és tudásuk egymással történő megosztását.

Felhasználó / kliens központú együttműködés - esetmunka Az interprofesszionalis együttműködés néhány fő jellemzője a humán segítő munkában Közös szükségletfelmérés és „diagnózis”, közösen kialakított megoldások Felhasználó / kliens központú együttműködés - esetmunka Szervezeteken átívelő teamek Koordinált vagy integrált szolgáltatásnyújtás Informatikai háttér, célszerű infrastruktúra

Az interprofesszionális együttműködés feltételei Rendszerfeltételek Szakterületi tényezők Jogszabályi tényezők 2. Szervezeti feltételek Szervezeti struktúra Szervezeti filozófia Teamvezetési stílus Team erőforrások Kommunikációs módszerek Munkaidő beosztás és szakmai rutinok 3. Interakciós feltételek Szakmai sztereotípiáktól mentes, nyílt hozzáállás Együttműködési hajlam Bizalom Interprofesszionális kompetenciák

Az interprofesszionális kompetencia területek

Megértés és elköteleződés Helyzetfelismerés és kezdeményezés A 16 interprofesszionális képzés közös célkitűzései és várt tanulási eredmények Megértés és elköteleződés Helyzetfelismerés és kezdeményezés Egyenlő és kompetens partnerként képesek legyenek a saját szakma képviseletére a team munka keretében az IP hozadékának megismertetése felhasználó-központú szolgáltatásnyújtás szemléletének megerősítése szerepek azonosítása és értelmezése interprofesszionális szemlélet, etikai hozzáállás és együttműködési kultúra fejlesztése kommunikációs készségek fejlesztése eszközök és technikáka team- munkához

Az interprofesszionális együttműködéssel támogatott egyéni esetkezelés Eredmény: Elégedett kliens, aki megkapja a szükségleteinek megfelelő ellátásokat Komplex ellátási szükséglet Szakmaközi-team összehívása indokolt Több szempontú megközelítés és lehetséges Közösen készítik el a kliens egyéni igény és szükségletfeltárását és gondozási tervét Közös összehangolt beavatkozás A szakember sikeres és eredményes munkát végez

Képzési célcsoportok kialakítása és bemutatása A szociális szakterület felől jövő igényeket és gyakorlatot vettük figyelembe a célcsoportok kialakítása során Megvizsgáltuk: Milyen problémákkal találkoznak leggyakrabban a szakemberek? Tipikus hátrányos élethelyzetek kiválasztása Hasonló összetételű szakmaközi teamek együttműködése

4 képzési csoport kialakítása 1, Aktív korú felnőttek hátrányos helyzetű csoportjai 2, Fogyatékos személyek, autisták 3, Idősek 4, Családok, fiatalok, gyermekek Fókuszcsoportok kialakítása - a „tipikusnak” tekinthető szakmaközi együttműködések lehetőségét vettük számba!

Képzési célcsoportok kialakítása és bemutatása

A fókuszcsoportok vizsgálati szempontjai Célcsoport jellemzője Képzési program szükségességének indoklása Az együttműködés célja és jellemzője Potenciális együttműködő szakemberek, szektorok Más, az együttműködésbe bevonható személyek Kiknek ajánljuk a képzési programon való részvételt?

Tematika felépítése

Távoktatás a gyakorlaton keresztűl

Képzési program 50 óra

Hogyan épül fel egy szituációhoz tartozó szerepjáték dokumentációja? Szituációk 1-6. 1. Szerepjáték dokumentációja Szituáció 1. (Sz1.) Team építés Esetbemutatás 1-2 oldal Instrukciók a szerepjátszó csoportok részére 1 oldal Egyéni instrukciók a szerepjátszó csoportok részére 5 fő x 1 oldal Megfigyelő csoportok instrukciói (4 csoport x 1 oldal)

Mit kell tudnunk az esetről? Egy, a célcsoporthoz tartozó kliens történetét mutatja be A hat esetleírás végig az ő esetéről szól, mindig új információkat kapunk róla és ez alapján szükséges a team ülését összehívni laboratóriumi keretek között Az eset célja, hogy az eljátszandó team üléshez alapot, témát adjon Az esetnek az a feladata, hogy valóságos vagy ahhoz közelítő helyzetekbe hozza a szakembereket

A tanfolyamok tapasztalatai, a fejlesztés területei…. 1, „felhasználó barátabbá”, könnyebben értelmezőhetővé tettük az olvasó számára a munkám értékelése, személyes fejlődésem tervezése című fejezetet 2, Annak érdekében, hogy tananyag logikusan felépített, könnyen érthető és elsajátítható legyen, az egyes tananyagrészeket szemléletes módon, az elején és a végén rövid összefoglalóval láttuk el! 3, A távoktatásra vonatkozó fejezet szükséges módosításait elvégezzük, annak érdekében, hogy a távoktatás keretében adott információk koherensebbek és közérthetőbbek legyenek! 4, A szituációs játékok alapját képező esetleírások változó megítélés alá estek, így áttekintésük és átdolgozásuk szükségszerű volt.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!