Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? 2014. december 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A VEZETÉKES ÉS MOBILTÁVBESZELŐ SZOLGALTATÁSOK KÖZÖTTI HELYETTESÍTES VIZSGÁLATA Nagy Péter június 28. Édes Balázs–Bölcskei Vanda–Lőrincz László–Nagy.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Teljesítménytervezés
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A turizmus rendszer környezete
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
Az egészségügyi rendszer Az egészségügy "piac" sajátosságai
Árpolitika a turizmusban
Piaci korlátok.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
REP – 3. kurzus.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Vállalatfinanszírozás
A kurzus programja Dátum Témakör ELŐVIZSGA szeptember 15.
Matematika a közgazdaságtanban
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
Piaci kereslet és kínálat
Egy termék piaci kereslete azt fejezi ki, hogy a vásárlók összessége
A külső környezet elemzése
Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.
KÖRNYEZETSZENNYEZÉS GAZDASÁGTANA
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketing alapjai.
A közömbösségi görbék rendszere
A fogyasztó optimális választása
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Közgazdasági elméletek története
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Egy termék piaci kereslete azt fejezi ki, hogy a vásárlók összessége
Költségek, költségfüggvények
Költségminimalizálás, profitmaximalizálás
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Kereslet, kínálat, ármechanizmus, fogyasztói-, és termelői többlet
Gépészmérnöki kar BSc Levelező képzés szeptember-október
Kereslet-rugalmassági számítások
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A MARKETING FOLYAMATA.
Gazdasági és PÉNZÜGYI Elemzés 5.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Az értékkategóriák.
A PIAC.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
BME Üzleti gazdaságtan Andor György. BME Ismétlés ›1 Gazdaságpszichológiai alapok – motiváció, drive, homo oeconomicus –1.1 Motiváció, szükséglet és hasznosság.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan dr. Sz abó G ábor Cs aba
MENEDZSMENT és VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN dr. SZ abó G ábor CS aba.
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
Üzleti gazdaságtan Andor György.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A kereslet.
Kapacitástervezés.
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Előadás másolata:

Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.

Szállodaüzemelési cél = Profit Árbevétel Költségek - ár * forgalom FIX + fajlagos ktg. * forgalom Alacsony ár Alacsony forgalom Munkaerő hatékonyság Beszállítói alkupozíció Pénzügyi környezet +

Fogyasztói közömbösség Szállás-igénybevétel mértéke egyéb fogyasztás mennyisége U1 U2 U3 P1 P2 Jövedelmi korlát Hasznosság Árváltozás hogyan hat a mennyiségre?

Kereslet árrugalmassága Ár Fogyasztás > -1 = -1 < -1

Keresztár-rugalmasság Másik termék ára Saját eladás Helyettesítő termékek Kiegészítő termékek

Helyettesítő termékek Másik termék ára Saját eladás < 1 = 1 > 1

Mit jelent az, hogy családbarát? - Üzletileg

A családbarát szálloda üzletileg… o Egy célcsoport kiválasztása o Speciális keresleti igényeinek kielégítése Építészetileg – pl. pelenkázó Szolgáltatásilag – pl. ovi üzemeltetése

A családbarát szálloda üzletileg… o Egy célcsoport kiválasztása o Speciális keresleti igényeinek kielégítése Építészetileg – pl. pelenkázó Szolgáltatásilag – pl. ovi üzemeltetése o Azért, hogy a verseny dimenzióját megváltoztassuk o versenytársak számát csökkentsük o a kereslet árrugalmasságát gyengítsük o vélt szolgáltatásérték növelésén túl az árelfogadást erősítsük

Kereslet-kínálat alakulása Forrás: KSH

Családbarát szálloda hozadéka

Mit is nyerhetek? o A gyerek az első! A gyerekre akkor is költünk, ha magunkra már nem o A döntést érzelmi szintre helyezem át A gyerek nem racionálisan dönt Nem a 20Ft-os és a 21Ft-os termék versenyez o Kommunikációs fókuszt Markáns USP Niche marketing előnyök

Javuló árrugalmassági környezet Ár Fogyasztás > -1 = -1 Úgy emelek árat, hogy a kereslet kevésbé gyengül

Nehezebben helyettesíthető termék Másik termék ára Saját eladás < 1 = 1 Kevésbé kell félnem a szektor-társaktól

A családbarát szálloda drága és kockázatos

Milyen többletigénye van? o Beruházási igény magas lehet Sok gyerekhez sok tér kell – építési költség Speciális eszközpart – etetőszék, kád, babaőr, stb. o Üzemi költségszintem növekszik Anyagköltség nő Vendéglátó személyzet nő Munka-intenzív gyerekfelügyelet, animáció Biztonsági személyzet és biztonsági körülmények o Tőkepótlási igény nő Extrém amortizáció…

Milyen kockázatot hordoz? o Tudom-e teljesíteni a vállalásaimat? Lesz-e elég terültem a szolgáltatásokhoz? Van megfelelő személyzet a speciális igényekhez? Jól ragadom-e meg a valós igényeket? Alkalmas-e az infrastruktúra az igényekhez? o Egészségügyi / higiéniai / biztonsági kockázatok Betegségek okozta negatív élmények Balesetek veszélye exponenciálisan nő A pelenka mindig problémák forrása… o Tudom-e, merem-e szűrni a vendégkört? Kizárok célcsoportokat tudatosan? Vagy nem? Ez egy célcsoport, vagy több?

Termelési költség is van…

Költségek – Fix és Változó Költség / Ár Termelés Fix költség Változó költség Teljes költség Bevétel

Szállodaipar ma Magyarországon Költség / Ár Termelés Fix költség Változó költség Teljes költség Bevétel

Amit a családbarátság hozhat… Költség / Ár Termelés Fix költség Változó költség Teljes költség Bevétel

Tapasztalatok a Velence Resort-ban o Jelentős költségnövekedés Kül- és beltéri játszóház-fejlesztések 365 napon van animáció, esetenként 7 animátorral Medence vízcsere és fertőtlenítés, szőnyegcsere, falfestés, Anyuka izgult, ezért… Apuka nem izgult, ezért… o Tudtunk bevételt növelni Árszintet is tudtunk emelni Forgalmi növekményt is realizáltunk o A konferenciás vendégforgalommal összebékíthető Kivéve amikor a céges rendezvény alatt aludtak… o Amit a vendégektől hallottunk… Fürdő – Animátorok – Személyzet – Közelség

Köszönöm a figyelmet!