A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009 Egri Sándor egray@dragon.unideb.hu
Gyorsan csökkenő létszám
1. táblázat. A fizikatanár képzés során megszerzendő kreditek száma BSc - MSc Képzési forma Alapképzés Mesterképzés Fő szakja fizika fizika 100 30 egyéb 20 Ped-pszich. 40 10 tanítás Második szakja fizika 50 20+30 1. táblázat. A fizikatanár képzés során megszerzendő kreditek száma
Óraháló az alapképzésben, X-fizika
Óraháló a mesterképzésben
Szakmódszertan Csökkenő létszám, részvétel a villamosmérnök képzésben 2+2, 2+3, előadás és gyakorlat Előadás (Isza Sándor): Tipikus hibák a fogalomhasználatban, a megértésben Gyakorlat Motivációs stratégiák A Kísérletezés szerepe Induktív és deduktív szemléletű fizikaoktatás Feladat és problémamegoldás Diákok differenciált foglalkoztatása Multimédiás technikák alkalmazása Számítógépes szemléltetési lehetőségek Tanítási gyakorlat
Szakmódszertan Az OKTV harmadik, kísérleti fordulójának megrendezése Újszerű mérési feladatok A méréshez szükséges eszközök kifejlesztése, elkészítése Feladatlapok Lebonyolítás, értékelés
Jövőkép A társadalom egyre erősebben szembesül a természettudományos tanárképzés hiányával. 2. Jó természettudományos közoktatás nélkül nehezen képzelhető el a népszerű és fontos mérnökképzés színvonalának megőrzése képzett fizikatanárok. 3. Az integrált természettudományos tárgy tanárainak képzése. 4. A fizikatanár képzők, szakmódszertanosok egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek a fizika népszerűségének növelésére. (paradigmaváltás)
Egri Sándor egray@dragon.unideb.hu