A tömegkommunikáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
Mozgókép és médiaismeret
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A verbális kommunikáció
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Művészet By: Turi Krisztina.
A kommunikáció.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Mire jó az internet? • Kommunikáció a családdal, a barátokkal • Elérhető információ és szórakozás • Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek.
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
A média funkciói.
A törvényekről:  „Alkotmányban”  tájékozódási és a kulturális értékekhez való hozzáférés szabadsága  A tájékoztatás, a média és a (mindenféle) sajtó.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Tudományos és publicisztikai szövegtípusok
Népszerű kultúra és magaskultúra
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti, kulturális és politikai lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Környezetvédelmi kommunikáció a gyakorlatban
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
1. Egymásra Lépni Tilos! ÉRZÉKENYÍTÉS MINDENKINEK.
A dokumentumrögzítés története:
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Kommunikáció és tömegkommunikáció
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Összeállította: Dóber Valéria
Összeállította: Dóber Valéria
E-KULTÚRA 2001 Interfórum november 14. Kovács Márta, Budapesti Művelődési Központ.
Avagy mire is emlékezem…
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
4. csoport.
Sándor Balázs A regionális mediatizáció kihívásai és perspektívái a Dél-Dunántúli Régióban.
A stílusrétegek IV november 6..
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
Juventus Rádió Juventus Regionális: budapesti régió 89
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
HÍRADÓ BOULEVARD A HÍRMŰSOROK BULVÁROSODÁSA. TUDÓSÍTÁSOK SZÁMA NEGYEDÉVES BONTÁS.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A kommunikáció tényezői és funkciói
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
A stílus.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Előadás másolata:

A tömegkommunikáció

A szó jelentése A tömegkommunikáció széles befogadó rétegnek szóló egyirányú és közvetett kommunikációs forma Információkat közvetít nyelvi és nem nyelvi eszközök segítségével Az üzenetet a tömegkommunikációs eszközök segítségével juttatják el a befogadók sokaságához Bevallott vagy be nem vallott célja: a befolyásolás (nagy hatalom,sok veszély)

A tömegkommunikációs eszközök 1. sajtó (legkorábbi, nagy múlt) 2. rádió 3. televízió 4.internet, világháló Jellemzőjük: látványosság, egyszerre több érzékterületre hatnak,nyelvi és nem nyelvi kódok változatos sokszínűsége

Manapság terjed a mobilkommunikáció fogalma is. A mobiltelefonok egyre szélesebb körű elterjedése lehetővé teszi, hogy a hallgató mobilon hozzászóljon egy-egy tévéműsorhoz, vagy végighallgassa egy-egy politikus aktuális üzenetét akár egy választási kampány napjaiban. Ráadásul a lakosság szélesebb köre rendelkezik mobillal, mint internet hozzáféréssel, ily módon demokratikusabb eszköz, nemcsak a jobb módúak kiváltsága.

A tömegkommunikáció funkciói 1. tájékoztatás 2. felhívás 3. érzelemkifejezés – a hatáskeltés fontos eszköze 4. kapcsolatteremtő, záró és fenntartó szerep – elhiszed, csak neked szól! 5. gyönyörködtetés, esztétikai szerep – igényesebb sajtó, rádió, tévéműsorok, műfajok

A médiaműfajok 1. A sajtóról Legrégibb, gazdag múlt jellemzi Csoportosítás több szempont szerint: 1. megjelenés rendszeressége: Napilap, hetilap, folyóirat stb. 2. a megjelenés, a terjesztés helye – országos, határon túli, helyi, regionális, intézményi stb.

A médiaműfajok 2. A sajtóról 3.tartalma szerint: politikai-közéleti, szépirodalmi, szórakoztató, vegyes stb. 4. célzott közönség – pl. ifjúsági, szakmai egyéb szempontok 5. nyelvük szerint – egynyelvű, két-vagy többnyelvű

A médiaműfajok 3.. A leggyakoribb sajtóműfajok 1. Tájékoztató műfajok Hír Információ Közlemény Tudósítás Riport Interjú 2. Véleményközlő műfajok Cikk Kommentár = hírmagyarázat Glossza Jegyzet Nyílt levél, olvasói levél Kritika, ismertetés, bírálat Esszé, tanulmány, monográfia

A médiaműfajok 4. A rádióról, televízióról Besorolása: 1. terjesztési köre (lásd előbb az újságnál) 2. fenntartó szerint Közszolgálati (állami fenntartású) Kereskedelmi civil

A médiaműfajok 5. A rádióról, televízióról 2. A sugárzott műsorok sokfélék: Hír, információ, krónika, híradó Zenei műsorok Beszélgetős műsorok Korosztályi, réteg, kisebbségi műsorok Művészeti, irodalmi Szórakoztató Sport Folytatásos és magazin műsorok stb.

A médiaműfajok 6. A rádióról, televízióról 3. A műsorok lehetnek előre rögzítettek, de élőadások is Médium szó jelentése: maga a közvetítő, a tömegtájékoztatási eszköz Média: az előbbi szó többes számban