Bemutatkozás. Bemutatkozás Kik vagyunk? Internet penetráció Magyarországon 72%

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért hirdetne egyenként több online állásközvetítő portálon, ha Önnek elegendő 1 helyen kérnie, hihetetlenül alacsony áron? hihetetlenül alacsony áron?
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
okostelefon alkalmazások a turizmusban
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
Keresőmarketing stratégiák
Web2. - KÖZÖSSÉGI MÉDIA MENNYIT ÉR EGY RAJONGÓ??.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Franchise márka és a személyes márka összefüggései.
Kapcsolatszerzés és –tartás az interneten.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Wikicsoda? Márkaépítés és forgalom-generálás tartalommal Sáfrány Zsuzsanna head of neo content DigitalFestival április 29.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
Csimag.hu Bemutatkozó.
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Az internetes keresési módszerek
A Facebook marketing trendjei
REMARKETING STRATÉGIÁK
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Klausz Melinda közösségi média specialista Optimális bejegyzéskomponálás.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Hajós Katalin Budapest, június 5.
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
Ni.com | NI CONFIDENTIAL Hatékonyság és egy vonzó munkahely imázsa Taleo-val a progresszív toborzásért Mohai Gábor, HRIS Üzleti Elemző
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Adatvezérelt employer branding
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Bemutatkozás

Kik vagyunk?

Internet penetráció Magyarországon 72%

Facebook felhasználók 5 000 000! Naponta aktív: 2 500 000

Mobiltelefon előfizetések száma 11 580 000 Mire használják az emberek?

Mi a social media / közösségi média?

Platformok meghatározása Foursquare, Youtube, Tumblr A social media legelkerülhetetlenebb csatornája ma Magyarországon a Facebook 5 000 000 felhasználóval A fiatalabb korosztály esetében növekedés várható a G+ és az Instagram felhasználók esetében

A Facebook ma A Facebook 2 évvel ezelőtt egy remek, szinte ingyenes kommunikációs csatorna volt. Jó tartalommenedzsmenttel szinte ingyen lehetett elérni az összegyűjtött rajongókat. Ma a Facebook egy olyan online felület, ahol szinte minden elérésért ha nem is sokat, de fizetni kell. Ma az egyik legjobban célozható kommunikációs csatorna. Ára van egy like-nak, egy poszttal való elérésnek. Csak hirdetési büdzsével és hosszútávú stratégiával lehet eredményeket elérni.

Hogyan lehet ma használni a Facebookot? 1. rajongók gyűjtése a célcsoportból 2. Releváns tartalom előállításával a rajongókat bevonni 3. a rajongókat folyamatosan elérni, aktívan tartani. 4. elérni a top of mind ismertséget a kategóriában 5. Építeni a márkát egészen addig, amíg a célcsoport döntési helyzetbe kerül és választ

Hogyan lehet ma rajongót gyűjteni? Organikusan (minimális számban lehetséges) „Félig” organikusan (pl. promócióval ami FB alkalmazás használatához kötött) „Félig” organikusan üzenőfali villámjátékokkal „Félig” organikusan nyereményjáték applikáció fejlesztéssel Pagelike hirdetéssel Sales hirdetéssel: tab segítségével: pl. Aktuális állásajánlatok, hírlevél feliratkozás tab stb.

Mire használják a cégek? A kutatott cégek közül 69%-nak van közösségi média jelenléte (2010-ben ez 46% alatt volt) Miért használják a közösségi médiát? HR menedzsment és toborzás Márkaismertség növelés Hírek közzététele új termékekről, szolgáltatásokról Új ügyfelek szerzése Meglévő ügyfelekkel történő kommunikáció A közösségi média szerepe a toborzásban: Ismertebbé tenni a munkaadói márkát és ezáltal bevonzani pályázókat Közvetlen megkeresés révén megtalálni potenciális jelölteket Információ keresés potenciális jelöltekről Állások közzététele a közösségi médiában illetve hálózatok felé Stepstone recruitment study 2013

