A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében 2008. április 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Az új intézmény: Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium.
„A jól képzett szakemberekért.”
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.

SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Fejér megye szakképzés-fejlesztési koncepciója Összeállította a Fejér Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság 2013 Összeállította a Fejér Megyei.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
Rettegi Attila február 14.
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Szakiskolai fejlesztési program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Háromszéki szakoktatás jövője
Előadás másolata:

A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.

Helyzetkép Az intézmény 3 szakképző iskola integrációjával jött létre 2007 aug. 1-jén 1. Trefort Ágoston Villamos- és Fémipari Székhelyiskola 2. Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskola 3. Kós Károly Építő-, Fa- és Szolgáltatóipari Tagiskola Oktatott vasútgépészeti szakmák: Kötöttpályás járművillamossági szerelő (8-10 tanuló évfolyamonként) Kötöttpályás járművillamossági szerelő (8-10 tanuló évfolyamonként) Villamosgép-szerelő (12-15 tanuló évfolyamonként) Villamosgép-szerelő (12-15 tanuló évfolyamonként)

Sikertényezők Szoros kapcsolat a munkaerőpiaci szereplőkkel: Tanulószerződés Tanulószerződés Képzés egy részének a vállalati helyszínre telepítése Képzés egy részének a vállalati helyszínre telepítése Vállalati szakemberek bevonása a képzésbe Vállalati szakemberek bevonása a képzésbe Közös döntés a fejlesztési támogatás felhasználásáról Közös döntés a fejlesztési támogatás felhasználásáról

A pályaválasztási tevékenység erősítése (pályakép felvázolása MÁV oktatók segítségével) A pályaválasztási tevékenység erősítése (pályakép felvázolása MÁV oktatók segítségével) Kollégium biztosításával régión is túlnyúló beiskolázás lehetősége adott Kollégium biztosításával régión is túlnyúló beiskolázás lehetősége adott

Általános képzés minőségének javítása Általános képzés minőségének javítása - Munkaerő piac szempontjából fontos kompetenciák kiemelt fejlesztése – módszertani kultúra megújítása. - Munkaerő piac szempontjából fontos kompetenciák kiemelt fejlesztése – módszertani kultúra megújítása. - Esélyegyenlőség biztosítása. Lemaradók támogatása, speciális képzési utak biztosítása. - Esélyegyenlőség biztosítása. Lemaradók támogatása, speciális képzési utak biztosítása. - A lemorzsolódás csökkentése érdekében a hátrányos helyzetűek igényeire szabott kiscsoportos, megújult módszertanú képzések elindítása. Mentális, szociális támogatás. - A lemorzsolódás csökkentése érdekében a hátrányos helyzetűek igényeire szabott kiscsoportos, megújult módszertanú képzések elindítása. Mentális, szociális támogatás.

Szakiskolai képzés vonzerejének növelése Szakiskolai képzés vonzerejének növelése - az érettségi megszerzésének biztosítása a szakképzéssel párhuzamosan - az érettségi megszerzésének biztosítása a szakképzéssel párhuzamosan - IKT alkalmazás - IKT alkalmazás - Gyakorlati oktatás erősítése (9 – 10. osztály gyakorlat megerősítése). - Gyakorlati oktatás erősítése (9 – 10. osztály gyakorlat megerősítése).

A szakképzés minőségének növelése: A szakképzés minőségének növelése: - A szakképzés infrastruktúrájának megújítása - A szakképzés infrastruktúrájának megújítása - A pedagógusok felkészítése az új feladatokra. - A pedagógusok felkészítése az új feladatokra. - Tartalomfejlesztések (kompetencia alapú, moduláris képzés bevezetése) - Tartalomfejlesztések (kompetencia alapú, moduláris képzés bevezetése) - Munkaerő-piaci kapcsolat erősítése - Munkaerő-piaci kapcsolat erősítése - Gyakorlat, üzemi gyakorlat mértékének növelése - Gyakorlat, üzemi gyakorlat mértékének növelése - Nemzetközi együttműködésekben való részvétel - Nemzetközi együttműködésekben való részvétel

A szakképző intézmény nagy arányú bekapcsolódása a felnőttképzésbe (lehetőség van nem kimondottan vasúti szakmák megszerzésére is, ami viszont kapcsolódik a jármű fenntartáshoz A szakképző intézmény nagy arányú bekapcsolódása a felnőttképzésbe (lehetőség van nem kimondottan vasúti szakmák megszerzésére is, ami viszont kapcsolódik a jármű fenntartáshoz pl. - járműkárpitos pl. - járműkárpitos - hűtő-, klímaberendezés-szerelő - hűtő-, klímaberendezés-szerelő - fényező - fényező - hegesztő - hegesztő - takarító stb.) - takarító stb.)

Köszönöm a figyelmet!