Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Advertisements

Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Üzleti terv.
A tervezés mint menedzsment funkció
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Termelésmenedzsment Production Management
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A MARKETING FOLYAMATA.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalati stratégia március március március 28.
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Készletgazdálkodás és logisztika
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
Operatív menedzsment és versenyképesség
2/18/2018 Marketingterv Név.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Ellátási lánc menedzsment
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

Operatív stratégia 98. lecke

Stratégia: közös vízió, mely egyesíti a szervezetet, meghatározza a döntések következetességét és jó irányba viszi a szervezetet. A stratégia kialakítása négy alapvető lépésből áll: 1.Az elsődleges feladat meghatározása: Mi az elsődleges cél, mivel foglalkozik a vállalat. Az elsődleges feladatot tágan kell determinálni, pl.: Disney boldoggá teszi az embereket. Paramount a szórakoztatóiparban van. Az elsődleges feladat a küldetésnyilatkozatban fejeződik ki általában. A küldetésnyilatkozatot követheti a jövőkép meghatározása, amely arra vonatkozik, hogy milyennek akarja látni magát a szervezet e jövőben.

2.Fő kompetencia megállapítása: mit csinál a vállalat jobban, mint más. Pl.: kivételes szolgáltatás, magas minőség, gyorsabb szállítás, alacsonyabb költség. A tapasztalaton, tudáson és know-how-on alapuló fő kompetencia képviseli a fenntartható versenyelőnyt. Ezért a fő kompetencia ritkán termék, hanem inkább folyamatok, amit a vállalat jobban csinál a többinél. Pl.: A Chaparral Steel menedzsmentje megengedi a versenytársainak a gyárlátogatást, mert a fő kompetenciájuk: képesség a technológia gyors megváltoztatására, új termékek, folyamatok létrehozására. A fő kompetencia nem statikus, a fogyasztói igényhez alkalmazkodik.

3.Meghatározni, hogy mi befolyásolja a fogyasztót (a vállalat termékei és szolgáltatásai). a)Milyen tulajdonságok azok, amelyek megfontolásra kerülnek vásárláskor? b)Mi miatt vásárolja meg a fogyasztó? Pl.: CD vásárlásnál a.Ár: tól-ig b.Legfőbb szolgáltatás vagy a.Funkciók halmaza b.Legolcsóbb

4.Pozicionálás: Hogyan fog a vállalat versenyezni. Egy-két dolog kiválasztása, amit a vállalat kiválóan tud csinálni. Az effektív stratégiai pozicionálás a következőket veszi figyelembe: a szervezet erősségei, gyengeségei, a piac igénye, a vetélytársak helyzete. SWOT analízis Strengths Weaknesses Opportunities Threats vállalaton belül vállalat külső kapcsolata

A versenyképesség területei (prioritásai) Versenyképesség – költség A versenyek megszüntetése Régen a tömegtermelés vizsgálata volt jellemző: Stabil termelés Szigorú termelékenységi szabályok Automatizáció Ma: az egész költségszerkezetet kell vizsgálni, nem csak a direkt munkaköltséget. A hosszú távú termelékenység fenntartása érdekében a jelenben kell áldozatot hozni: létesítmények, infrastruktúra eszközök felújítása, tréningek.

Verseny – minőség A minőség tekinthető egy lehetőségnek, amivel kielégíthető a fogyasztók igénye, nem elkerülendő problémának vagy a selejt csökkentésének. Verseny – flexibilitás Flexibilitás: képesség alkalmazkodni a termékszerkezet, termelési volument és a „design” változásához. Verseny – gyorsaság A versenyképes szervezet jellemzői: gyors mozgás gyors alkalmazkodás szoros együttműködés a vállalaton belül és vállalatok között kevés menedzsment a szervezetben

Az operatív menedzsment szerepe a vállalati stratégiában Effektív stratégia két útja: Más tevékenységet végezni mint a versenytársak. Hasonló tevékenységet jobban végezni, mint a versenytársak. Az operatív menedzsmentben szükséges tapasztalat megszerzése hosszú ideig tart és költséges.

Stratégia és az Internet Az Internet erősítheti a vállalat versenyképességét Internetes vállalkozások „dot-com”-ok sikeréhez szükséges: Különleges érték adása Szakértelem Anyagi folyamatok kezelésének képessége Virtuális és anyagi folyamatok összekapcsolása Olyan piacra érdemes koncentrálni, ahol az Internet tényleges előnyt nyújt

Stratégiai döntések az operatív menedzsmentben Az operatív menedzsment stratégiai döntései: termékek szolgáltatások termelési folyamatok, technológiák kapacitástervezés, kihasználás létesítmények humán erőforrás minőség kiszervezés, „outsoureing” operatív menedzsment rendszerek

Termékek és szolgáltatások Rendelésre gyártott termékek vagy nyújtott szolgáltatások: esküvőszervezés szabónál varratott ruha orvosi ellátás charter repülőjáratok Kritikus tényezők: megfelelni a fogyasztóknak, teljesítési idő csökkentés.

Raktárra termelés A fogyasztó választ a kész termékekből: készruha könyv televízió repülőjáratok üdülési programcsomagok Kritikus tényezők: előrejelzés, raktárkészlet menedzsment

Összeállítás rendelésre Standard modulokból, fogyasztói igény szerint összeállított termék vagy szolgáltatás Számítógép Tréningek Ipari felszerelések Kritikus tényezők: standard alkatrészek készletének csökkentése, rövid szállítási idő

Termelési folyamatok és technológia A termelési folyamatok felosztása: Projekt Kis csoportokban gyártott termékek „batch” termelés (pékség, oktatás, bútorgyártás) Tömegtermelés Stabil szükséglet, magas termékmennyiség oAutó oTelevízió oLegtöbb termék

Folyamatos termelés Nagy mennyiség, automatizálás, standardizált termelés oolajfinomító ovízkezelés ofestékgyártás ovegyszergyártás

Termék-termelési folyamat mátrix Projekt Termelő csoportokban tömegtermelés Folyamatos termelés Szabványosítás magas alacsony Mennyiség

Szolgáltatás-folyamat mátrix Professzi- onális Csoport szolgáltatás Tömeg- szolgáltatás Szolgáltató gyár magas Személyre szabottság Munkaintenzitás alacsony Pl.: ügyvéd, orvos Pl.: iskola, kórház Pl.: kereskedelem, bank Pl.: közlekedés, áramszolgáltatás, telefon alacsony

Kapacitás és létesítmények Nem adekvát kapacitás fogyasztó vesztés. A kapacitás létesítmények szerint kerül felosztásra. Operatív menedzsment rendszer A stratégiai döntések mindennapi végrehajtásának megvalósulása.

Stratégia megvalósítás (lebontás) Misszió és vízió Vállalati stratégia Marketing stratégia Operációs menedzsment stratégia Pénzügyi stratégia Üzleti környezet Fogyasztói igény

Stratégia lebontás Hoshin tervezés Kiegyensúlyozott (iránytű) eredménytábla Nem csak pénzügyi teljesítményt mér »pénzügy »fogyasztó »termelési folyamatok »tanulás és növekedés (R. Kaplan – D. Norton) Mindenkit a közös célra irányít.

Köszönöm a figyelmet!