MULTIMÉDIA FEJLESZTÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

Divat a történelemben Készítette: Péterné Szolnoki Ildikó
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
A prezentáció művészete
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Interaktív táblák Bevezetés.
Microsoft Access Felhasználói felület.
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Prezentációkészítés Feladat: 12 képből álló non-lineáris multimédiás
Multimédiafejlesztés feladat (1.) Név: Juhász Miklósné Szak: Informatikus-könyvtáros szak Évf.: III. évfolyam I. félév Tagozat: Távoktatás Telefon,
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Név : Egri Zoltán Szak: Informatikus könyvtáros Évf.: 3. évfolyam Tagozat: távoktatás 34.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
Animáció Multimédia MA 2013.
E-learning és a multimédia
Multimédiafejlesztés Informatikus könyvtáros
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Készítette: Dorogi Mária Szak: Informatikus könyvtáros
Eszterházy Károly Főiskola ─ Médiainformatika Intézet HTML (HiperText Mark-Up Language) HTML leírónyelvvel írjuk le, hogy a weboldal elemei (képek, szöveg,
Készítette: Riczu Józsefné
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
„Barangolás a barokk korban” című multimédia értékelése
Egyszerű függvények az Excelben
Informatikus könyvtáros
HTML (HiperText Mark-Up Language)
Az én prezentációm Feladat : 12 képből álló non-lineáris multimédiás elemeket tartalmazó prezentáció elkészítése. Tel : 06 (20)
A „Madách Imre Városi Könyvtár” című prezentáció értékelése
Interaktív multimédiás CD elemzése
1. Multimédiafejlesztés feladat (1)
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
A Star Wars című multimédia értékelése
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A prezentációkészítés alapjai
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Internet, Elektronikus levelezés
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Szak: informatikus-könyvtáros szak Évf.III. Tagozat: távoktstás Tagozat: távoktstás Név: Tőzsér Veronika.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
Az NVU webszerkesztő program
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Első lépések a szövegszerkesztő használatában
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
Magyar - Irodalom Mítoszok és Biblia
Szak: Informatikus-könyvtáros
Bekezdések formázása 1..
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Prezentációk készítése
Dokumentum formázása.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Készítette: Derecskei Nikolett
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Multimédia-fejlesztés. 2. számú beküldendő feladat Készítsen el egy multimédia alkalmazást! Neobook for windows szoftverrel Neobook for windows szoftverrel.
Számítógépes programok használata
Előadás másolata:

MULTIMÉDIA FEJLESZTÉS Bíró László Norbert Médiatechnológus II. Évfolyam Levelező

TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA A vizsgált tevékenység a tevékenység-elemzés során ismerhető meg mélyebben. A tevékenység elemzése a feladatelemzéssel kezdődik, az elemzés elvégzésére a következő módszerek állnak rendelkezésre: Interjúk: egyik legegyszerűbb és leggyakrabban használt módszer. Kérdőívek és „checklist”-ek: az érintettek megkérdezésének közvetett módját jelenti. Lehet standardizált, és lehet olyan, amelyet kifejezetten az adott tevékenység vizsgálatára alkottak meg. Megfigyelés: ott alkalmazzák, ahol az interjúk és kérdőívek nem elégségesek a tevékenység elemzésére vagy túl komplikáltan lehetne velük a vizsgált tevékenységet elemezni. Részvétel: viszonylag egyszerű, gyorsan megtanulható tevékenységek esetén lehet eredményes ez a módszer.

TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA A fent felsorolt módszerek közül a kérdőívet alkalmaztam az első- és másodéves biológia tanár, biológus, molekuláris biológusok körében. A kérdőív kidolgozásánál figyelmbe vettem a vizsgálandó tevékenységet, az egyes tantárgyak átlagát 5 évre visszamenőleg, így született meg az az a kérdőív, amelyet 17 hallgató töltött ki (A kérdőív kiértékelése a következő eredményt hozta

TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA Az első kérdésben, az 1. és 2. félévben oktatott tantárgyak közül kellett megjelölni azt a tárgyat a hallgatónak, amelynek tanulása problémát okozott. A lenti ábrán jól látható hogy a legtöbben az Állattant (8 fő) majd a kémiát (4 fő) jelölték meg a megkérdezettek

TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA A második kérdésben azt vizsgáltam, hogy mi okozza a legfőbb problémát a választott tantárgy tanulásában, a lentebb lévő táblázatban foglaltam össze az eredményeket. A táblázatból kitűnik, hogy a válaszadók 35% jelölte meg az előismeretek hiányát, 24% túl tömörnek tartja a tanagyagot. Válaszlehetőségek: Válaszok száma Arány (%) A tanár nem adja le rendesen az anyagot 1 6% Nincs használható tananyag 2 12% Túl tömör a tananyag és hiányoznak/nem egyértelműek az ábrák 4 24% Túl sok a megtanulandó szakkifejezés, sokat kell magolni Nem igazán rendelkezek kellő előismerettel az anyag jobb megértéséhez 6 35% Egyéb

TÉMAVÁLSZTÁS INDOKLÁSA A kérdőív következő kérdése azt kívánja felmérni, hogy mennyire használják a tanulók a rendelkezésre álló elektronikus tananyagokat. A megkérdezettek 47%-a úgy nyilatkozott, hogy rendszeresen használja, 29%-a ritkán, 24%-a pedig egyáltalán nem használ elektronikus tananyagot a tanulása során. A 4. kérdésben azt vizsgáltam, hogy a hallgatók, hogy látják, mennyire segítene a tanulásban egy, a tananyaghoz kapcsolódó, multimédiás oktatóprogram, itt a hallgatók 59%-a látja úgy, hogy segítené a tanulásban, 12%-a gondolja, hogy nem, 29%-a pedig nem tudja eldönteni. Az utolsó előtti kérdésben arra kérdeztem rá, hogy vajon mennyiben változtatná meg a tanulási stílust a számítógép használata. Ez azért fontos, hogy a tanulás során ne legyen a hallgatónak diszkomfort érzése. Erre a kérdésre adott válaszok alapján a megkérdezettek 47%-a látja úgy, hogy a számítógép segítene a bonyolultabb dolgok megértésében. Nem elhanyagolható, azok száma (29%) se, akik úgy vélik, hogy a számítógép nem segítené jobban a tanulást. 24% pedig úgy látja, hogy számítógép nélkül is meg tudja tanulni az adott tananyagot.

LEÍRÁS (HELP)

TARTALOM Multimédia értékelés Multimédia tervezet, szinopszis Médiaanalízis Multimédia struktúra A főmenü képernyőterve Nodus képernyőterve

1. Saját multimédia értékelés Az üzenet pontossága, érthetősége A rendszerben való gondolkodás A strukturáltság A navigáció Kommunikáció, interakció Pedagógiai-didaktikai szempontok Pszichológiai-ergonómiai szempontok A mediális közlési elvárásoknak való megfelelés A médiumok helyes arányáról A multimédia technikai kivitelezése Járulékos elemek (borítóterv, installálás, fülszöveg, tartalmi leírás) Szubjektív értékelés

Állattan multimédiás kisenciklopédia 2. Multimédia tervezet (szinopszis) Állattan multimédiás kisenciklopédia oktató CD-ROM

2. Multimédia tervezet (szinopszis) I. Ötlet rövid leírása A felsőoktatásban újonnan belépő biológus, biológia tanár szakos hallgatok részére egy olyan egyedülálló multimédiás oktató CD-ROM készítése, mely nagyban hozzájárul az új hallgatok minél teljesebb Állattan oktatásához. Ezen felül a meglévő ismeretek újraismétlésére is alkalmazható lenne, akár csoportos, akár egyéni felhasználás keretein belül.