Áttekintő adatok - álláskeresők Az európai népesség 63,5%-a internetezik A fentiek közül 62% használja a közösségi médiát Vagyis az európai lakosság 40%-a használja a social médiát Az internetezők 62%-a használja a social mediát, az álláskeresők 81%-a 70% naponta nézi a Facebook-ot 40%-a lép be a Linkedin-re naponta 33% pedig napi egyszer legalább ránéz a Twitter-re Miért? Információt oszt meg Álláslehetőséget keres Ismerősökkel kommunikál Stepstone recruitment study 2013

Mit használnak? A leginkább használt közösségi oldalak (is-is lehet) 64% LinkedIn 41% Facebook 29% Twitter Nem mindenhol a LinkedIn a nyerő Németország XING 78% / Facebook 41% / LinkedIn 27% / Twitter 12% Franciaország Viadeo 71% / LinkedIn 69% / Facebook 37% / Twitter 17% Oroszország… Stepstone recruitment study 2013

Toborzási csatornák hatékonysága Stepstone recruitment study 2013

Pozíciók betöltése csatorna szerint Internal: Belső jelentkezések Céges karrieroldalak Ajánlások kapcsolatrendszer A közösségi térben jól lehet azonosítani jelölteket, lehet feléjük üzenetet küldeni de a megkérdezett cégek mindössze 25%-a kapott ezekre a megkeresésekre választ A közösségi térben elsősorban fehérgalléros állások esetén volt siker – értékesítői és marketing területen – akik láttatni akarják magukat… A cégek ¾-e arra használja a közösségi médiát, hogy adatokat gyűjtsön a jelöltekről, akiket már interjúznak – ez jó hatással van a folyamatban de az esetek negyedében azt is jelenti, hogy olyan látnak, ami miatt az adott jelölttel nem mennek tovább. Stepstone recruitment study 2013

A közösségi média hatásai Top5 POZITÍV hatás a kiválasztási folyamatra Top5 NEGATÍV hatás a kiválasztási folyamatra Hasznos információk a szakmai tapasztalatokról Benyomást ad a jelölt személyiségéről és illeszkedéséről a szervezetbe Képességekről ad benyomást Jó referenciákat bemutatja A kommunikációs képességekről képet ad Nem oda illő képek megjelenítése Olyan kommentek, megnyilatkozások, melyek elriasztóak voltak Eltérés a cv-ben és a közösségi médiában talált adatokban a képzés kapcsán Rossz kommunikációs stílust mutat A jelentkező korábbi cégéről negatív dolgokat tett közzé Stepstone recruitment study 2013

Employer branding 2010 és 2013 között jelentősen megnőtt a közösségi média használata a munkaadói márkaépítés kapcsán A cégek elsősorban arra használják, hogy elmondják milyen az ő munkaadói márkájuk A közösségi média megnyilatkozások általában a karrieroldalra mutatnak, hogy forgalmat és jelentkezéseket generáljanak Stepstone recruitment study 2013

Na de ki csinálja? 71%-ban nincs erre ember, 9%-ban van 6%-nak van pénzre is rá Stepstone recruitment study 2013

Hirdetési csatornák rangsora hatékonyság szerint 2013 Magyarország, Profession.hu ügyfelek

Néhány kiemelt pont Európa le van maradva az USA-hoz képest ebben a tekintetben A közösségi média nem egy önmagában álló toborzási csatorna, hanem egy csatorna, mely hatással van a többire is, azokkal együtt működik Employer branding kapcsán egy remek lehetőség de komoly erőforrás igénye is van A legjobban akkor megy, ha van rá dedikált ember és költségvetés A munkavállalók információt keresnek a közösségi térben és el is várják, hogy találjanak hasznos dolgokat A pályázóknak számolniuk kell azzal, hogy a közösségi térben „lecsekkolják” őket a kiválasztási folyamat során

Célok meghatározása Elérés növelése Ismertség növelése Ügyfélszolgálati feladatok ellátása Forgalom terelése a weboldalra Hírlevél feliratkozás, adatbázis építés Letöltés Videó megtekintése Űrlap kitöltése Social interakció (megosztás, komment, like, tweet, mention) Követők számának növelése FB: A rajongói bázis felépítésének a célja, hogy később a célcsoportunk affinis részét olcsón és a lehető leggyorsabban elérhetjük bármilyen információval, tippekkel, tanácsokkal, aktuális ajánlatokkal. Ezt a célt itt lehet a legjobban elérni. A Facebook az egyik legpontosabban célozható csatorna. Rajongói oldaltól függetlenül is lehet használni. Pontosan lehet célozni nemre, korra, lakhelyre, érdeklődési körre, pontosabban, mint más csatornákon.

