Bejárható Magyarország Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Projekt általános bemutatása
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Ökoturizmus és természetvédelem 2011 Dr. Rácz András Környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Magyarország- Szlovénia Határon Átível ő Vegyes Bizottság 4. ülése 4. Seja Mešane Komisije Za Č ezmejno Sodelovanje Mad ž arska - Slovenija Szentgotthárd,
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A MEGÚJULT MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGE A DIÁKSPORT DIMENZIÓK TÜKRÉBEN, A DIÁKOLIMPIA TOVÁBBFEJLESZTÉSE.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Az MP12.0-án túl Gál András Levente Magyar Közigazgatási és Szervezetfejlesztési Kutatóintézet
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
A KERÉKPÁROS A KERÉKPÁROSTURIZMUSLEHETŐSÉGEI és Balatonkenese rekreációs térséggé válása Balatoni kerékpáros turisztikai fejlesztések jó gyakorlatának.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Lóska János elnök Magyar Lovas Turisztikai Közhasznú Szövetség
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
Turisztikai klaszter Háromszéken (Székelyföldön) Szabó Tibor, elnök Háromszéki Panziók Egyesülete Sepsiszentgyörgy, december 10.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Gerje-Körút „A közös program”
A határtérség.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Stratégiai szempontok alkalmazása az informatikai szektorban
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Bejárható Magyarország Program Dr. Gál András Levente Magyar Közigazgatási és Szervezetfejlesztési Kutatóintézet 2014. november 05.

A BMP létrejötte 2011.06.10. Magyary Program 11.0: az átfogó feladatok része a kezdeményező kommunikáció 2011.11.08. A természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedési fejlesztési koncepcióról szóló 1364/2011 (XI.8.) Korm. határozat 2012.03.12. A Kincsem Nemzeti Lovas Programban meghatározott feladatokról és a kiemelt feladatok végrehajtásához szükséges intézkedésekről szóló 1061/2012. (III. 12.) Korm. határozat 2012.08.31. Magyary Program 12.0: Bejárható Magyarország Program megfogalmazása közigazgatási szempontból 2013.03.12. Együttműködési Megállapodás a Bejárható Magyarország Keretprogramról 2013.04.09. A Bejárható Magyarország Keretprogramról szóló 1184/2013. (IV.9.) Korm. határozat

Magyary Program lényege I. Program és nem terv, azaz folyamatosan fejlődik. Teljeskörű, azaz minden jelenséget és intézkedést magában foglal. Érthető, azaz különösen a közigazgatási személyzet számára elsajátítható. Megszólító, azaz épít, a végrehajtásban közreműködők érzelmi elköteleződésére. Értéktartalmú, azaz a szakmai racionalitás részeként fogalmazza meg céljait, a nemzet fejlődését segítő értékek mentén. Rögzítő, azaz számon kérhető intézkedési terv társul hozzá.

Magyary Program lényege II. Fő célja meghatározott és részletesen kibontott: hatékony nemzeti közigazgatás. Négy beavatkozási területen veszi számba a jelenségek és változások sokaságát: szervezet – feladat – eljárás – személyzet. Befogadó, azaz ún. átfogó feladatként fogadja be a politika vagy a külső körülmények szülte átmenetileg nagy intenzitású változásokat (pld. kezdeményező kommunikáció). Feladat megközelítése is van, azaz az előirányzott újításokhoz fontos a feladat tárgya, felelőse és határideje.

BMP lényege I. Befogadó és beépülő program – fejlődik és részévé kell válnia az egyes ágazati programoknak. Szolgáltató állam szerepe kiemelkedik, de ugyanakkor teret hagy a civil és szakmai szerveződéseknek. 5 jármód 10 szabadság fok

5 jármód gyalogos, kerékpáros, (hegyi és országúti is) lovaglás, vitorlás, túra kenuzás. Ami nem része, de felmerült: barlangász – a gyalogos része sikló ernyő – tömegesség hiánya görkorcsolya – a kerékpár része Ami nem része és nem is lesz az: a motorizált közlekedés

10 szabadság fok Célszerű jogi szabályozás és jogalkalmazás Magyar gyártást támogató klaszterek Tájékoztatás – digitális szabadidő térkép és jelrendszer Kártya- és kedvezményrendszer Oktatás-nevelés (NAT) – tartalomfejlesztés Szakemberképzés Infrastruktúra-fejlesztés (Téry Ödön hálózat) Turisztikai termékfejlesztés Általános kommunikáció – egészséges életmód népszerűsítése (táplálkozás, mozgás, stressz) 2014 – 2020-as tervezés, fejlesztések támogatása

BMP lényege II. Számos ágazatot érint, így különösen: turisztika, oktatás, környezetvédelem, iparpolitika, közlekedés. Az elvárás az, hogy az 5x10-es mátrix minden eleme megteljen olyan tartalommal, ami által az egyes jármódok együttműködnek a hatékony megvalósítás érdekében!

