Biztos Kezdet Gyerekházak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Szociális és gyermekjóléti szolgáltatások koordinátora
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„Legyen jobb a gyermekeknek! Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
A koragyermekkori nevelésről
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Amikor sikerül! Babamasszázs oktatás hátrányos helyzetű szülők számára, az Angyalkert Gyermekházban Zsanda Emília Okleveles csecsemőmasszázs oktató.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Szilvási Léna szakmai vezető november 11.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Családi napközi.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A pályázat bemutatása – gyakorlati szempontból
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY ÉS SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ BERETTYÓÚJFALU OKTÓBER 30.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
TÁMOP A-12/ „ÖSSZEFOGÁS A KADARKÚTI-NAGYBAJOMI KISTÉRSÉG GYEREKEINEK JÖVŐJÉÉRT” CÍMŰ PROJEKT KADARKÚTI-NAGYBAJOMI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Lorem ipsum.
Urbánné Malomsoki Mónika
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Biztos Kezdet Gyerekházak

Mi is ez a program? A Biztos Kezdet Program a gyermekszegénységet és a gyermekek társadalmi kirekesztettségét kívánja visszaszorítani azzal, hogy egyrészt összehangolja a helyben található, 0-6 éves korosztályhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, beilleszti azokat a helyben elérhető ellátások rendszerébe, másrészt olyan helyi közösségeket épít, amelyek támogató környezetet nyújtanak a szülők gyermeknevelési kompetenciáinak erősítéséhez. A program célja       * a gyermekek fejlődésének elősegítése,     * családok és szülők támogatása,     * egészségkultúra fejlesztése,     * a speciális nevelést igénylő gyermekek és családjuk támogatása, beleértve a szakosított szolgáltatásokhoz való hozzáférést,     * a közösségi részvétel és a helyi közösségek erősítése.  A Biztos Kezdet Program nem önálló ellátás, hanem ellátási, együttműködési filozófia, amely a 0-6, kiemelten a 0-4 éves korosztály és szüleik hatékonyabb segítését biztosító esélyteremtő, esélyegyenlőségi szolgáltatásrendszer, szakma- és szektorközi együttműködés a szülőkkel, a leendő szülőkkel, és a gyermekekkel. Nem teremt új, párhuzamos ellátórendszert, hanem a helyi ellátások - helyi szükségleteken alapuló - új típusú összekapcsolódásával valósítja meg szakmai célkitűzéseit.

A helyi Biztos Kezdet Gyerekházak létrejöttének folyamata: A program alapvető lépései: 1.pályázó csapat létrehozása 2.helyzetelemzés, szükségletfelmérés 3.tervezés 4.irányító csoport létrehozása Hol hozzunk létre Gyerekházat? Ott, ahol legtöbb a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek és ahol ezt a település vezetése is támogatja. Gyerekház munkarendje, személyi, tárgyi feltételei Gyerekházak nyitvatartása: Az év minden munkanapján, az év minden hónapjában délelőtti órákban legalább napi 4 óra idő tartamban.

Személyi feltételek: Gyerekházanként minimálisan két fő foglalkoztatása szükséges, de indokolt esetben harmadik munkatárs alkalmazása is. Elvárások a munkatársakkal szemben: 1 fő Gyerekház vezető, aki védőnő és/vagy csecsemő és kisgyermekgondozó és/vagy bölcsődei gondozó/szakgondozó és/vagy óvodapedagógus és/vagy gyógypedagógus és/vagy fejlesztő pedagógus és/vagy gyermekpszichológus és/vagy pszichopedagógus és/vagy szociálpedagógus végzettséggel rendelkezik 1 fő Gyerekház munkatárs, aki legalább középfokú végzettséggel rendelkezik, előnyt jelent a pedagógiai és/vagy egészségügyi és/vagy bölcsődei gondozói végzettség vagy ilyen irányú képzésben való részvétel 1 fő Gyerekház munkatárs, előnyt jelent, ha a segítő az érintett családok közül kerül ki

Tárgyi feltételek: Gyerekházat közvetlen kertkapcsolattal rendelkező földszintes vagy egyemeletes (tetőteres) házban lehet létrehozni, ahol a mellékhelyiségek és a játszószoba egy szinten vannak. A Gyerekháznak a szolgáltatásait igénybe vevő családok által lakott „babakocsival, biciklivel megközelíthető” földrajzi területen (utca, háztömb, negyed), családias, közvetlen hangulatot és a célszerűséget leginkább biztosító jellegű épületben kell szolgáltatásait biztosítania.

Biztos Kezdet Gyerekház létrehozásának, működtetésének forrásai: EU forrásból, pályázati kiírás útján Már működő Gyerekház feladatellátási szerződéssel történő normatív finanszírozása

Feladatellátási szerződés esetén a normatíva összege (2014-ben): 5. § (1) A támogatásból Gyerekházanként a következő költségtípusok számolhatók el: a) illetmények legfeljebb 320 000 Ft/hó mértékig és azok járulékai, b) szakmai szolgáltatások vásárlása átlagosan legfeljebb összesen 80 000 Ft/hó mértékben, de tevékenységenként átlagosan legfeljebb 20 000 Ft/hó mértékben, c) étkeztetés legfeljebb 300 Ft/gyermek/nap mértékben, d) a szakmai tevékenységhez kapcsolódó, különösen a szakmai rendelet 5/C. §-ában meghatározott eszközök, berendezések beszerzése, cseréje, kisebb mértékű felújítások elvégzése a Gyerekházban legfeljebb 350 000 Ft mértékig, e) a Gyerekház működéséhez kapcsolódó - a d) ponton kívüli - egyéb dologi kiadások legfeljebb 50 000 Ft/hó mértékben, f) rezsiköltség legfeljebb 80 000 Ft/hó mértékig, g) a Gyerekház tevékenységével szorosan összefüggő szakmai képzéshez, szakmai rendezvényhez, a Gyerekházat látogató gyermekek és szüleik, a Gyerekház dolgozói és a gyermekekkel foglalkozó szakemberek utaztatásához kapcsolódó költség legfeljebb 150 000 Ft mértékben.