Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Magyar Tudományos Akadémia Nyugati Magyar Tudományos Tanács teljesítményelemzés és javaslat.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Science Center of DEBRECEN
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
Mire jó a tudománynak a kommunikáció? Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
Horizon 2020 program, illetve a nemzeti K+F+I stratégia aktualitásai Dr. Nikodémus Antal Főosztályvezető Nemzetgazdasági Minisztérium Innovációs és K+F.
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Megújítja-e a kommunikáció a tudományt? Dr. Fábri György PhD MTA.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Van-e helye az értékelésnek a társadalomtudományban? Pléh Csaba BME-MTA Előadás az értékelés konferencián, GKM-MTA, 2007 április 25.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
VII. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 26.
A regionális tudomány társadalmasítása Kedvezményezett: MTA Regionális Kutatások Központja.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
SELYE JÁNOS KOLLÉGIUM A TUDOMÁNYOS UTÁNPÓTLÁS NEVELÉS INTÉZMÉNYE A TUDOMÁNYOS UTÁNPÓTLÁS NEVELÉS INTÉZMÉNYE A FELVIDÉKEN A FELVIDÉKEN Prof. MSc. PhD.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 2100 Gödöllő, Tessedik S.u. 6. Tel.: 28/ ; Fax: 28/ Élethosszig tartó.
TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ. Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában.
Az innováció forrásai.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
ELTE Innováció és kommunikáció szakkollégium Jurecska Laura
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.
A tudás társadalmi percepciója tudomány a média-környezetben Dr. habil Fábri György PhD ELTE PPK december 9.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A tudomány tudománya alprojekt Kampis György egy.tan., ELTE Az infokommunikációs technológiák társadalmi hatásai november 13. Balatonfüred.
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Nemzeti Technológiai Platform a
A Nyelv- és Beszédtechnológiai Platform egy éve Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Nyelvi áttörés A nyelv- és beszédtechnológia mint húzóágazat.
Tudományos kommunikáció: a professzionalizmus haszna és korlátai Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
PET Portál és Blog Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület XXX. Szakmai fórum (2008. március 19.)
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
Megújul a Magyar Földrajzi Társaság Az on-line felmérés eredményeinek értékelése Készitette: Erőss Ágnes – Mohai Andrea – Zimay Krisztián MFT évi.
Az egészségügyi szakképzés minőségügye, kihívások és intézkedések György Annamária szeptember 17. "ISOFÓRUM XXII. NMK"
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
A magyarországi K+F politika
PhD online közösségi oldal Dr
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia

I. Tudás és társadalom kommunikációja - a tudományos kutatás és technológiai fejlesztés társadalmi jelenléte a projekt bemutatása

A projektről: Szervező: Tudástársadalom XXI. Kiemelten Közhasznú Alapítvány Időtartam: 2006 január-december Az NKTH Jedlik Ányos program támogatásával A Mindentudás Egyeteme kht és az MTA Kommunikációs Titkárság részvételével 30 MFt támogatással és 30 MFt önrésszel

A projekt tartalma Elméleti kutatások –A tudománykommunikáció filozófiai és tudományszociológiai kontextusa –Tudománykép Magyarországon –Médiatendenciák az értékelvű tartalom szempontjából –A Mindentudás Egyeteme hatása és értékelése Gyakorlati hasznosulások –Tudománykommunikációs fejlesztési stratégiák kidolgozása kutatóműhelyeknek –Média-megjelenések tervezése, megvalósítása –A Mindentudás Egyeteme előadásainak fejlesztése –Tudománykommunikációs képzési program elindítása –Tudománykommunikációs tudásbázis kiépítése és hozzáférhetővé tétele (

A projekt eseményei Nyitókonferencia és szeminárium-sorozat (2006 március-május) (Pléh Csaba, Gulyás Balázs, Nyíri Kristóf, Patkós András akadémikusok, Hronszky Imre és Tamás Pál professzorok közreműködésével) Elindult a oldal áprilisábanwww.tudastars.hu Megjelent „A tudománykommunikáció értelme/értéke” című kötet májusában Nemzetközi zárókonferencia „Tudománykommunikáció - kívül az elefántcsonttornyon és túl a tudományos újságíráson” címmel november én Megjelennek a projekt zárókötetei angol és magyar nyelven decemberében

II. Empirikus kutatási eredmények Tudománykommunikációs helyzetkép: Magyarország, 2007

Medián felmérés november

–tudománykép –tudományos médiahasználat –tudományos újságírás

Mindentudás Egyeteme Igen széleskörű ismertség Kategóriájában tartósan magas nézettség Új nézői csoportok elérése (fiatalok, menedzserek) Hagyományos formák kedveltsége Szakmai színvonal, mint legfontosabb jellemző a nézők számára Általános tájékozódásra használják

A Mindentudás Egyeteme ismertsége

15 Szemeszterenkénti átlagos nézettség (AMR 15+)

16 Közönségarány (share 15+) havonta

III. Elméleti kutatási eredmények és következtetések A tudománykommunikáció dilemmái és megoldásai

Tudós szerepek kutató, tudós Kutatás-szervező, tudomány-menedzser tudománykommunikátor

Tudós attitűdök Ma már meghatározó a laikusok számára való tudásközvetítés igénye és attitűdje a a magyar tudóstársadalomban. Elfogadottá vált a médiaszempontok fontossága. Egyre több tudós vált professzionális médiaszereplővé. Kívül vagyunk az elefántcsont- tornyon...Kívül vagyunk az elefántcsont- tornyon...

Tudományos újságírás Alulpozícionált helyzet a hagyományos médiában Kitörölve a kereskedelmi televíziózásból (vagyis a médiahasználat közegének túlnyomó részéből!) „Science” tematika alacsony reprezentációja a magyar közmédiában Sikertörténet a digitális médiában: –origo.hu tudomány-rovat – –Mindentudás Egyeteme portál

Médiaviszonyok Vizuális kultúra trend-függősége Gyártói érdekek és divathullámok összemosódása Totalizálódó médiapiac Koncentrálódó médiapiac Médiaipar: a verseny-spirál lejtmenetében

A tudomány médiastratégiája értékelvűség megtartásának alapfeltétele: saját érték léte konzervatív értéktudat és professzionális médiaeszközök egyszerre érvényesülnek:  meritokrata elvek alapján felépített tartalom  a legnyitottabb médiajelenlét  versenyképes média-technológia  egydimenziós média-mérce meghaladása

A tudománykommunikáció szerepeinek újraosztása: tudós kommunikátorok vagy tudományos újságírók?

A tudománykommunikáció célravezető stratégiája: tudós kommunikátorok és tudományos újságírók együtt a médiapozíciókért!

Mindehhez elengedhetetlen a tudományos média, mint hátország  magyar „Science”  hagyományos tudományos printmédia megerősítése  önálló pozíciók az elektronikus médiában

IV. A projekt gyakorlati eredményei és további hasznosulása

Médiajelenlét  Akadémiai műhelyek: televíziós magazin- sorozat  Új televíziós műsorok: kreatív dokumentumfilm, tud( á / ó )s-klipek  Új kommunikációs elemek: tudományos blogok, televíziós tudománypolitikai vitaműsorok  Mindentudás Egyeteme fejlesztések: előadás- elemek, feedback-mérés  Élet és Tudomány támogatása

Akadémiai kommunikáció  akadémiai kommunikációs stratégia fejlesztése  Magyar Tudomány Ünnepe: fesztiválprogram és kommunikációs bővülés  tudományos kampányok  kommunikációs szolgáltatások kutatóhelyeknek

Stratégiai feladatok tudománykommunikációs képzés indítása természettudományos rekrutációs bázis erősítése tanár-képzésben és tanár- továbbképzésben a science-oktatás fejlesztése demonstrációs vonatkozásban

Önálló, magyar, tudományos tematikájú televíziós csatorna! Magyar Tudományos Akadémia Mindentudás Egyeteme Pénzügyi befektetők közös kezdeményezése:

Köszönöm a figyelmet! Dr. Fábri György PhD kutatásvezető