2. Multimédia tervezet (szinopszis) II. Produkció célja Olyan oktatóprogram létrehozása, ami hozzásegíti a tanulót egy mélyebb szakmai tudás eléréséhez, teszi mindezt megalapozott ergonómiai és pedagógiai szempontok betartásával. A multimédiás anyagok megfelelő kombinálása, a multimédiában kialakítandó átlátható struktúra, a szakmai hitelesség valamint a közlendő tananyag egyszerűsége és érthetősége lehetővé tenné az eddigi kicsit egyhangú és nehézkes oktatás könnyebb megértését, és ezáltal az ismeretek gyakorlatban történő jobb felhasználását.

2. Multimédia tervezet (szinopszis) III. Célközönség megnevezése A felsőoktatásban újonnan belépő biológia tanár, molekuláris biológus, biológus szakos hallgatók, illetve az Állattan után érdeklődő diákok.

2. Multimédia tervezet (szinopszis) IV. A kivitelezés megjelenítése Az oktatóprogram méretét illetve a felhasznált médiaelemek mennyiségét és fajtáját tekintve kézenfekvő megoldásként a CD-ROM, mint hordozó médium, jöhet számításba. Maga a multimédiás CD-ROM valamelyik professzionális fejlesztőprogrammal létrehozható ( Macromedia Director; Macromedia Flash; Asteryx Tools ), a média elemek digitális kamerával, mikrofonnal, egyéb segédszoftverekkel (Adobe Photoshop, Corel Draw, Macromedia FreeHand, Snagit) létrehozhatók

2. Multimédia tervezet (szinopszis) V. Struktúra leírása A produkció elsődleges célja az oktatás elősegítése, ezért ezt szem előtt tartva a struktúra kialakítása ennek megfelelően történne. A tananyag jól szervezett kis egységekbe történő szervezése, az interaktivitás biztosítása, a tananyagok végén elhelyezkedő tesztek mind-mind elősegítik a produkció célját,

2. Multimédia tervezet (szinopszis) VI. A kivitelezéshez szükséges dokumentumok A szükséges forrásanyagok bőséggel állnak rendelkezésre mind nyomtatott, mind elektronikus formában Hollósi Gábor: Állatanatómia I-II-III David Burnie: A természet kisenciklopédiája Internet: www.biology.com

2. Multimédia tervezet (szinopszis) VII. Kivitelezéshez szükséges képek Könyvekből bescannelt, újrarajzolt, retusált képek Internetről letölthető, magyar nyelvre átírt képek, videók

2. Multimédia tervezet (szinopszis) VIII. A kivitelezéshez szükséges, hang és mozgóképek A megfelelő mozgógépek (folyamatok bemutatása, kísérő szöveg) a rendelkezésre álló eszközökkel elkészíthetőek: Kísérőszöveg felmondása Bemutatott folyamatok mint mozgóképek Animációk folyamatok bemutatására Háttérzene ( instrumentális vagy new age stílusú)

2. Multimédia tervezet (szinopszis) IX. Más meglévő anyagok Bőséges belső irodalom létezik (dokumentumok, prezentációk), melyek kis időráfordítással megfelelőek lehetnek a produkcióban való felhasználásra akár dokumentumként, akár képként)

2. Multimédia tervezet (szinopszis) X. Költségtervezet Pedagógiai szakember tiszteletdíja Multimédiás tartalomfejlesztő bére Grafikus bére Szerzői díjak Gyártás és forgalmazás díjai

2. Multimédia tervezet (szinopszis) XI. Egyéb Az Állattan oktató CD-ROM fejlesztése mindvégig a leendő felhasználók bevonásával történne, és a későbbiek folyamán akár bővíthetni is lehetne a tartalmat, akár kiegészíthető lenne egy tudásellenőrző programrésszel is.

3. Médiaanalízis Szint/Médium I. Bejelentkező kép II. Főmenü III. Menüpontok Irodalmi Szöveg  Állattan Multimédiás kisenciklopédia Táplálkozás, Fogak és Állkapcsok, Emésztőrendszer, Gázcsere, Tüdő, Szív, Keringési rendszer, Vér, Bet. elleni harc, Homeosztázis, Hormonok Táplálkozás Text  A szöveg a kép közepén helyezkedik el, középre zárt. Betű: Bookman Old Style, 48 pont, világos zöld színű A szöveg a képernyő két oldalán helyezkedik el. Betű: Times New Roman, Szín: #CCCCCC, kapitális Képernyő bal felső sarkában egy zöld téglalap alapú grafikában helyezkedik el. Betű: Lynda Cursive, Szín: #D7D7D7 Hang  Nincs Opcionális, bizonyos nodusokban előfordul Zene  Kellemes, dinamikus jazz stílusú zene. Halk, zongora és hegedű alapú modern komolyzene Állókép  Táplálkozó teknősbéka, halkopoltyú, vér összetevők Kép két oldalán ívelt, zöld téglalap, képernyő alján középen rövid információs szöveg kép formátumban. Háttér Fehér háttér EKF lógója, felette átlátszó szürke csíkos hatású téglalap Háttérben a modulhoz illő kép, felette átlátszó szürke csíkos hatású téglalap.

3. Médiaanalízis Szint/Médium I. Bejelentkező kép II. Főmenü III. Menüpontok Animáció  Az állóképek egyenként jelennek meg, körülöttük fogalmak tűnnek fel rövid időre, majd a végén megjelenik a cím, és a három állókép alatta és felette kicsinyítve A menüpontok és forró gombok a képernyő két oldalán ellentétes irányban (felülről lefelé, illetve lentről felfelé) fokozatosan előtűnnek A navigációs grafikákra mutató egér fölött elváltozik a gomb, valamint bizonyos nodusokban más is előfordulhat. Mozgó  Az animáció végén két vonal beúszik, mely a főcímet határolja - Opcionális, bizonyos nodusokban előfordul Effekt  Az állóképek között Dissolve, Boxy Squares. Más elemeknél fokozatos erősödés illetve eltűnés Fokozatos előtűnés Nincs Navigáció Forrópont  Lineáris Menüpontokhoz, Segítség, Beállítások, Kilépés A szokásos elemek: előre, hátra, előző fejezet, következő fejezet, súgó, kilépés, főmenü, beállítások Idő (sec)  20 sec 5 sec

4. Multimédia struktúra

5. Főoldal képernyőterve (StoryBoard) TARTALOM NAVIGÁCIÓ ADATÁLLOMÁNYOK IDŐ Menüsor A képernyő két oldalán Cast: 8:tápl_n…46:horm_n Háttér Szokásos elemek Szürke, csíkozott textúrájú Cast: 1:menü_háttér Menüpont panel Rákattintva Cast: 9:tápl_l…47:tápl_l Navigáció Kilépés, Zene beállítása, Kilépés Cast: 48:hang_n…53:kilep_l Állókép Cast: 5:logo EKF (képernyő közepén, háttérben); 7:logo_fomenu Animáció Belépéskor Frame animáció: 100-125-ig 5 sec Információ Lap alján Cast: 6:szöveg_impr Hang Internal Cast: 23:hatterzene 2:45 min

6. Nodus képernyőterve (StoryBoard) TARTALOM NAVIGÁCIÓ ADATÁLLOMÁNYOK IDŐ Aktuális menü Alpont Elhelyezkedés: képernyő tetején bal oldalt Cast Internal: 2:fejlec_fejezet Háttér Szokásos elemek Szürke, csíkozott textúrájú Cast Internal: 1: hatter Szövegmező Panel vagy görgetés, a képernyő bal oldalán Megfelelő castok Médiaablak A képernyő jobb oldalán Változó Hang Belépéskor, Lingoval vezérelve Internal Cast: 23:hatterzene Folyama- Tos Navigáció A lap alján Internal Cast: 3:visszaf_n…20:fejezeteleje_l

Készítette: Bíró László Norbert Tel: 06-30-403-0929 E-mail: laszlo.biro2@eon-hungaria.com URL: http://birolacy.tvn.hu Köszönöm a figyelmet.