Kommunikáció meghatározása Célcsoport ismeretében Eszközök (pl. alkalmazás) Stílus Gyakoriság Témakörök (ún fiókok)

Büdzsé Tartalomelőállítás (szöveg, kép, posztolás, felügyelet, riportok) Grafikai tervezés Hirdetés Fejlesztés Hírlevél elkészítés, kiküldés, riport, adatbázis kezelése Audit, tanácsadás Külső csapat

Kampányok mérése, riportok Google Analytics Facebook Insights Egyéb szolgáltató (Hootsuit, SocialBakers, url rövidítő stb.)

Eredmények és célok megvalósulásának ellenőrzése Elérés növelése – Több emberrel kerülünk kapcsolatba Ismertség növelése - Kutatás Ügyfélszolgálati feladatok ellátása – Gyorsabb ügyintézés, ügyfélelégedettség Forgalom terelése a weboldalra – Forgalmi források Hírlevél feliratkozás, adatbázis építés – Nagyobb adatbázis Letöltés, videó megtekintése – Letöltések, megtekintések száma Űrlap kitöltése – Kitöltések száma Social interakció (megosztás, komment, like, tweet, mention) Követők számának növelése

Fontos! Párbeszéd Folyamatos jelenlét Nem ingyenes! Néha fejlesztés Szakértő bevonása

Veszélyek, kockázatok

Karrier Hungária

Kit hogyan fogunk elérni?

Source of hire – honnan töltjük be? Source of hire report 2014

Source of hire A legtöbb cég nem pontosan, nem alaposan vagy egyáltalán nem méri – pedig fontos A nyitott pozíciók 42%-át a cégek belülről töltik be (előléptetés, áthelyezés) A munkatársak ajánlásai nagyon fontosak A közösségi média és az összes külső forrás nem független egymástól A pozíciók mindössze 2,9%a került betöltésre a közösségi média révén de nagyon sokat egyetértenek azzal, hogy a közösségi média jelenlét / vagy annak hiánya befolyásolja a többi csatornát Az állásportálok (és aggregátorok) jelentősek – a külső megoldások esetén 30-35%-ban ők hozzák a nyerő jelöltet Source of hire report 2014

Várakozások a közeljövőre nézve A közösségi térben meg kell szerezni az értékes jelölteket és ehhez értelmes, provokatív diskurzust kell ott kialakítani A közösségi média remek lehetőség elérni az ezredfordulós generációt – akik arról is beszámolnak, ha ittak egy kávét… A felhasználók mobilról is akarnak keresni és jelentkezni állásokra Ha nem vagy a találati lista első 5 mezőjében, akkor sosem vesznek észre – a találatok 75%-a sosem látszik – a keresőkben ott kell lenni a jó pozíciókban Kommunikálni kell a jelöltekkel A közösségi média egy lehetőség a cégek számára, hogy márkát építsenek, meséljenek a kultúrájukról, és kapcsolatot alakítsanak ki a passzív jelöltekkel – aki ha egyszer váltani akarnak majd akkor már kialakult kapcsolatok révén indulnak el A cégeknek figyelniük kell arra, hogy ha új csatornákat is adnak a kiválasztási folyamathoz, ott transzparens módon kell megjelenniük Aki csak állásokat oszt meg és ezzel azt gondolja ő már közösségi médiában toboroz - az nagyon téved

Mire használjuk mi?

http://vimeo.com/85524952 https://www.munkatarsaim.hu/ceg/central-mediacsoport-zrt

Q&A