Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Szociális munka a börtönben
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A lelki egészség védelme az iskolában
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A pszichológiai mérés alapjai
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A szocializáció folyamata
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, 2014. január 29. Nyíregyházi Gyermekjóléti Központ Kedves Iskolám modell és más jó gyakorlatok Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, 2014. január 29.

„Eséllyel az iskolába” – óvodai előkészítő foglalkozás Az 5-7 éves gyerekek életkori és egyéni sajátosságainak eltérő fejlődésű ütemének, szociális hátterének figyelembe vételével lemaradásaik kezelése, illetve felzárkóztatásuk és iskolába való felkészítésük.

A program célja Lemaradások pótlása, felzárkóztatás, felkészítés Potenciális zavarok megelőzése, kiszűrése Énkép, önértékelés fejlesztése Társas együttélés szabályainak elsajátítása

Megvalósítás Komplex prevenciós program tapasztalatainak felhasználásával történik. A fejlesztés a gyermekek érési folyamatához igazított, életkori sajátosságainak megfelelő, ahhoz illeszkedő eszközökkel valósul meg. Támaszt nyújt az éppen fejlődő szomatikus és pszichés funkciók kibontakozásához.

A szakember támaszkodik a gyermekek természetes megnyilvánulásaira, mozgására, játékára, életkori sajátosságára. A gyermek megismerését követően - figyelembe véve a kitűzött célokat is -, egyéni fejlesztési tervet dolgozunk ki.

Fejlesztő játszóház A foglalkozás célja: Hasznos szabadidő eltöltése Közösségerősítés, közösségépítés Bizalomépítés Motiváció

Hasznos szabadidő eltöltése A szabadidő eltöltéséhez alternatívák felajánlása Szokások kialakítása és erősítése a gyerekek körében

Közösségerősítés Különböző státuszú gyerekek játszanak együtt. Ez elősegíti: A tapasztalati tanulást Együttműködést Előítéletek csökkentését

Bizalomépítés Gyerekek és segítő között bizalmi kapcsolat Pszichés problémák feltárása Pszichés problémák kezelése

Motiváció A játékon keresztüli együttműködés Eltérő képességgel rendelkező gyerekek számára élményt jelent

Kedves iskolám program A program pedagógiai koncepciója a gyermekek iskolai sikertelenségét meghatározó okok feltárásán, elemzésén, összehasonlító vizsgálatán alapszik. (Szociális hátrányok, eltérő családi szocializáció, kulturális-szubkulturális különbségek, előítéletesség, motiválatlanság.)

A Kedves iskolám a Kedves-ház pedagógiai filozófiájára épül A Kedves iskolám a Kedves-ház pedagógiai filozófiájára épül. Abból indul ki, hogy minden ember boldogságra születik. Eredendően mindenki hordozza azokat a belső adottságokat, amelyek a nevelési hatások eredménye képen képessé teszik őket a társadalmi életben való boldogulásra.

Program célja Sikertelenség okainak feltárása Értékközvetítés Szabályok felállítása KETHANO főszabályok Csoportdinamika Együttműködés fontossága Közös célok

KETHANO szabályok A célok megvalósításához közös szabályokat kell felállítani. A KETHANO cigányul azt jelenti: közös. Programunkban közösségi értelmezésben használjuk. Rendszerré fejlesztése és gondozása a szakemberek és a gyerekek közötti interakciók révén valósul meg, amelyben a szervező irányító szerepet tölt be. A közösen hozott szabályok és megegyezések a kiismerhetőség biztonságát jelentik.

KETHANO 7 fő szabálya Figyelmes hallgatás Becsüld meg Kölcsönös tisztelet Bizalom elve Ne értékeld le Én üzenetek Passzolás joga

Nyíregyházi Gyermekjóléti Központ Kethano Színház MOSOLYZUG SZÍNPAD – fejlesztő program dramatikus módszerekkel általános iskolás gyermekek számára (Nyíregyházi Huszár Telepi Gyermekjóléti Központ Szolgáltatása)

I. Szolgáltatás célcsoportja 7-14 éves hátrányos helyzetű gyermekek Iskolai nehézségekkel, Tanulási zavarokkal, Magatartásproblémával, Szabálykövetési problémával küzdő Huszár Telepi gyermekek

II. Szolgáltatás célja Tehetségek kibontakoztatása Verbális- és nonverbális kommunikáció fejlesztése Identitás, önismeret, önbizalom erősítése Ön- és valóságismeret fejlesztése Közösségépítés Értelmi-, érzelmi fejlődés segítése Tanulási motiváció fejlesztése Családi biztonság erősítése Szociális képességek kialakítása, fejlesztése Világkép gazdagítás

III. Módszerek, csoportmunka felépítése Csoportfoglalkozás módszerei: Resztoratív technika Drámapedagógia elemek Egyéb pedagógiai módszerek Önismereti-, kommunikációs játékok

Csoport munka felépítése 1. Műhelymunka

Csoport munka felépítése 2. Klubfoglalkozás

Csoport munka felépítése 3. Szabadidős program

Csoportfoglalkozás témakörei Megismerkedés, bemutatkozás, másik személy észlelése. A másikra és önmagukra figyelés terjedelmének növelése. Külső tulajdonságok felismerése, megkülönböztetése és érzékszervi fejlesztés. Emlékezet fejlesztés interakción keresztül. Lazítás és koncentráció fejlesztése. A bizalom képességének kialakítása és erősítése. Verbális kommunikáció összetevőinek felismerése. Nonverbális kommunikáció összetevőinek felismerése. Együttműködési készség kialakítása és fejlesztése. A csoportban betöltött szerepek, a csoport egészének együttműködése az egyéni munka helyett. A búcsú, kapcsolatok lezárása.

Csoportfoglalkozás Alkotó foglalkozás Lazító gyakorlat Értékelés

Várt eredmények (csoport tagjainál): Identitás - tudatuk erősödése Önbizalmuk növekedése Csoportépítés Sikerélmény nyújtása Nyelvi kifejezőkészség növelése Reális, és pozitív jövőkép kialakítása Önismeret fejlesztése, személyiségük kibontakoztatása

(társadalom részéről) rokonszenv, elfogadás előítéletek feloldása cigányság iránti közömbösség, érdektelenség oldása bizalomkeltés

Köszönöm a figyelmet!