Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A járási rendszer megújítása
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Jogszabályváltozások, amelyek mindenkit érintenek: Építési termékek
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
e-építési napló Nyerges Tibor
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
az elektronikus építési napló
Az elektronikus építési napló (e-napló)
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ
A helyi önkormányzatok és a központi állami szervek kapcsolata
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A Ket. módosításaival kapcsolatos jogalkalmazási tapasztalatok
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
ÉPÍTÉSÜGYI VIZSGA FELKÉSZÍTŐ ELŐADÁS
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Szakmai kamarák jogosultságok megállapításával, névjegyzékvezetéssel, etikai és fegyelmi eljárásokkal kapcsolatos feladatai, a szakmagyakorlási jogosultság.
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Építésfelügyelet - építéshatóság feladatmegosztás
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
Az OTSZ új követelményei
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Változások a hazai zaj- és rezgésvédelmi védelmi szabályozásban
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Szakképzési változások
A kémiai biztonságról közérthetően
Alapvető jogszabályok A évi LXIV. kulturális örökségvédelmi törvény (2005. évi LXXXIX. törvénnyel módosított, hatályos január 1-től) alapján.
Szerettel köszöntöm a műszaki ellenőr képzés résztvetőit! Kassai József.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló LXXVIII. Tv. (Étv.) - 2.§. 19. pontja: építési napló, mint dokumentum.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal Építésfelügyelet Változások
A jó állam Dr. Felkai László közigazgatási államtitkár Belügyminisztérium.
. Jogszabályi változások az építésügyben Építésügyi hatósági rendszer Elsőfokú építésügyi hatóság Kijelölt települési önkormányzat jegyzője.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
A Z ÖSSZEVONT TELEPÍTÉSI ELJÁRÁS. Sajátos jogintézmény alkalmas több önálló – építési engedélyezést megelőző – hatósági engedélyezés kiváltására és.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
dr. Bedő Katalin1 Hatóságokat érintő gondolatokról és tervekről.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
Fontosabb építésügyi jogszabályok évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről (Étv.)
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
Korszerű építésügy- minőségi építészet aktuális kérdései
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ
Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ
Foglalkoztatási – Munkavédelmi – Munkaügyi Elektronikus ügyintézés.
Horváth Sándor Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
BAMKH Hatósági Főosztály
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Építőipari ellenőrzések tapasztalatai Győr-Moson-Sopron megyében az általános építményfajták tekintetében.
23. Az építésügyi hatósági ellenőrzés szabályai
Szakfelügyeleti tapasztalatok
Előadás másolata:

Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások dr. Bedő Katalin BM-ÉFO 2013. november 21.

Építésfelügyelet története Az Étv. 1998. január 1-vel hozta létre az építésfelügyeleti intézményrendszert. Az építésfelügyeleti ellenőrzési feladatokat a közigazgatási hivatal vezetője, másodfokon a miniszter látta el. Elsőfokú építésfelügyelet és másodfokú építésügyi hatóság ugyanabban a szervezetben.

2006-ban teljes munkaidőben mindössze 10 építésfelügyelő dolgozik, további 10-15 fő az építésfelügyeleti tevékenység mellett egyéb feladatot is ellát. Összes kivitelezés 2-3 %-át ellenőrzik Az építésfelügyeleti bírságról szóló 238/2005. (X.25.) korm. rendelet – hatályos 2006. január 19-től

A feladatot kormányrendelet 2007 A feladatot kormányrendelet 2007. január 1-től a regionális közigazgatási hivatal építésfelügyelőjére telepítette másodfok a közigazgatási hivatal (horizontális jogorvoslat).

Az építésfelügyeleti tevékenységről szóló kormány-határozat 2008 Az építésfelügyeleti tevékenységről szóló kormány-határozat 2008. január 1-től elrendeli, hogy az építésfelügyelet országos szinten összesen 42 fővel működjön.

2010. január 1-től első fokon a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerv - szakigazgatási szerveként működő – építésfelügyelete másodfokon a miniszter Létszámbővítés 47 fővel (89 építésfelügyelő)

2013. január 1-től első fokon a járási (fővárosi kerületi) hivatal szakigazgatási szerveként működő járási építésügyi (és örökségvédelmi) hivatalt, másodfokon a fővárosi és megyei kormányhivatal szakigazgatási szerveként működő építésügyi és örökségvédelmi önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységét

Elsőfokon ténylegesen betöltött hatósági és felügyeleti létszám összesen: 433 fő Másodfokon ténylegesen betöltött hatósági és felügyeleti létszám összesen: 133 fő

2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 kivitelezés 7111 5268 Jegyző-könyv 897 1413 2517 3922 5140 7490 6416 6707 bírság 37 74 280 472 600 866 1026 113 létszám 10 42 95 82 210 ?

Fokozott elvárások Az építésfelügyeleti hatóság kormányrendeletben meghatározottak szerint ellátja az építési folyamat felügyeletét, ellenőrzi az építmény műszaki állapotát, valamint feltárja a szabálytalan építkezéseket.

a) az építőipari kivitelezési tevékenység megkezdésével összefüggő építésfelügyeleti hatósági eljárásokat folytat le, - bontás tudomásul vétele

b) a helyszínen ellenőrzi az építőipari kivitelezési tevékenység végzésének szakszerűségét, jogszerűségét, résztvevőinek jogosultságát, építési napló vezetésének módját és tartalmát, - e-napló folytatásához előírt kivitelezési dokumentáció(rész) meglétét,

c) a jókarbantartási kötelezettség teljesítése körében ellenőrzést és eljárást folytat le, d) a szabálytalan építési tevékenység feltárása érdekében az építésügyi monitoring igénybevételével építésrendészeti ellenőrzést és eljárást folytat le,

e) az ellenőrzései alapján szankciót állapít meg, ennek keretében építésfelügyeleti intézkedést tesz, építésfelügyeleti bírságot szab ki, megkeresi az intézkedésre hatáskörrel rendelkező hatóságot,

Köteles évente legalább egyszer ellenőrzést tartani a tudomásulvételi eljárás alapján megkezdett építőipari kivitelezési tevékenység helyszínén. Az e körbe nem tartozó építési tevékenységek ellenőrzését szúrópróbaszerűen vagy a miniszter ellenőrzési utasításában foglaltak szerint végzi.

Építésügyi Monitoring - ÉMO

A komplex Építésügyi Monitoring rendszer az Országos Építésügyi Nyilvántartás térinformatikai alapját képező elektronikus alkalmazás, amely az archív és friss távérzékelési adatok (ortofotók) és az ingatlan-nyilvántartás adatainak összehasonlításával, valamint az OÉNY adatainak és a Dokumentációs Központ átvett dokumentumainak igénybevételével szűri az eltéréseket és helyrajzi számhoz kötötten jelzi.

ÉMO célja: támogatja az építésügyi és építésfelügyeleti hatóságok munkáját, csökkenti a tényállás tisztázására fordított időt, segíti a szabálytalan építési tevékenységek felderítését, támogatja az ellenőrzések tervezését, ezzel növeli az ellenőrzések hatékonyságát.

Az E-közmű egységes elektronikus közmű-nyilvántartás, melyhez a közműszolgáltatók, közmű-üzemeltetők részére 2014. január 1-től a 324/2013. (VIII. 29.) Korm. rendelet előírta a fokozatos kapcsolódás kötelezettségét. Célja: a kötelezővé tett csatlakozás elősegítése, az országos bevezetés megalapozása.

Köszönöm a figyelmet!