+ Az e-adatbázis kincset ér De hogyan használjuk?
+ Rövid kontextus Krasser Tamás / Visionline Kft / eDiMa ~300 millió / év F ő bb ügyfelek:
+ A digitális hirdetés A 2000-es évek ígérete: A tökéletes célzás miatt nincs medd ő szórás. Nézzük meg, mire kattintanak a felhasználók!
Egy összesített statisztika De hogyan lesz ebb ő l személyre szabás?
+ 1-es user Wellness üdülés Városlátogatás 2-es user Síelés
+
+ Viselkedési profilok A felhasználók aktivitásaival épülnek Fontos: Ha nem küldünk “viselkedésidegen” tartalmat, nem lesz esélye “megváltoztatni” a profilját! De mi van, ha a felhasználók aktivitása alacsony?
+ Kategorizálás
+ Ugyanazt a felhasználót érdekelheti egyszer a városlátogatás, máskor a wellness pihenés A múltból nem feltétlenül lehet következtetni a jöv ő re Ami biztos m ű ködik: segítsünk a felhasználónak megtalálni azt, ami éppen érdekli: Alakítsunk ki nem túl sok (max 5-6), jól elkülöníthet ő kategóriát Ezeket a kategóriákat gyorsan és egyértelm ű en el tudja különíteni egymástól (scanning)
+ Kategorizálás Kategóriák el ő ttKategóriák után
+ Kategorizálás Ha egyértelm ű ek és következetesek vagyunk, a felhasználók gyorsan felismerik a mintázatot Elégedett felhasználó = több értékesítés Közvetlenül is edukálhatjuk a felhasználókat: küldjünk magyarázó t (lásd index/origo címlapváltás!) Ett ő l függetlenül megkérdezhetjük ő ket, hogy mit szeretnének leginkább kapni, ezeket tegyük az tetejére (egyénenként, nem összesítve!)
+ Vev ő profilok 3 balatoni ajánlat: Balatoni wellness, 2+2 f ő részére, állatkertlátogatással Balatoni borhétvége, pincelátogatás, kedvezmény a Strand fesztiválra Szuperkedvezményes balatoni nyaralás 2 f ő részére. Kutyabarát szálláshely!
+ Vev ő profilok Géza, 30 éves, szabadúszó designer Agglegény, rengeteget bulizik Mindent feltölt magáról a netre Albert, 45 éves fels ő vezet ő Családos, 2 gyermeke van Kedvenc márkája a Toyota Kriszta, 32 éves közalkalmazott Kutyájával, macskájával és élettársával él Pécsett.
+ Vev ő profilok Próbáljuk minél részletesebben meghatározni a profilokat: mik a céljaik, mekkora a családjuk, mik a kedvenc márkáik? Besorolás kevésbé személyes kérdésekkel: van-e autója? Adatfrissít ő kampány: akár pusztán azért, hogy relevánsabb ajánlatokat kapjanak! (tipp: társadalmi felel ő sségvállalás nyeremény helyett felajánlás) Ajánlatok profilokhoz rendelése:
+ Vev ő profilok Balatoni pihenés pincelátogatással, kedvezményes belép ő vel a Strand fesztiválra Balatonparti wellness pihenés 2+2 f ő részére, állatkertlátogatással. Balatoni, szuperkedvezményes szobaajánlat 2 f ő részére. Kutya hozható
+ Kapcsolat Köszönöm a figyelmet! Krasser Tamás
+ Mikor küldjük ki a leveleket? A leggyakoribb kérdés az ügyfelekt ő l Felmérésünk 2006-ból (!)
+ Mikor küldjük ki a leveleket? Felmérés 2013-ból
+ Mikor küldjük ki a leveleket? Az egyik f ő ok: a mobiltelefonok
+ Mikor küldjük ki a leveleket? Szóval akkor a legjobb id ő pont… Függ a listától: B2B, B2C, mobilosok? Függ a tartalomtól … de a legjobb, ha személyre szabjuk: mindenki akkor kapja meg, amikor ő általában aktív! Fordított id ő rend
+ Kapcsolat Köszönöm a figyelmet! Krasser Tamás