A beiskolázás előkészítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Iskolánk futó projektjei
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Tervezési folyamat.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

A beiskolázás előkészítése Dr. Schiffer Csilla

A fejezet céljai Fontos: szülők együttműködés pedagógusok szakértők felkészítés az iskolába lépés előtt egy évvel kezdődjön felelősségek meghatározása + tanári kezdeményezés szülők aktív munkája

Tudásbázis-érték Az előkészítő folyamat során a következő feladatok merülnek fel az érintetteknél (SNI gyermekeknél): Gyermek beíratása egy iskolába Gyermek felkészítése az iskolára A tantestület felkészítése A szükséges eszközök beszerzése Együttműködés az érintett szervezetekkel

Gyermek beíratása egy iskolába: lakókörnyezethez közeli iskola szakemberek  segítenek a tanárok felkészítésében  kapocs az iskola és az otthon között elegendő idő a tanároknak a felkészüléshez b. Gyermek felkészítése az iskolára az iskolába lépés előtt legalább 6 hónappal közös játék- és tanulásélmény a leendő osztálytársakkal gyermek látogatása az óvodában és otthon

c. Tantestület felkészítése fel kell készülni a team-munkára  szakemberekkel  szülőkkel stratégiákat kell kidolgozni az inkluzív oktatás megvalósításához az együttműködés mértéke intézményenként eltér sokszor a szülőket is nehéz bevonni szakember  információkat szolgáltat,  segít a szükségletek azonosításában  tanácsot ad képzések segítenek a pedagógusoknak (pl. Kooperatív tanulás) az alapos felkészülés növeli az önbizalmat, pozitív hatású

d. Taneszközök az iskolában intézményenként más-más felszerelésre van szükség pl. lift, számítógépes hardver és szoftver  A hiányos berendezés akadálya lehet az inkluzív oktatásnak!!! e. Együttműködés az összes érintett szervezettel sok ember együttes munkájánál elengedhetetlen az összehangolás KOORDINÁTOR!! meg kell határozni a szerepeket és a felelősséget!

Összegzés és javaslatok kooperáció min. 6 hónap szülő teljes jogú tag, egyenértékű partner különböző nevelési igények koordinátor felelősség + szerepek együttműködési terv

Megvalósítás Módszerek és ezek szempontjai: Beiratkozás és felkészülési idő Tanári kar felkészülése és az iskola Gyermekek felkészítése Szülők felkészítése Osztálytársak és szüleik felkészítése Iskolai felszerelés Együttműködés és koordináció

a. Beiratkozás és felkészülési idő alapvető szabály: a felkészítés 1 évig tartson lehet hosszabb is, ha szükséges Gyógypedagógiai Központnak a szerepe fontos munkacsoport létrehozása szülők tanárok szakemberek Gyógypedagógiai Központ felelőssége: munkacsoport létesítése tanácsadás a szülőknek iskola tájékoztatása információk átadása kommunikációs struktúra

b. A tanári kar és az iskola felkészítése tanári csoport feladata  CSAPATÉPÍTÉS tanárok képzése és új technikák segítség (pl. berendezés) együttműködés tervezése egyéni tanterv oktatástervezés c. A gyermek felkészítése megkérdőjelezhetetlen pedagógusok látogassák az óvodát szülők és gyermekek meghívása az iskolába családlátogatás

d. A szülők felkészítése félelem ismerniük kell a jogaikat és kötelezettségeiket részt kell venniük az iskola döntéshozatalban segítség lehet  KÜLSŐ SZEMÉLY, aki segít: elemezni a helyzete elkíséri a találkozókra a szülőket segít előkészülni értékeli az eredményeket információkat szolgáltat kommunikációban segít

e. Az osztály más gyermekeinek és szüleik felkészítése a gyermekek összeismertetése szülői est  bemutathatják gyermeküket a bemutatkozást az osztályfőnöknek meg kell terveznie f. Iskolai felszerelés A taneszközöknek ki kell elégítenie a sajátos nevelési igényeket pl. új tananyagok megvásárlása, technikai eszközök beszerzése A fogyatékkal élő gyermekek ezen megsegítése javítja minden gyermek munkakörülményeit 

g. Együttműködés és koordináció szerepek és felelősségek tisztázása szükséges eszközök biztosítása szülők kívánságainak figyelembe vétele a munkafolyamat elegendő anyagi biztonsága fontos

Tevékenységek Esélyegyenlőség  Cél: résztvevők lehetőségeinek megvitatása 2. Tanulói igények meghatározása  mit tudnak?  milyen információ hiányzik?  cselekvési terv 3. Közös találkozók az iskolára való felkészülésnél  Cél: tájékoztasson a résztvevőkről, azok feladatairól és a fő témákról

4. Megvalósítási terv  könnyen kezelhető  meghatározza a célokat és módszereket, értékelést 5. A megvalósítás értékelése  a felelősök reakcióinak értékelése  minél több az értékelés, annál jobb eredmények érhetők el 6. Értékelés  tantestület tagjai értékelik a módszerüket  javaslatok, további lépések