A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, 2014. május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Pályaválasztás 2014/15.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Professzionális iskolai kutatások
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Tehetségpont létrehozása
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
TÁMOP /A
Ihász Gábor Általános Iskola
Könyvtárhasználati verseny
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Új utak és lehetőségek a középiskolások
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
A tudatos zenehallgatás
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
„ Ha fölgyújtjuk a gyermekben a veleszületett szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amilyenekről álmodni sem mertünk volna.” Kristine.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Harmadik matematikakönyvem
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Középiskolai továbbtanulás 2014/15
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Hallássérültek a könyvtárban
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő: Szilágyi Ferencné

P ROGRAM Program időtartama: – A program témája a farsangi ünnepkör Résztvevő korosztály: 1-3. osztály Diákmentorok 12 óra tanórán kívüli foglalkozás 3 alkalom intenzív program − Farsangi díszvacsora − Színházlátogatás − Sóstói Falumúzeum meglátogatása

C ÉLKITŰZÉSEK Anyanyelvi ismeretek sokoldalú fejlesztése A kommunikáció magasabb szintű alkalmazása Igényes szóbeli és írásbeli nyelvhasználat kialakítása Helyesírás fejlesztése Közösségfejlesztés Értékközpontú nevelés Személyiségformálás Hagyományok tisztelete

T ANÓRÁN KÍVÜLI FOGLALKOZÁSOK I Farsang eredetének felkutatása − Farsangi ünnepkör ideje, szó eredete − Busójárás Település múltbeli emlékeinek összegyűjtése − Összegyűjtött anyagok meghallgatása − Farsangi dalok, névcsúfolók tanulása

T ANÓRÁN KÍVÜLI FOGLALKOZÁSOK II Helyesírási verseny, elbeszélések írása, papírálarcok készítése Farsangi ünnepkör népszokásainak megismerése − Könyvtárban folyóiratok, lexikonok, könyvek és internet felhasználásával

T ANÓRÁN KÍVÜLI FOGLALKOZÁSOK III A farsang hercege című darab ismertetése − Szereposztás − Jelmezek átbeszélése − Műsor összeállítása A farsang hercege című darab próbája

I NTENZÍV PROGRAMOK I A BA VEZÉR ÉTTEREMBEN FARSANGI DÍSZVACSORA Farsangi arcfestés A farsang hercege című darab próbája Közös éneklés Célja: közösség fejlesztése, személyiségfejlesztés, kommunikációs készség

I NTENZÍV PROGRAMOK II S ZÍNHÁZLÁTOGATÁS Cím: A holdbéli csónakos Célja: Választékos beszéd elsajátítása

I NTENZÍV PROGRAMOK III S ÓSTÓI F ALUMÚZEUM MEGLÁTOGATÁSA Múzeumlátogatás, házi kenyérkészítés megismerése, kerámiafestés, Célja: alkotóképesség, önálló gondolkodás fejlesztése, hagyományok tisztelete

Ö SSZEFOGLALÁS Az anyanyelvi ismeretek sokoldalú fejlesztése, a kommunikáció magasabb szintű alkalmazása megvalósult Érdeklődésüket kiszélesítettük Fejlődött esztétikai, rendszerező, előadó, önkifejező, megfigyelő, kommunikációs képességük

K ÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS Tehetséghidak Program (TÁMOP ) Az Ilosvai Selymes Péter Általános Iskola dolgozóinak

K ÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET !