Baross Gábor Általános Iskola
Alapadatok Tanulólétszám: 291 fő (alsó:124, felső:167) Osztályok: 18 csoport (alsó:8,felső:10) Napközis létszám: 165 fő Csoportok száma: 10 Pedagógusok száma: 46 fő Pedagógiai munkát segítők: 4 fő Technikaiak: 16 fő
Tantervi követelmények teljesítése Előző tanév zárása
Tanulói összetétel
Tanulók háttere
Életképek
Reggeli beszélgető kör
Önálló tanulás
Csoportmunka
Kutató munka
Interaktív tábla
Kooperatív munka
Sporttagozat 13
Énekkarunk a Zeneakadémián
Bakancsos-szakkör 15
Népszokások
ÖKO-nap
Egészségnap 18
Családi délután
Táblás játékok
PROBLÉMÁINK a tanulók motivációs szintje tanulók hiányzása a tanulók logikus gondolkodása a szociális kompetencia a viselkedés szülők érdeklődésének alacsony szintje
Megoldások 1. Kompetencia alapú oktatás Lépésről lépésre program Sporttagozat Néptánc oktatása alsótagozaton Dráma órák, drámapedagógiai elemek Csoportbontások (idegen nyelv, matematika)
Megoldások 2. Differenciálás (tehetséggondozás, korrepetálás, nsz) Kooperatív tanulásszervezési módok Tevékenységközpontú tanítás Reggeli beszélgető körök Napköziotthon, felsős tanuló-klubok Szakkörök Énekkar Tömegsport
Megoldások 3. Intézményi innovációk (jó gyakorlatok átvétele) Pedagógusok továbbképzése Oktatási eszközök megújítása Pályázatok HEFOP 3.1.4. TÁMOP 3.1.4. Comenius Iskolai együttműködések
Átfogó intézményfejlesztés Innováció 1. Átfogó intézményfejlesztés Dokumentációk átdolgozása: Pedagógiai program, helyi tanterv A kompetencia alapú oktatás elveinek beépítése Újszerű oktatási formák bevezetése Szervezetfejlesztés: Megváltozott vezetői szerep Munkaközösségek átszervezése
Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja Innováció 2. Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja Táblás játékok program Komplex Instrukciós Program Generációk Közötti Párbeszéd Program
A pedagógusok fejlesztési, innovációs tevékenysége Múzeumpedagógia Önismereti modul Digitális tudás alkalmazása IKT-órák bevezetése (minden 3. tanóra)
A megvalósítás biztosítékai 1. Iskolavezetés Elkötelezett, támogató,nyitott az intézményi innovációra Munkaközösség-vezetők Irányítja a feladatellátási helyen folyó munkát, kapcsolatot tart
A megvalósítás biztosítékai 2. Munkaközösségek Közös feladatok, problémafelvetés és megoldás, egymás segítése, tantestület felé kommunikáció, példaértékű tevékenység Tantestület Támogató légkör, segítségnyújtás Nyitottság, egymástól tanulás
További fejlesztések Comenius Pályázat „Iskolai együttműködések” Holland, német, spanyol és magyar iskolák jó példáinak átvétele Rendszergondolkodás beépítése az oktatásba e-twinning A tananyag-feldolgozás új módszerei
Eredményeink POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!! A GYEREKEK tapasztalata, motiváltsága, önértékelése és önbecsülése, egymás közti kapcsolata A PEDAGÓGUSOK szemlélete, motiváltsága, módszertani kultúrája, rugalmassága, műhelymunkája AZ ISKOLA légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!!
A szülők véleménye Gyermekem a matematikát jobban érti, jobban szereti. Kislányom félénk volt, a csoportmunkában önállóvá vált. Most már mer szerepelni. Angol órán szárnyalunk. A gyerekek érdeklődése nem lankad, otthon leülnek és hozzáolvasnak az anyaghoz. Jó volt a tömbösítés, könnyebben meg tudták jegyezni az anyagot, jobban megmaradt bennük.
Újítások bevezetése Személyi feltételek (képzések, nyitottság) Felmenő rendszer (beállítódás) Fokozatosság Szülők megnyerése Színes, tanórán kívüli programok
Szemléletváltás Helytelen szemlélet: Ha bírálod: azt tanulja, vessen meg másokat. Ellenséges vagy: azt tanulja, verje meg a másikat. Nevetségessé teszed: azt tanulja, húzódjon magába. Megszégyeníted:azt tanulja,bűnös.
Szemléletünk Ha megérted: azt tanulja, legyen türelmes. Bátorítod : azt tanulja, legyen magabiztos. Dicséred: azt tanulja, értékeljen másokat. Tisztességes vagy: azt tanulja, legyen igazságos. Biztonságot adsz: azt tanulja, higgyen másokban. Megerősíted: azt tanulja, szeresse önmagát. Ha elfogadod és barátsággal közelítesz felé: megtanulja, szeretetet talál a világban.
jó gyakorlatok kiterjesztése iskolai szintre 2010/2011. tanévben Az innovációk, jó gyakorlatok kiterjesztése iskolai szintre