Balsaráti Vitus János Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Könyvtárhasználati verseny
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
TÁMOP / IPR ernyőprogram a barcsi kistérség általános iskoláiban, óvodáiban, középiskoláiban BNI Arany János Általános Iskola.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
"Legyen az esély egyenlő ..."
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Iskolai közösségi szolgálat
Az országos mérések megújult rendszere
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Barcsák Marianna - KPSZTI
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Előadás másolata:

Balsaráti Vitus János Általános Iskola Dombegyház

A névadásról Intézményünk névadója, Balsaráti Vitus János bölcselet- és orvostudor, sárospataki ev. ref. tanár és lelkész, 1529-ben született Dombegyházán, Csanádmegyében. A török dúlást csodával határos módon túlélő gyermeket Jaksics Péter özvegye fiává fogadta, s gondoskodott taníttatásáról. Az elsajátított filozófiai és teológiai ismeretek mellé felvette az orvosi stúdiumokat is. A bolognai egyetem ítélete alapján elnyerte a doktori címet és elismertsége itt már olyan volt, hogy IV. Pál pápa udvari orvosa lett, annak ellenére, hogy ő maga református volt. A gyógyítás mellet tudományos munkát is folytatott. Orvosi és teológiai könyvet írt. Orvosi munkája után egyházi szolgálatba állott, a sárospataki egyház vezető lelkésze lett. 1575. április 7-én halt meg vérhasban. 46 éves volt mindössze. Kiváló tehetségű ember volt, őszinte, önzetlen és áldozatkész. Híre nem enyészett el halálával, hiszen például az 1884-ben kiadott német nyelvű bécsi és lipcsei életrajzi lexikon a világ legkiemelkedőbb orvosai között tartja nyilván.

Iskolánk Pontos adat ugyan nem áll rendelkezésünkre, de településünkön iskola már 1824 óta működik folyamatosan. Területi elrendezése szórt, jelenleg is több épületben folyik az oktatás. Az 1978-as körzetesítés óta Kisdombegyház és Magyardombegyház tanulói bejárók, amit külön iskolabusz rendszerrel és szolgálattal oldunk meg. Intézményünk tágas és rendezett zöldövezeti résszel, valamint különálló sportcsarnokkal rendelkezik. Épületeink karbantartása folyamatos, legutóbbi, nagyobb léptékű felújítás most is folyik – energetikai beruházás. Tanulóink számára napköziotthonos ellátást biztosítunk mind a 8 évfolyamon.

Személyi feltételek Tanulói létszám: 163 Összetétel: Hátrányos helyzetű tanuló: 108 Ebből halmozottan hátrányos helyzetű tanuló: 64 Sajátos nevelési igényű tanuló:21 Bejáró: Kisdombegyházáról: 29 Magyardombegyházáról: 15 Pedagógus létszám: 18

Pedagógiai alapelveink Iskolánkban olyan légkört kívánunk teremteni, ahol tanulóink otthon érezhetik magukat. A tanulók teljes személyiségének fejlesztése, valamint korszerű ismereteinek, képességeinek, készségeinek kialakítása és bővítése a legfontosabb pedagógiai feladat. Nevelőink szellemileg, erkölcsileg és testileg egészséges nemzedéket kívánnak nevelni a rájuk bízott gyermekekből. Iskolánk – elsősorban a szülőkkel ápolt kapcsolatok révén – folyamatosan részt kíván venni lakóhelyünk életében.

Tárgyi feltételek alakulása 2014. május - digitális tábla

Tárgyi feltételek alakulása 2014. nyár – épületenergetikai beruházás

Szeretünk sportolni, 2014. június 19-21. Debrecen – Kis Iskolák Sportversenye: 800 m síkfutásban IV. korcsoportos tanulónk országos XV. helyezett lett, I-IV. korcsoportos atlétika fiú svédváltó csapatunk országos VIII. helyezést ért el.

...és megméretni tudásunkat. Versenyeken részt venni, és szervezni is.

Állandó feladataink Az Olvasni jó! program minden osztályt érintő az olvasás megszerettetését célzó tevékenységünk – a téli hideg reggeleken szívet melengető történetek felolvasása. Minden tanévben a 4.-6.-8. évfolyamot érintő kompetenciamérés – minél jobb eredmények elérése.

Pályázataink - IPR Iskolánk 2006 óta sikerrel működteti Integrált Pedagógiai Rendszerét, melynek keretében jól dokumentált, tervezett és nyomon követett pedagógiai tevékenység zajlik. A pályázat lehetővé teszi, hogy nemcsak tárgyi eszközökkel, hanem számos kulturális programmal is csökkentsük a szociokulturális hátrányokat a pályázatban résztvevő tanulók számára.

Pályázataink - „Kéz a kézben” A TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0015 Dombegyház-Orosháza közötti testvériskolai kapcsolat által számos programon vehettek részt tanulóink.

Pályázataink - MACIKA Útravaló – MACIKA esélyteremtő ösztöndíjprogram – Út a középiskolába pályázat kiírásainak megfelelve X tanuló vesz részt és igyekszik mentoráló pedagógusaik segítségével megtartani, javítani tanulmányi eredményeiket. Olyan tudást megszerezni, mely lehetővé teszi a középiskolába való bejutást és az ottani követelmények maradéktalan teljesítését.

Pályázataink – „Előnyt a hátrányból” A TÁMOP-3.1.7-11/2.-2011-0504 Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című pályázaton két „jó gyakorlatunkkal” váltunk előminősített referencia-intézménnyé. Mindennapjainkat a minősítés utolsó szakaszára való felkészülés tölti ki.

Jó gyakorlat „Hüvelykujjam almafa, Jó gyakorlat „Hüvelykujjam almafa,...” az SNI tanulók időbeli tájékozódásának komplex fejlesztése Az őszi évszakot átfogó események, történések megfigyelésére épülő projekt. A projekt alkalmat nyújt az újszerű pedagógiai módszerek használatával az egyéni képességeknek megfelelő tevékenykedtetésre, az ismeretek élményszerű, minden percepciós csatornát érintő elsajátítására.  

Jó gyakorlat „Zöld ágra vergődik” A tavaszi ünnepkört feldolgozó projekt, amely multikulturális tartalmak tapasztalati úton történő megismerésével összekapcsolásával, a benne alkalmazott újszerű pedagógiai módszerekkel az egész személyiség komplex módon való fejlesztésére ad lehetőséget. Alkalmat nyújt a cigány családok identitástudatának erősítésére, támogatja szocializációjukat, ugyanakkor formálja a többi gyerek és szülő befogadó attitűdjét.

Ápoljuk kapcsolatainkat Aktív szereplője, szervezője vagyunk településünk kulturális életének.

Köszönöm a figyelmet!