FEHÉRGYARMAT PROJECT Stratégia kifejlesztése a roma kisebbség megközelítésére, érdekelté tenni őket képzésekben való részvételre, kulturális és szociális tevékenységekre a mai magyar gazdaságon belül.
A project célja A résztvevőkkel közösen a probléma természetének megállapítása Egymás perspektíváinak megértése, a közreműködés lehetőségei A probléma közösen történő megoldására törekvés Megismerni a „hiányzó csoportok” megközelítésének metódusait Lépések megbeszélése, határidők kijelölése akcióterv elkészítése
Az első nap programja Üdvözlés és bemutatkozás „ Jégtörés” Napi célok UK tapasztalatok Szünet Mi a probléma? Szünet Mit és hogyan csinálunk? Szünet Visszajelzés Mennyire vagyunk hatékonyak? Visszajelzés A nap összefoglalása A második nap előkészítése
„Jégtörés” 1 – Utazgatások A kártyára kell írni: –A kedvenc nyaralóhely, úticél Név nélkül! Találd ki kinek a kártyája van nálad Mond el a csoportnak miért ez az úti cél a kedvenc
Témák – Első nap A vitapontok, témák kijelölése Megbeszélés, miért pont ezek a kérdések a fontosak A „hiányzó csoportok” megfogalmazás megértése A jelenlegi lépések felismerése a roma közösség megközelítésére A működő és működésképtelen lépések felismerése ha nem megy, miért nem?
UK Tapasztalatok 25 év tapasztalat a gazdasági fejlesztés és megújítás terén Érettségi utáni képzés könyvelés, tervezés, értékesítés- marketing Vezető stratégiai közreműködés Belső befektetések biztosítása Történelmi épületek felújítása Munkavégzés nagyon elszegényedett területeken Munkavégzés falusi mezőgazdaságí környezetben Együttműködés megteremtése az üzleti szektorral Európai Uniós támogatások kezelése
Miért közelíteni? 1 Bizalmat ébreszt és önbizalomat épít Lehetőséget ad az embereknek hogy részt tudjanak venni olyan döntések meghozatalában ami az ő életüket érinti Nekünk letőséget biztosít a döntések, ötletek gyakorlati kipróbására Megmutatja nekünk a közösségek szükségleteit Megújítja a szolgáltatásokat Szolgáltatásokat hatékonyabbá és még fontosabbá teszi A munkaadóknak is segít fejlődni és szolgáltatásokat fejleszteni
Miért közelíteni? 2 Lehetővé teszi számunkra a felhasználók tudásának módosítását vagy erősítését a szolgáltatással szembeni elvárásokra Jó kapcsolatot alakít ki a Megyei Önkormányzat, partnerek és a közösségek között. Támogatja a demokráciát Segít az embereknek és a közösségeknek a felelősségvállalásban Kiszélesíti a tulajdonosi szemléletet Biztosítja a külső pályázatok hasznos felhasználását Lehet törvényszerű kötelesség
Alapelvek megbeszélése1 Ismétlések elkerülése Átláthatóság Körütekintő döntéshozatal Hasznosság Megalapozott Érthető Szilárd metodika Aktuális
Alapelvek megbeszélése 2 Megnyerő Visszajelzés Hatásos Kiegyenlített Összefogott Bizalmas Professzionális Kiértékelés
Mi a probléma? Csoportos megbeszélés 45 perc alatt 1.Mit tudunk a „hiányzó csoportokról”? Kor, nem, tanulási képesség, kulturális háttér, elhelyezkedés? 2.Miért kellene őket megnyerni a szélesebb társadalomnak?
Mit csinálunk pillanatnyilag? Csoportos megbeszélés 45 perc alatt Mi történik ezidőtájt a „ hiányzó csoportok” megnyerésére? Pl. Iskolák, képzések, eü. Intézmények, helyi önkormányzatok, segélyek, újságok, rádiók, közlekedés, emberek
Mennyire vagyunk hatékonyak? Az előbb felsoroltakból mi működik és mi nem? Miért? Milyen információkra lenne még szükségünk? Csak őszintén!
A második nap programmja Üdvözlés és bemutatkozás „ Jégtörés” Napi célok Az első nap rövid ismétlése Az újonnan érkezők hozzászólásai Szünet Mi nyerhetné meg a „hiányzó csoportokat”? Visszajelzés Szünet Tervkészítés Visszajelzés A nap összefoglalása A harmadik nap előkészítése
Jégtörés 2 – „Születésnapi meglepetés” Találd meg azt a személyt a csoporton belül akinek a születésnapja a legközelebb van a tiédhez (év nélkül)! Találjatok együtt két közös érdeklődési kört.
Célok – Második nap Összefoglalni és megerősíteni amit a jelen pillanatban teszünk a „hiányzó csoport”-ok megnyerésére Megfontolni hogy miért kell megnyernünk a „hiányzó csoportot” Megfontolni hogy a csoportok profilja hogyan befolyásolhatja a jövőben alkalmazható módszereinket
Mi nyeri meg a “hiányzó” csoportokat? Csoportosan beszéld meg: Miért közelítenének a csoportok? Mik lennének az ők és a társadalom előnyei?
A terv kidolgozása Csoportokban dolgozd ki a különböző típusú tevékenységeket amikkel megcélozhatóak a csoportokon belüli különböző profilok –Pl nem, kor, kulturális háttér, iskolázottság –A média milyen típusa vehető igénybe –Mik a bevonható források (pénz, személyzet..) –Határidők Honnan tudjuk ha működött?
Csak egyszerűen, okosan!
A harmadik nap programmja Üdvözlés és bemutatkozás Napi célok Az első nap rövid ismétlése Az újonnan érkezők hozzászólásai Szünet A munkaadók kilátásai Visszajelzés Mik a következő lépések Következtetések levonása
A harmadik napi célok Összefoglalni és megerősíteni miért kell a „hiányzó közösségeknek” közeledni és milyen technikák alkalmazhatók a megnyerésükre Terv kidolgozása hogyan tud a vállalkozói szféra segítségünkre lenni ebben A következő lépések megtervezése és egy lehetséges akcióterv kidolgozása a közösség megnyerésére
A munkaadók kilátásainak hozzáadása Csoportos megbeszélés a lehetséges segítségnyújtásról a „hiányzó csoportoknak” a vállalkozói szektor által. Milyen előnyökkel jár ez az üzleti szféra felé? Hogyan kovácsol ebből előnyt a „hiányzó csoport”?
A következő lépések Az Akcióterv kidolgozása –Mit? –Hogyan? –Kikkel? –Mikor?