A tanárképzés szerkezete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Pedagógus oklevelek elismerése
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Továbbtanulási tájékoztató
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Szakirányválasztás Lengyel Ágnes ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály Szakirányválasztással kapcsolatos tájékoztató – pedagógia.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁNAK ELSŐ TAPASZTALATAI
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

A tanárképzés szerkezete Törvényi háttér

Jogszabályok I. 2005.évi CXXXIX. Tv. (Felsőoktatási törvény) 145.§ (6) Tanári szakképzettség csak mesterképzésben szerezhető. A tanári szakképzettség megszerzésének előfeltétele a szakmai gyakorlat teljesítése. 2011. évi CCIV. Tv. (A nemzeti felsőoktatásról) Visszaállítja az osztatlan tanárképzést: Általános iskolai tanár, mesterfokozattal 4 éves képzés Középiskolai tanár, mesterfokozattal 5 éves képzés

Jogszabályok II. 289/2005. (XII. 22.) Korm. rendelet (alap-és mesterképzésről) 13. § (1) A tanári szak három elemből áll: a) a tanári szakképzettség szerinti - a tantárgypedagógiát, a szakmódszertant is magába foglaló - szakterületi ismeretekből; b) a tanári képesítés pedagógiai, pszichológiai elméleti és gyakorlati ismereteiből; c) a közoktatási intézményben, felnőttképző intézményben szervezett, összefüggő szakmai gyakorlatból. (2) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti összefüggő szakmai gyakorlat csak az (1) bekezdés a)-b) pontjaiban meghatározott elemek tanulmányi követelményeinek eredményes teljesítését követően kezdhető meg.

Jogszabályok III. 15/2006. (IV. 3.) OM rendelet (az alap- és mesterképzési szakok képzési és kimeneti követelményeiről) 4. sz melléklet 8.4. A szakmai gyakorlat, előírt formái: a) alapvető pedagógiai, és a pedagógus pályával kapcsolatos ismeretek b) csoportos gyakorlat vezetőtanárral, 60 óra (5-8. és 9-12. évfolyamokon is kell tanítani) c) egyéni összefüggő gyakorlat, fél év (változás: 1 év)

Tanárképzés a bolognai rendszerben Képzési idő Egyetemi képzés Gyakorlat 3 év, 6 félév BSc/BA Szakirányok szerinti diszcipl. képzés + 10 kredit pedagógia   2 év, 4 félév MSc/MA 30-50 kredites szakmai modul 40 kredites ped-pszich modul 1.-2. félév a) típusú gyakorlat 3.-4. félév b) típusú gyakorlat 60 óra 5. félév Folyamatkövető szemináriumok c) típusú egyéni, összefüggő gyak.

Egyéni összefüggő gyakorlat előírásai - ELTE I. Szaktárgyakhoz kapcsolódó tevékenységek: 20-30 óra - Két tantárgy tanítása, heti min. 2-2 óra, max. 8 óra - Két tanításkísérő szakmódszertani szeminárium, 2-2 óra - Óramegbeszélés, előkészítés, szaktárgyi hospitálás két tárgyból - Tanórán kívüli szaktárgyi tevékenység, 12-18 óra II. Kötelezően végzendő, nem szaktárgyi területek: 8-14 óra - Ped-pszich tanításkövető szeminárium, 2 óra - Hospitálás nem szaktárgyi órákon - Az iskola mint szervezet megismerése - Osztályfőnöki tevékenység megismerése III. Szabadon választandó nem szaktárgyi területek: 2-6 óra - Szabadidős tevékenységekben részvétel - A gyermek egyéni megismerése Összesen: 40 óra

Egyéni összefüggő gyakorlat előírásai - Debrecen I. Tanításhoz kapcsolódó tevékenységek – 12 kredit - Hospitálás, tanítás, felkészülés, megbeszélés, anyaggyűjtés, értékelés II. Tanórán kívüli tevékenységek – 8 kredit Kötelező - jogi és iskolai dokumentumok, tanári adminisztráció - ifjúságvédelem, drogprevenció, tehetséggondozás Választható - osztályfőnökség, szülők, diákönkormányzat - projektmódszer, értékelés, eszközhasználat III. Iskolán kívüli tevékenységek – 5 kredit Ped.Int., Gyermekvéd. Közp., Családsegítő Közp., kollégiumok, egyesületek, kultúrház

Egyéni összefüggő gyakorlat előírásai - Pécs I. Szaktárgyi tanítással kapcsolatos tevékenységek - Két tárgy tanítása heti 2-3 (max. 6) órában - Hospitálás, felkészülés, önértékelés - Szakkör, tehetséggondozás, felzárkóztatás - Szakmai anyagok gyűjtése, módszertan II. Nem szaktárgyi tevékenységek - Hospitálás nem szaktárgyi órákon, mérés, értékelés - Osztályfőnökség, iskolai rendezvények, egy gyermek mélyebb megismerése - Ifjúságvédelem, SNI és HH tanulók kezelése III. Az iskola mint szervezet megismerése - Jogi és iskolai dokumentumok, az iskola kapcsolatai - Nevelési tanácsadó, iskolaszék, szakmai szervezetek IV. Szakmódszertani és pedagógiai kísérő szemináriumok