A BMP által érintett konfliktus mentes ágazatok Turizmus Informatika Ipar Sportgazdaság Élelmiszeripar és kiskereskedelem Egészség-gazdaság Környezetvédelem Infrastruktúra-fejlesztés Oktatás- és képzésipar Település-fejlesztés Külföldi értékesítés Közlekedés Média

A BMP által érintett konfliktusos ágazatok Mezőgazdaság Erdőgazdálkodás Vadgazdálkodás

A tartalmas természetjárás Minden esetben fontos a négy sík együttes ismerete, az adott túra tekintetében: a természeti, az épített, a szellemi örökség, és az adott túra vagy rendezvény, hagyományainak és a közösség elvárásainak ismerete. A BMP tájékoztató tevékenységének zsinórmértéke az, hogy az ehhez szükséges információk és adatok könnyen megismerhetőek és befogadhatóak legyenek.

Turizmus I. Elsődlegesen a belföldi turizmuson van a hangsúly, de a sikeres brand - építéssel (lásd pld. korábbi Pegazus) és a nemzetközi útvonalakba történő bekapcsolódással, a magyar utak tovább építésével (pld Mária út Csíksomlyóig) előtérbe kerül a ki- és beutaztatás is. Ehhez fontos: a megfelelő tájékoztatás, meggyőző és hiteles hírnév(brand)építés, minőségbiztosítás, hálózat- és kedvezményszervezés, turisztikai szakemberképzés és új termékek kifejlesztése.

Turizmus II. A BMP turisztikai fejlesztésében kiemelt partner Magyar Turizmus Zrt., továbbá a jármódok szerinti szövetségek, rendezvényszervezők és szakmédiák, helyi szinten pedig főleg a Leader és TDM szervezetek. Kiemelt elvárás a térben és időben történő egyenletesség elérése: A BMP jellegéből fakadó korlátos kapacitások megfelelő méretezése, a „szezon” jelentős meghosszabbítása és a földrajzilag egyre több, újabb helyszínek bevonása. Természetesen szövetséges a falusi turizmus és a rendezvény turizmus is.

Sport(gazdaság) A természetjárás alap képességet fejleszt, sporthoz alkalmas mentalitást ad, ennek megfelelően pedig fontos az utánpótlás bázis, akkor is, ha nem kifejezetten a programok része „tehetség-kereső” modul. A megfelelő élsporthoz szükséges az erős tömegsport bázis. Meg kell teremteni – adott esetben PR rendezvényekkel – a két világ találkozását. Jelentős forrás bevonási lehetőségek a rendezvények. A felsőoktatási sport területén kiemelt az élethosszig tartó sportolás, mozgáshoz a megfelelő formák, szokások kialakítása, megtalálása a BMP által.

Arculat építés 1. Kidolgozásra került a teljes arculat (részletes és az egyszerű logó). Az arculat szimbolikája: könnyen felismerhető, egyedi és könnyen alkalmazható, az „Út” megjelenése, jármódonkénti piktogramok, valamint a természet és a jármódok jellemző színei.

Arculat építés 2. Elvárás, hogy a BMP egy védjegy legyen, egyfajta minőségi és fogyasztóvédelmi garancia egyben. Kiválasztásra került a jelmondat / szlogen: „az út, amely adja magát”, amelyben kifejezésre jut, hogy az érintett személyi kör bátran hozzáférhessen, az előtte nyitva álló lehetőségekhez.

Média Az egyébként is éles verseny, valamint a jelentős szerkesztőségi hagyományok okán nem az új, saját média kiépítése a cél. Tartalmi és szimbolikus beépülés szükséges, a már futó természetjáró, turisztikai és az adott jármóddal foglalkozó műsorok, kiadványok és portálok világába. Az együttműködés állami pontja, az új kormányzati szerkezetre is figyelemmel kijelölt minisztérium, illetve a BMP kommunikációt (honlap stb.) működtető háttérintézmény.

Az élményszerű természetjárás A BMP által a természetjárás, túrázás során elérhető szolgáltatásokról, adottságokról és veszélyekről folyamatos tájékoztatást kell nyújtani. Kiemelt szerepet kell adni a média partnereknek is, mint például a Turista Magazinnak és a TTR-nek / Digitális Szabadidő Közműtérképnek.

Honlap www.bejarhatomagyarorszag.hu Egy befogadó jellegű honlap, ahova és ahonnan elérhetőek az érintett szervezetek, portálok, alapvetően a BMP szabadságfokai szerint.

Ágazati partnerségek Fontos elérni az érintett ágazatok meghatározó szereplőit, elsősorban szolgáltató/értékesítő cégeket, hogy értsék és támogassák a szolgáltatásaik bővítésével a BMP-t, így különösen: Közösségi közlekedés (MÁV / BKV / Volánok etc.) – odajuttatás, eszközszállítás, Töltőállomások – szerviz és pihenő pontok, Népegészségügy – az akciók és rendezvények tájékoztató támogatása, Kereskedelem – a turista barát kiszerelések és élelmiszer tartalmak, eszközök árusítása.

Az oktatás a legjobb közvetítő Nagy jelentőséggel bír, a Bejárható Magyarország Program nevesítése a Nemzeti Alaptantervben (NAT). Ugyanis a diákok és a pedagógusok által lehet a leghatékonyabban eljuttatni, a családok életébe az új szemléletet és az új lehetőségekről szóló információkat. A felsőoktatás területén ez még kiegészül a „mintaadás” felelősségével!

Köszönöm a figyelmet!