Torma Dorisz 2012. május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Közösségi marketing aktivitások a sertéshús piacon Dr. Simon Péter MT Zrt. – AMC 2013.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/ A projekt célja.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Helyi Érték- Értékhely! KEOP CELODIN Zalai Alapítvány.
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
MARKETING.
Primer és szekunder kutatás
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
Civil szervezetek a munka világában
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
A kommunikációs mix elemei
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Készítette: Magyar Orsolya
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
3. Előadás Marketing Információs rendszer
szakmérnök hallgatók számára
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
8. Az eladásösztönzés.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Helyettesítő termékek a tej esetében
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A SZARVASGOMBÁK TERMESZTÉSE ÉS FOGYASZTÓI MEGÍTÉLÉSÜK
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Epres joghurtok élvezeti értékének objektív (műszeres) vizsgálata
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kereskedelem alakulása
A vásárlási döntés folyamata
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

In - store marketing eszközök megítélése az egyetemista hallgatók körében Torma Dorisz 2012. május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Konzulens: Dr. Szente Viktória Egyetemi docens Dr. Szakály Zoltán

In-store marketing In-store minden olyan technika, marketing tevékenység, ami az eladótéren belül a bolti környezetben történik. „Bolti marketing; azon marketing aktivitások, módszerek összefoglaló elnevezése, amelyek célcsoportját a fogyasztók képezik és amelyek az üzletben (eladótérben) kerülnek lebonyolításra, ill. alkalmazásra” (Király, 2011). Forrás: www.celcsoportmedia.hu, 2012

Bevezetés, a kutatás célja, hipotézisek Hipotézis 1: A fiatalok árérzékenyek és a legnagyobb hatással rájuk, az árral kapcsolatos vásárlásösztönző eszközök vannak. Hipotézis 2: A fiatalok vásárlási döntéseinek meghozatalában az in-store marketing eszközöknek jelentős szerepe van. Hipotézis 3: A fiatalok lojálisak egy adott üzlettel szemben, és ha tehetik, ott vásárolnak. A tanulmány célja az egyetemi hallgatók vásárlási magatartásának megismerése és az in-store marketing eszközök megítélése, súlyának meghatározása ezen fogyasztói csoport vonatkozásában. A hipermarketek járnak az élen a modern in-store eszközök bevezetésében. A nemzetközi gyakorlattól eltérően, hazánkban még túl sok, kevésbé figyelemfelkeltő eszközt alkalmaznak. A vállalatok költségvetésük csak 5 százalékát áldozzák in-store marketing tevékenységre. A gyorsan forgó fogyasztói cikkek (FMCG termékek) megvásárlásának 85 százaléka a bolton belül dől el.

Anyag és módszer, a kutatás folyamata Fókusz csoportos interjú Internetes források Kérdőíves megkérdezés Megfigyelés Közvetlen Folyóiratok Leíró Szakkönyvek Kvalitatív módszerek Kvantitatív módszerek Primer adatok Szekunder adatok Marketingkutatási adatok

Primer kutatás eredményei - Élelmiszervásárlási szokások 63,11% 35,92 % 1. ábra: A boltban eltöltött idő 41% Az egyetemisták több, mint 80 százaléka hetente legalább egyszer vásárol 43% Igényeik, szokásaik megismerése rendkívül fontos 45%

Primer kutatás eredményei - Élelmiszervásárlási szokások Az árkedvezmények hatása a férfiak esetében jobban megfigyelhető : A termékválasztásban a férfiak 4,39 míg a nők 3,9 átlagos értékkel illették ennek fontosságát. A férfiak 65,85 a nők 38,71 százaléka számára fontos az árkedvezmények, akciók gyakori jelenléte az üzletekben.

Impulzusvásárlás A fiatalok esetében is nagy szerepe van a bolti környezet megfelelő kialakításának 5. ábra: Bevásárlólista készítés 6. ábra: Impulzus vásárlás

Kvalitatív kutatás eredményei – In-store marketing Kevésbé impulzusvásárlók Gyakori impulzusvásárlók Árakciók Törzsvásárlói/Hűségkártyák Árengedményes csomagok; polc cetli, polcmatrica Árakciók Kuponok, utalványok Törzsvásárlói/ hűségkártyák Árengedményes csomagok Áruminták Kóstoltatás Polc cetli/ polcmatrica Bevásárlókocsi reklám; Padlómatrica; Videó fal; Hangosbemondó; Szórólapok 7. ábra: In-store marketing eszközök a két csoport szemszögéből

Kvantitatív kutatás eredményei – Önállóan megnevezett in-store marketing eszközök Ingyenes minták 1. Akció felirat 43,7% Pontgyűjtő akciók 4. Plakát 30,1% Hangosbemondó Kiárusítás Termék helyének megváltoztatása 5. Kuponok 13,6% Personal shopping assistant Padlómatrica Matricák Reklámújság Illatok Áruház átrendezése Törzsvásárlói kártya 3. Szórólap 38,8% Hoszteszi tevékenység Bevásárlókocsi reklám Árengedményes csomagok Zene Árunépszerűsítő standok Termékbemutatók Mennyezetről lelógó plakátok Logók Pénztár közeli termékek Tv Játékok 2. Kóstoltatás 41,7% Recept kioszk, bor kioszk

A fiatalok körében ismeretlen in-store marketing eszközök Kvantitatív kutatás eredményei – A fiatalok körében ismeretlen in-store marketing eszközök 8. ábra

A leghatékonyabbnak tartott in-store marketing eszközök Kvantitatív kutatás eredményei – A leghatékonyabbnak tartott in-store marketing eszközök 9. ábra

Eredmények összegzése A fiatalok gyakori impulzusvásárlók. A fiatalok ismerete elsősorban az árral kapcsolatos bolton belüli eladásösztönző módszerekre terjed ki. A kérdőíves megkérdezés alapján a fiatalok a leghatékonyabb eszközöknek az árengedményes csomagot és az akciófeliratot tartják. Üzletet elsősorban elhelyezkedés és árfekvés alapján választanak. Az Y generáció terméket elsősorban annak íze alapján választ, majd ezt követi annak ára, az aktuális árkedvezmények és a minőség. A reklámok befolyásoló hatása a legkisebb élelmiszer jellegű termékek esetében. Az in-store marketing eszközök a fiatalok bolton belüli könnyebb tájékozódását is elősegítik.

Célirányos marketing javaslatok Csoportos diákkedvezmények Árakciós kampányok Hétvégi/ hétköznapi diáknapi akciók Polc cetlik;matricák, kóstoltatások, árengedményes csomagok, áruminták, akció feliratok, kuponok, törzsvásárlói kártyák Törzsvásárlói kártya Diákoknak „Nekünk TE is számítasz”

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0019 A Kaposvári Egyetem tudományos képzési tevékenységeinek és szakmai műhelyeinek fejlesztése