Matematika Kompetenciaterület

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Matematika kompetencia
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetencia-konferencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
INNOVÁCIÓ? az óvodapedagógiában
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kompetencia alapú oktatás
A matematika tanítás lehetőségei a 2011/12-es tanévben
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Projektmunka.
A B típusú programcsomagok alkalmazása
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Kompetensek lettünk? június 27..
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
A Számvitel Didaktikája
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Kompetenciafejlesztés
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia mérések elemzések
Harmadik matematikakönyvem
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
„C” típusú programcsomag bevezetése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A képzés menetrendje 45 és 90 perces blokkok, 15’ szünetekkel.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Matematika Kompetenciaterület

„ Mondd el, és elfelejtem . Tanítsd meg, és emlékezem rá. Lehessek részese, és megtanulom.” /kínai bölcsesség/

A matematikai kompetenciáról Olyan felkészültség, amely alkalmassá tesz arra, hogy különböző helyzetekben hatékonyan cselekedjünk Olyan felkészültség, amely tudásra, készségekre, tapasztalatokra, értékekre, beállítódásokra épül

A matematikai kompetencia matematikai ismeretek, matematika-specifikus készségek és képességek, általános készségek és képességek, valamint motívumok és attitűdök együttese. A fogalom pontos tartalma a matematikai kompetencia komponensrendszerként való értelmezésével írható le

A matematikai kompetencia készség- és képességkomponensei Készségek számlálás,számolás,mennyiségi következtetés,becslés, mérés, mértékegységváltás,szövegesfeladat-megoldás Gondolkodási képességek Rendszerezés, kombinativitás, deduktív következtetés, induktív következtetés valószínűségi következtetés,érvelés, bizonyítás Kommunikációs képességek Relációszókincs, szövegértés, szövegértelmezés, térlátás, térbeli viszonyok, ábrázolás, prezentáció Tudásszerző képességek Problémaérzékenység, probléma-reprezentáció, eredetiség, kreativitás, problémamegoldás, metakogníció Tanulási képességek figyelem, rész–egész észlelés, emlékezet, feladattartás, feladat megoldási sebesség

Milyen céllal?” és a „Hogyan?” kérdésekre a választ ki-ki maga próbálja megkeresni → tudatosság hiánya → esetlegessé teheti a tanár munkájának hatékonyságát kerékkötője lehet a tantestület együttműködésének matematikatanítás csökkenő hatékonyságának is egyik okozója lehet

A matematika tanításának legfontosabb célja és feladata a felső tagozaton: hogy megismertesse a tanulókat környezetük mennyiségi és térbeli viszonyaival, megalapozza korszerű, alkalmazásra képes matematikai műveltségüket, fejlessze gondolkodásukat, a középiskolában pedig tovább biztosítsa a tanulók önálló, rendszerezett gondolkodásának fejlesztését, a matematika alkalmazásának képességét.

A kompetencia alapú oktatásra kifejlesztett oktatási programcsomagok A típus - az adott kompetenciaterülethez tartalmilag legközelebb álló műveltségterülethez kapcsolódó, azt teljes egészében lefedő programcsomag. B típus - a kereszttantervi program-csomag, amely az adott kompetenciát eltérő műveltség-területek tananyagába ágyazott módon fejlesztő modulok rendszerét kínálja. C típus - a tanórán kívüli keretek között felhasználható képességfejlesztő program.

Eszközök Tanulói munkafüzet Kártyák, játékok, szemléltető eszközök Programok Digitális eszközök Sulinova adatbank

Gyakorlatias feladatok

Interaktív tábla

Táblaszoftver

SDT

Realika

Számítógép

Interaktív tananyagok

Internet www.ementor.hu www.tablajatekos.hu www.puzzles.com www.logikaifeladtok.hu www.matekoktatas.uw.hu

Szervezési módok/munkaformák frontális munka csoportmunka kooperatív munkaformák páros munka tanulópárban folyó munka részben egyénre szabott munka teljesen egyénre szabott munka rétegmunka

Oktatási módszerek áttekintése

Differenciálás!!! Az elsajátítandó ismereteket bontjuk le több szintre, közelítjük meg több oldalról a diákok tanulási stílusához igazodva. „Nem a tananyagot, a gyereket kell tanítani”

Mi a tanár szerepe ? Facilitátor (serkentő) Tanulócsoportok megszervezése ( optimális csoport szervezés) Az idő rugalmas kezelése ( tanulási idő hosszabbítás, magasabb szintre juttatás) Gondoskodik a differenciált tanulás lehetőségéről (tevékenységsor, változatos módok sora)

Tapasztalataink A program előnyei Új szemléletű tankönyv, ötletes, gyakorlatias feladatokkal Az új módszerek fejlesztik az együttműködési készséget A tanulók aktívabbak, érdeklődőbbek

Problémák Tankönyvellátás!? Kevés jó digitális segédanyag van (eddig) A módszer időigényesebb Nagy létszámú csoportok

Reménykedem…

Köszönöm a türelmeteket !