Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja."— Előadás másolata:

1 Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/ A projekt célja a fiatal és felnőtt lakosság környezettudatosságának, informáltságának és a szemléletrendszerének komplex befolyásolása, és az előidézett változás mérése. A személyes felelősségvállalásra irányuló vizsgálat fő témakörei: az energetika; a vásárlás; a hulladék; és az egészség-környezettudatos életmód;

2 A kutatás A feldolgozott kérdőívek mennyisége 5.1 iskolások 1899
Kérdőíves és internetes adatfelvétel: március – november A feldolgozott kérdőívek mennyisége 5.1 iskolások 1899 5.2 pedagógusok 284 5.3 lakosság 1817 Összesen 3964

3 Részletek az elkészült tanulmányból
A környezet kiterjedtsége. Véleménye szerint az alábbiak közül leginkább melyiket érthetjük a „környezet” fogalma alatt? 1 – lakóhelyünk környezetét 2 – a földeket, a vizeket és a levegőt 3 – az egész földgolyót

4 Miért kell külön gyűjteni a rossz elektromos készülékeket?
Szelektív gyűjtés Miért kell külön gyűjteni a rossz elektromos készülékeket? "után" mérés Az újrahasznosíthatóság miatt 90,5 % "mert akkor új készüléket vehetek" 5.8 % mert otthon csak porfogók 3,7 %

5 Tudatos vásárlás Melyik almát választanád a piacon? "előtt" mérés
"után" mérés Hollandiából származót 38,9 % 29,3 % magyar, érlelés-serkentővel kezelt 44 % 29,8 % Szlovákiából származó, csalánlével permetezett 17,1 % 41 %

6 Tudatos vásárlás Hogyan érdemes vásárolni? "előtt" mérés "után" mérés
akciós terméket venni, amire később szükségem lesz 10,10% 8,80% azt venni, amire éppen akkor van szükségem 18,60% 30,10% lista alapján keresni a termékeket 71,30% 61,10%

7 Pedagógusok Mennyire hiányosak a gyerekek környezetvédelmi ismeretei a tudatos vásárlást illetően? "előtt" mérés "után" mérés egyáltalán nem hiányosak 5,0% 12,0% közepes mértékben hiányosak 72,5% 41,3% nagy mértékben hiányosak 22,5% 46,7%

8 Pedagógusok Vannak-e hasznosítható módszerei a gyerekek vásárlási tudatosságának növelésére? "előtt" mérés "után" mérés nincsenek jó módszereim 15,0% 5,3% kevés ötletem van 32,5% 42,7% sok jó ötletem van 52,5% 52,0%

9 Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság
Hogyan formálta ez a program a környezettel kapcsolatos gondolkodását, magatartását? "után" mérés elsősorban az energiafelhasználásra figyelek jobban 30,1% elsősorban a hulladékkezelésre figyelek jobban 21,5% elsősorban a környezettudatos vásárlásra figyelek jobban 7,4% elsősorban az egészségemet óvom jobban a környezeti ártalmaktól 10,9% úgy összességében jobban figyelek a környezeti hatásokra

10 Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság
Magyar termékek vásárláskor való preferálása pedagógusok kampány előtt pedagógusok kampány után lakosság kampány előtt lakosság kampány után nem fontos 16,3% 13,3% 10,0% 9,4% közepesen fontos 83,7% 86,7% 42,1% 40,1% nagyon fontos - 48,0% 50,5%

11 Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság
Környezetkímélő csomagolású termék preferálása vásárláskor pedagógusok kampány előtt pedagógusok kampány után lakosság kampány előtt lakosság kampány után nem fontos 40,5% 13,3% 13,4% 11,9% közepesen fontos 59,5% 86,7% 43,1% 40,7% nagyon fontos - 43,5% 47,4%

12 MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK
MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK? Középiskolások vásárlási szokásai és motivációik kutatás: 2009 Többnyire kinek a véleményét fogadod el vásárlás előtt, vagy közben? Esetszám Érvényes százalék közeli barát, haver 276 30,5 szülő 243 26,9 senki véleményét nem igénylem 158 17,5 társ, partner 114 12,6 családtag, rokon 59 6,5 egy szakértő 23 2,5 egyéb ismerős 14 1,5 az eladó 12 1,3 egyéb személy 6 ,7 ÖSSZESEN 905 100,0

13 MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK
MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK? Középiskolások vásárlási szokásai és motivációik kutatás: 2009 Ki az a személy most az életedben, aki rád a legnagyobb hatással van, akinek a kedvéért hajlandó lennél akár megváltozni is? Esetszám Érvényes százalék nincs ilyen személy 280 30,8 társ, partner 248 27,3 szülő 140 15,4 közeli barát, haver 126 13,9 egyéb személy 35 3,9 családtag, rokon 33 3,6 egyéb ismerős 20 2,2 kedvenc híresség 15 1,7 tanár 11 1,2 ÖSSZESEN 908 100,0

14 Ökologia: Tudatos vásárló


Letölteni ppt "Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések