A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

A felsőoktatási felvételi eljárás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Science Center of DEBRECEN
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
Tanárképzés : modellváltás a Bologna folyamatban „Apu, hogy megy be?” (Egyszerű kérdések – világos válaszok kellenek.) Bazsa György az FTT elnöke OM, Budapest,
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
A felsőoktatási felvételi eljárás 2009 Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó Oktatási és Kulturális Minisztérium.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A tanári mesterszak Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Papp Lajos ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály.
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Rácz Ervin Óbudai Egyetem
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
A képzés szeptemberében indul!
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet.
Készítette: Szabó Tamás
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009 Egri Sándor egray@dragon.unideb.hu

Gyorsan csökkenő létszám

1. táblázat. A fizikatanár képzés során megszerzendő kreditek száma BSc - MSc Képzési forma Alapképzés Mesterképzés Fő szakja fizika fizika 100 30 egyéb 20 Ped-pszich. 40 10 tanítás Második szakja fizika 50 20+30 1. táblázat. A fizikatanár képzés során megszerzendő kreditek száma  

Óraháló az alapképzésben, X-fizika

Óraháló a mesterképzésben

Szakmódszertan Csökkenő létszám, részvétel a villamosmérnök képzésben 2+2, 2+3, előadás és gyakorlat Előadás (Isza Sándor): Tipikus hibák a fogalomhasználatban, a megértésben Gyakorlat Motivációs stratégiák A Kísérletezés szerepe Induktív és deduktív szemléletű fizikaoktatás Feladat és problémamegoldás Diákok differenciált foglalkoztatása Multimédiás technikák alkalmazása Számítógépes szemléltetési lehetőségek Tanítási gyakorlat

Szakmódszertan Az OKTV harmadik, kísérleti fordulójának megrendezése Újszerű mérési feladatok A méréshez szükséges eszközök kifejlesztése, elkészítése Feladatlapok Lebonyolítás, értékelés

Jövőkép A társadalom egyre erősebben szembesül a természettudományos tanárképzés hiányával. 2. Jó természettudományos közoktatás nélkül nehezen képzelhető el a népszerű és fontos mérnökképzés színvonalának megőrzése  képzett fizikatanárok. 3. Az integrált természettudományos tárgy tanárainak képzése. 4. A fizikatanár képzők, szakmódszertanosok egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek a fizika népszerűségének növelésére. (paradigmaváltás)

Egri Sándor egray@dragon.unideb.hu