Tehetség 2014 Kőbányai Keresztury Dezső Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Kapcsolattartás a szülői házzal
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Az egyéni fejlesztési terv
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Integráló iskolák a közoktatásban
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A komplex tehetségfejlesztő program
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Pedagógus értékelési rendszer
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A pszichológiai mérés alapjai
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

Tehetség 2014 Kőbányai Keresztury Dezső Általános Iskola 1106 Budapest, Keresztúri út 7-9. E-mail: iskola@keresztury-bp10.sulinet.hu

Tehetség definiálása

„Ha úgy bánunk egy emberrel, amilyennek mutatja magát, akkor rosszabbá válik, mint amilyen valójában. Ha úgy bánunk vele, amilyen lenni szeretne, segítünk neki azzá válni, amire képes.” (Goethe)

Tehetségprogramunk Kőbányai Pedagógiai Szolgáltató Központ együttműködésével hoztuk létre a 2010-2011-es tanévben(OKA). A pályázatban résztvevők és mentoruk: az iskolánk alsó tagozatos tanítói, és két pszichológusunk, Sári Éva közoktatási szakértő, Péter Szarka Szilvia (mentor) a Debreceni Tudományegyetem tanársegédje. Az iskolai program készítője: Dezsényi Beáta, Török Anna, Sári Éva, Herczeg Katalin Az iskolai program jelenlegi koordinátora: Takácsné Légrádi Éva (leva59@gmail.com) Oktatásért Közalapítvány pályázatában

Az alulteljesítés oka Egyenetlen képesség struktúra Szociokulturális hátrány Motiváció hiánya(nem érdekli, „túl sokat tud”, kapcsolati problémák,tanítási módszer) Teljesítményszorongás Egyéb személyiségjellemzők (pl. Alacsony önértékelés, impulzivitás stb.) Tanulási módszer nem megfelelő

Tehetségazonosítás, gondozásba emelés Az első szabály: A gyerekek képességeinek megállapítása folyamat, amely akár évekig is eltarthat. A második szabály: a gyerek képességeiről kialakítandó megbízható ítélethez több különböző forrás felhasználásával kell információt gyűjteni. A harmadik szabály: a nem intellektuális faktorok fontosságát hangsúlyozza. A negyedik szabály: a tehetség nem a személyiség része, hanem a teljesítmény mutatója Az ötödik szabály: tehetséget nem soroljuk be sehová, külön képzést kap.

Osztályszintű, csoportos Megfelelő környezet Intézményi, és külső Osztályszintű, csoportos egyéni

Intézményi szintű lehetőségek

Mit teszünk az osztályokban? Folyamatos pedagógiai megfigyelések, követés, értékelés, differenciálás Beszélgető-kör Dramatizálás, játékok Művészeti szakkör Projekt-oktatás Kézműveskedés Külső programok Valódi sikerek a teljesítményben, tanítók és társak elismerése

Egyéni bánásmód Előzetes információk A legfontosabb tényező a különleges tehetség megjelenésében az otthoni élet Háttér feltárása, de nem a minősítése! Szülők egyenrangú partnerként jelennek meg. Értékelés korrektsége, őszintesége fontos. Az érdeklődésnek megfelelő területeken teljesít kimagaslóan!

Kompetenciák, képességfejlesztés Problémamegoldás (rejtvények, projektoktatás) Helyzetek felismerése Figyelem-megfigyelés Problématérképek Panaszdoboz – beszélgető kör

Kommunikáció Beszélgető-körben megtanulja az alapokat Ha türelemmel meghallgatjuk, önbizalma erősödik. Drámapedagógiai játékok

A csoportoknak mindig külön feladata legyen, hogy ne versengjenek! Vezetői kompetencia Szociális kompetencia – csoportmunka, kooperativitás erősítése (az alulteljesítők bevonása szerepekkel) A csoportoknak mindig külön feladata legyen, hogy ne versengjenek! Pl. lakóház, játszótér, szoba, ruha tervezése

Kreativitás Soha nem szabad megszidni, meg kell érteni mit akart!

Tanulói profil tartalma Vizsgált terület Értékek, eredmények Értékelések, elemzések, erősség Pszichológiai tesztek Egyéni értékelés intelligencia, kreativitás, motiváció szintje Pedagógiai szűrés Rejtett és látható tulajdonságok térképe Érdeklődési térkép Nyelvi, logikai, mozgás, téri-vizuális területeken sikerek Egyéni fejlesztési terv Önértékelés, önismeret, önbizalom erősödése

tanulók Pszichológiai fejlesztés ALULTELJESÍTÉS OKA   PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉS Egyéni fejlesztés Kiscsoportos fejlesztés Osztályszintű fejlesztés Tantárgi korrepetálás Szakorvoshoz utalás Tanításon kívüli Külső program Iskolai program Tanítási módszer intézkedések Kapcsolatok Mentor teh.gond. ped. of. of. Napk.vez. 1 X logi-játék  diff. önkép torzulása, önbizalom hiánya 2 matem. Ügyes k. tantárgyi alulteljesítés 3 hallás dráma Hallás probléma gyanúja 4 sakk alulmotivált, frusztrált 5 diff. önbizalom hiánya 6 magyar fejl. log.já ték. szülő be önbizalom, beszédbátorság hiánya 7 érd. sz pozíció önértékelés, önkép, szociokulturális háttér 8 Fejl. Ped. ker.teh. beszédbátorság, helyesírási gondok 9 képz.m. alulmotiváltság, érdektelenség 10 érd.sz. önbizalom, pszichés zavartság 11 Diff.  túlzott anyai elvárások, frusztráció 12 újság szuicid megnyilvánulások

Sikerek, sikerek, sikerek Motiváció biztosítása „Nem tudok senkinek semmit tanítani, csak megteremthetem számára azt a környezetet, amelyben tanulni képes.” (Carl Rogers) Sikerek, sikerek, sikerek

Ricsi

Az első rajz

Köszönöm, hogy meghallgattak! Török Anna Karolina tanító szaktanácsadó (toranka@gmail.com)