„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest 2013. február.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Pedagógus-továbbképzés
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
szerepe a köznevelésben
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
NAK, Szakképzési Igazgatóság

A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Gönczöl Enikő Budapest
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Barcsák Marianna KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február 27.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Jogszabályi háttér A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) 19. § (2) bekezdése szerinti pedagógiai-szakmai szolgáltatások a) a pedagógiai értékelés, b) a szaktanácsadás, tantárgygondozás, c) a pedagógiai tájékoztatás, d) a tanügy-igazgatási szolgáltatás, e) a pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése, f) a tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása, g) tanulótájékoztató, -tanácsadó szolgálat. A pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012 (XII. 12.) EMMI rendelet (továbbiakban: R.)

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI kijelölése R. 1. § (1) bek. A rendelet hatálya kiterjed b) a köznevelési rendszerben folyó változások elemzésére, kutatására, a köznevelés rendszerében folyó fejlesztések szakmai támogatására, az oktatásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) által alapított kutató, fejlesztő intézetre (a továbbiakban: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet) R. 2. § (3) bek. A pedagógiai-szakmai szolgáltatások országosan egységes pedagógiai szakmai irányítását – az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet pedagógiai szakmai támogatásával, továbbá a szakképzés tekintetében az állami szakképzési és felnőttképzési szerv szakmai közreműködésével – a miniszter látja el.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe a pedagógiai-szakmai szolgáltatások megújításában Az OFI szervezeti egysége Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központ (PSZK) Célja Kiemelten a köznevelés területén az oktatási szolgáltatások és a pedagógiai-szakmai szolgáltatások megújítása és országosan egységes szintű szakmai feladatellátásának biztosítása érdekében a pedagógiai- szakmai szolgáltatások fejlesztése, közreműködés a szolgáltatások nyújtásában, oktatási szolgáltatások ellátása. Kiemelt feladatai a pedagógiai-szakmai szolgáltatások megújítása érdekében Intézményrendszer fejlesztése, koordinációja Szaktanácsadás újjászervezése Pedagógus-továbbképzési rendszer átalakítása Kapcsolattartás a konzorciumi partnerekkel (OH, Educatio)

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Intézményrendszer fejlesztése, koordinációja A PSZK közreműködik a pedagógiai-szakmai szolgáltatások intézményrendszerének fejlesztésében, támogatást nyújt az oktatásért felelős miniszternek a pedagógiai-szakmai szolgáltatások országosan egységes pedagógiai szakmai irányításához, ennek érdekében javaslatokat fogalmaz meg a pedagógiai-szakmai szolgáltatások fejlesztéséhez, intézményrendszerének újjászervezéséhez; támogatja a referenciaintézmény hálózat kialakítását és bekapcsolódását a pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszerébe; összehangolja az OFI pedagógiai-szakmai szolgáltatásokkal összefüggő fejlesztéseit (TÁMOP-3.1.1, TÁMOP-3.1.5/12); támogatja a pedagógiai-szakmai szolgáltatások feladatellátásának országos szintű összehangolását, többek között a pedagógiai intézetek munkaterveinek szakmai jóváhagyását, illetve véleményezését, nyomon követését, visszacsatolását.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Szaktanácsadás újjászervezése A PSZK közreműködik a szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer újjászervezésében, működésének szakmai támogatásában, ennek érdekében feltárja a rendszerproblémákat, hiányterületeket, fejlesztési javaslatok fogalmaz meg; kialakítja a szaktanácsadás szakmai feltételrendszerét, eljárásrendjét, pedagógiai tartalmát; elkészíti és vezeti a szaktanácsadói névjegyzéket; a szaktanácsadást végző szakemberek számára képzési programokat dolgoz ki, képzéseket szervez; a szaktanácsadói, tantárgygondozói feladatokat illeszti a pedagógiai- szakmai szolgáltatások rendszeréhez és intézményi struktúrájához; nyomon követi, monitorozza a szaktanácsadói rendszer működését, pedagógusok szakmai munkájára gyakorolt hatását; közreműködik országos szervezésű pedagógiai-szakmai szolgáltatások szaktanácsadással összefüggő feladatainak ellátásában.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Pedagógus-továbbképzési rendszer átalakítása A PSZK közreműködik a pedagógus-továbbképzési rendszer átalakításában, ellátja az OFI akkreditált pedagógus-továbbképzéseivel, felnőttképzési tevékenységével összefüggő feladatokat, ennek érdekében vizsgálja, elemzi a pedagógus-továbbképzési akkreditációs rendszer tartalmi összetevőit, javaslatokat fogalmaz meg a tartalmi fejlesztéshez; közreműködik a pedagógus-továbbképzési programok kidolgozásában, biztosítja a képzői kapacitást; gondoskodik új képzések akkreditálásáról; ellátja az OFI által akkreditált pedagógus-továbbképzésekkel, az intézet felnőttképzési tevékenységével összefüggő szakmai, szervezési és adminisztratív feladatokat; szakmailag támogatja a pedagógus-továbbképzési rendszer beillesztését a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerébe; nyomon követi a továbbképzési rendszer működését, gondoskodik az eredmények elemzéséről és visszacsatolásáról az intézmények és a szakpolitika és számára.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ évi munkatervek Kik nyújtják be? Pedagógiai intézetek - fenntartó típusától függetlenül Melyek az értékelés szempontjai? Teljes körűen tartalmazza a vonatkozó jogszabályok által előírt pedagógiai- szakmai szolgáltatásokat, azok tervezett, az Nkt.-val és a hatályos ágazati jogszabályokkal összefüggő éves megvalósítását, rendelkezik a teljesítéshez szükséges személyi és tárgyi feltételekkel. Határidők: Benyújtás: február 15. Jóváhagyás, véleményezés: március 15. Tájékoztatás: Kérdések:

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Szaktanácsadói névjegyzék Mi a szerepe a szaktanácsadói névjegyzéknek? R. 26. § (5) bek. Szaktanácsadói tevékenységet az láthat el, aki pedagógiai intézetben pedagógiai szakértő vagy pedagógiai előadó munkakörben alkalmazásban áll, vagy aki erre megbízást kapott, és szerepel a szaktanácsadói névjegyzékben.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Ki kerülhet a szaktanácsadói névjegyzékbe? A szaktanácsadói névjegyzékben nyilvántartásba vételét az kérheti, aki a R. 27.§ (1)-(2) bekezdése alapján a)az Nkt. 3. mellékletében meghatározott feltételeknek megfelel, pedagógus szakvizsgával rendelkezik és aa)köznevelési intézményben pedagógus-munkakörben legalább tízéves szakmai gyakorlatot vagy ab)a nemzetiségi nevelés-oktatásban pedagógus munkakörben legalább ötéves szakmai gyakorlatot, továbbá bármilyen köznevelési intézményben további ötéves szakmai gyakorlatot szerzett. b) Az a) pontban előírt feltételeket az is teljesíti, aki az adott szakterület nemzetközileg vagy országosan elismert képviselője. Az adott szakterület nemzetközileg vagy országosan elismert képviselője feltételnek való megfelelést szakmai önéletrajzzal és legalább kettő szakmai ajánlással, továbbá publikációs jegyzékkel kell az OFI részére igazolni. továbbá c) a Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény 61. § (4) bekezdése alapján a szaktanácsadó pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmény alkalmazásában áll vagy egyéb köznevelési intézmény alkalmazottja vagy onnan tíz évnél nem régebben ment nyugdíjba.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Hogyan lehet jelentkezni a szaktanácsadói névjegyzékbe? Elektronikusan: (Részletes tájékoztató az adatlap kitöltéséhez) és Postai úton: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központ 1363 Budapest Pf. 49.

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Összegzés Az OFI feladata a pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában: Kutatás, elemzés Fejlesztési javaslatok megfogalmazása Fejlesztések megvalósítása Fejlesztések beépítésének támogatása a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerébe Fejlesztések pedagógiai munkára gyakorolt hatásának nyomon követése, visszacsatolása Pedagógiai szakmai szolgáltatások ellátása

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Hancock Márta