1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Hercegh Mária MSZOSZ Női Választmány elnök
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Trendek és politika a magyar felnőtt- és szakképzésben Sum István MP Rt. Oktatási Központvezető.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Leonardo da Vinci Program. A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szak- képzés területén.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja Budapest 2005.szeptember 8.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.

1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
A kötöttpályás szakma perspektívái konferencia június 12. Az egész életen át tartó tanulás és a foglalkoztathatóság javítása Országos Foglalkoztatási.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Készítette: Farkasné Veres Edina
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.

2 Technológiai fejlesztések (Műszaki és forgalom technológiai) Gazdaságilag átlátható működés, felelős vállalatvezetés elvének betartása Működési költség csökkentés Vállalat-csoport működés Nemzeti Fejlesztési Terv Működési kihívások

3 Önálló vasúti vállalatok kialakítása január 1. MÁV CARGO Zrt július 1. MÁV - START Zrt július 1. ZÁHONY - PORT Zrt január 1. MÁV - TRAKCIÓ Zrt január 1. MÁV - GÉPÉSZET Zrt Működési kihívások

4 Szakmai kihívások A folyamatos létszámleépítés következtében a tradicionális vasúti középiskolák felvevő piaca eltűnt, az iskolák fokozatosan átalakították képzési profiljukat. Kevés a középiskolás diák és az elmúlt években még kevesebben választották a munkaerő- utánpótlásunkat jelentő vasutas szakmákat. A vasút tradicionálisan berendezkedett arra, hogy az új munkatársakat, úgynevezett belső tanfolyamokon képzi ki ezért, a vasút szakmai képesítések fejlesztése elszigetelődött az egyéb más szakmacsoportokhoz képest.

5 Szakmai kihívások Az elmúlt időben a MÁV-tól elbocsátott dolgozók a munkaerőpiacon képzetlennek számítottak és a tudásuk csak nehezen volt konvertálható más területre. A vasút szervezeti átalakítása, a piaci liberalizáció mindenki számára azonos feltételekkel hozzáférhető oktatási rendszert igényel. Az európai uniós követelményekhez, szabályokhoz csatlakozni kell! A vonatközlekedés lebonyolításával kapcsolatos munkakörök hatósági vizsgakötelesek lesznek a közeljövőben.

6 Új kihívások Szakképzési rendszer átalakítása Egységes vasúti szakmai követelményrendszer megjelenése Demográfiai változások Automatizálás, fejlesztés Megrendelői környezet változása

7 Feladatok Együttműködést kezdeményezünk a korszerű középiskolai vasúti képzés fejlesztése érdekében a Szakközépiskolákkal. Az optimális tanulólétszám és szakmastruktúra összeállítása érdekében. Kezdeményezzük a kötöttpályás közlekedési szakma moduláris OKJ-s rendszer fejlesztésének folytatatását, a különböző szakmai területek közötti könnyebb átjárhatóság érdekében. Részt veszünk a vasúti tananyagok felülvizsgálatában és a korszerű képzési módszertanok kidolgozásában és bevezetésében.

8 MÁV-BGOK szerepe a jövőben Középiskolai képzés gyakorlati koordináló szervezete a kötöttpályás közlekedési területen. Szakképzés-fejlesztési, képzési és vizsgacentrum a kötöttpályás közlekedési felnőttképzés területén. A vasúti vállalatok munkavállalói számára a foglalkoztathatóságuk fenntartása érdekében ellátja a „Lifelong Learning Centrum” szerepét.

9 A konferencia tanulsága Egyedül nem megy!! A konferencián résztvevő szakmai és kormányzati szervezetek között folyamatos együttműködés szükséges, mert csak együtt tudjuk megvalósítani céljainkat.

10 Köszönöm a figyelmet! 10