Szakmaszerkezeti döntés AME egyeztetések - véleménycserék Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, 2014. február 20-21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Aktualitások a szakképzésben
Változások a szakképzésben
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
Tájékoztató a 2014/15-ös tanévi tankönyvrendelésről Budapest, április 7. Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Baranya Megyei Önkormányzat
Mátyus Mihály Osztályvezető
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
1 Az RFKB működésének tapasztalatai Németh Zsolt Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szakképzési vezető Miskolc, július 15.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
A MEGÚJULT MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGE A DIÁKSPORT DIMENZIÓK TÜKRÉBEN, A DIÁKOLIMPIA TOVÁBBFEJLESZTÉSE.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A szakképzés helyzete Magyarországon
NAK, Szakképzési Igazgatóság
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
Szakképzési változások
Információs nap szeptember 8..
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
„A GAZDASÁG SZOLGÁLATÁBAN” Debrecen szeptember 25. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Változások a szakképzésben és az új felnőttképzési törvény Dr. Odrobina László főosztályvezető Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Nemzetgazdasági.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
AUTÓS VILÁG ÉBREDJ FEL AVAGY EGY ÚJ SZAKMA SZÜLETÉSE!
Előadás másolata:

Szakmaszerkezeti döntés AME egyeztetések - véleménycserék Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

Miért fontos? Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

Januári levél Tagozati döntésnek megfelelően: Széles körben küldtük el EMMI – több szintre NGM – több szintre Kamara – BKIK és megyei kamarák NHM Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

Válaszok Levelek és/vagy Egyeztetések Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

MKIK levele 1. MKIK az MKIK-GKI munkaerőpiaci felmérése, a helyi MFKB-k felmérései, valamint az iskolák/fenntartók beiskolázási tervei megismerése után dönt a keretszámokról. A helyi MFKB-k szerepét hangsúlyozza A kapacitáselosztásra nem ők, hanem a KLIK tett javaslatot – Kamara szeretné, ha ő tenne, mert ő jobban meg tudja oldani a feladatot, mint a KLIK MKIK kritizálja a rendelet megjelenésének időbeli eltolódását (Megj.: Ez részben a sok egyeztetés miatt volt.) Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

MKIK levele 2. A rendelettervezetben szeptemberében megjelent létszámkeret elosztásokkal kapcsolatos észrevételeket ők is látták, jelezték. Elemzés a Turisztikai ágazatról. Nézőpontjuk szerint itt több diplomásra van szükség, nem középfokú végzettségűre. (Megj.: Ezt még elemezzük.) Nem tartják jó megoldásnak a csonka szakmaszerkezeti döntést. Véleményük szerint nem a rendszer elhibázott, hanem a működésében vannak olyan hibák, melyek kiküszöbölése szükséges. Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

MKIK – Javaslatok MFKB tehessen javaslatot a keretszámokra fenntartónkénti bontásban is. Az így tett javaslat kerüljön egyeztetésre a KLIK-kel, VM-mel és a nem állami fenntartókkal, majd az ilyen módon kialakított javaslat kerüljön a rendelettervezetbe és közigazgatási egyeztetésre. A rendeletalkotás folyamatába kerüljenek bevonásra az MFKB- k oly módon, hogy a közigazgatási és társadalmi egyeztetés nyomán felmerült változtatások csak a bizottságok egyetértésével legyenek beépíthetők. Elengedhetetlen a kormányrendelet törvényben előírt határidőre történő megjelenése. Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

MKIK – Levél zárása, „az üzenet” A szakképzés átalakítási folyamatában várhatóan megnő az állami intézményfenntartó súlya és átrendeződik a nem állami intézményfenntartói szektor. Egy ilyen változás nem mehet végbe érdeksérelem nélkül, ugyanakkor szükséges ahhoz, hogy egy hatékonyan működő szakképzési rendszer alakuljon ki, ahol a képzés költséghatékonysága nemzetgazdasági szinten mérhető és nem intézményi szinten. A nem állami fenntartású intézményeknek is szükséges lesz a gyakorlat és eszközigényesebb, így a képzés szempontjából költségigényesebb szakképesítések felé nyitni. Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

BKIK – Békés megye Hivatkozik a széles körű gazdasági igényfelmérésre, helyi szinten is. Csak ott korlátozták a keretszámokat, ahol ebben biztosak voltak. A létszám fenntartók közötti elosztását nem tudták befolyásolni. Egymás igényeinek megismerése miatt nyitottak a személyes egyeztetésre. Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

BKIK – JNSZ megye Hivatkozik a széles körű gazdasági igényfelmérésre, helyi szinten is. Cél: az állami intézmények kapacitás kihasználtságának javítása csökkenő tanulólétszám mellett! A magániskolai szféra „újraelosztása” a vonatkozó rendelet értelmében Kormányhivatali hatáskör – majd azt írja: KLIK tesz rá javaslatot Hivatkozik a Kamara 7000 darabos reprezentatív kérdőíves felmérésére 2015/2016. tanévtől az MFKB felnőttképzésre is tesz javaslatot Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

BKIK – JNSZ megye /2. A tanulók által keresett szakmák igazoltan nem a munkaerőpiaci relevanciával rendelkező szakképesítések Presztízs szakmák – nincsenek összhangban a gazdaság igényeivel, pl. marketing- és reklámügyintéző, szépészeti szakmák Első szakma megszerzése ingyenes 21 éves korig (Megj. Nem helytálló megállapítás) Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

BKIK – JNSZ megye „üzenete” Sajnálja, hogy nagy múltú képzőintézmények szorulnak ki a képzésből, de a piacgazdaság versenye a képzés területén is érvényesül Speciális, kis igényeket kielégítő szakmák oktatását csak önköltséges alapon, állami támogatás nélkül javasoljuk – itt van szerepe a magániskoláknak. A tanulószerződéssel kapcsolatos javaslatot támogatnák Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

NGM levele Nagyon sok javaslatunkat figyelembe vették az egyeztetés során – rendszerszintűeket és fenntartókra vonatkozókat is. Az NGM úgy alakította ki a rendeletet, hogy minden megyében legalább tíz szakközépiskolai szakképesítés és öt szakközépiskolai ágazat korlátozás nélkül beiskolázható támogatott kategóriába tartozzon. (A legnagyobb kereslettel rendelkezők.) A gyakorlatigényesebb szakmák előtérbe helyezése a cél. Keretszám-átadás jó eszköz a rendelet megjelenése után kialakult „helyzetek” kezelésére. Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

NGM „üzenete” Azokon a területeken, ahol megfelelő állami kapacitások állnak rendelkezésre a szakképzési feladatok ellátására, az állam képez. A speciális területeken kaphatnak szerepet a nem állami fenntartású szakképző iskolák – felnőttoktatás területe ilyen. Az alapítványi és magániskolák szakképzésben betöltött szerepe megkerülhetetlen. Az AME véleményét, javaslatát kiemelten kezelik Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

EMMI egyeztetés EMMI (köznevelés, felsőoktatás), NGM, OH, KLIK EMMI gondozza a saját szakmáit: Támogatott kategóriába sorolás Szakképzési Törvény módosítása? NGM – részleteiben ismeri, s foglalkozik az AME javaslataival KLIK szakképzésért felelős elnökhelyettese KLIK-kel való együttműködés kezdete? Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

NMH – MKIK – AME egyeztetés március 25. Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február

KLIK – AME egyeztetés Tervezés, szervezés alatt Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Szakképzési Tagozat, február