Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A.5- 2013 „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
A időszak végrehajtási intézményrendszere
A november 18-i workshop napirendje
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Szervezetfejlesztési Program
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 10. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Projekt eredményeinek disszeminációja – Általános projektbemutató ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
ÁROP-1. A „Kerekegyháza Város önkormányzati szervezetfejlesztése” C
TUDÁSMEGOSZTÁS 3. SZINT – SZAKMAI NAP BUDAPEST, NOVEMBER 13. ÁROP-1.A Szervezetfejlesztés megvalósítása Ózdon a hatékonyabb működtetés.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Tudásmegosztás 3. szint – Szakmai Nap Budapest, november 13.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Az üzleti terv megalapozása – röviden a szükségletfelmérésről OFA Kooperáció projekt Műhelymunka november 12.
Integrált gazdálkodásirányítási informatikai rendszer fejlesztése és funkcióbővítése Stratégiai eszközrendszerek fejlesztése, működési hatékonyság javítása.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel Kísérése II.”
Előadás másolata:

Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára” Dunaújváros2014. szeptember 15.

2 Tartalomjegyzék A fejlesztési elemek célja és a fejlesztés tárgya21 Azonosított problémák73 A fejlesztés lebonyolítása52 Fő döntési alternatívák, javaslatok94

3 A fejlesztési elemek célja Az önkormányzatok helyi szolgáltatás-szervezési reformlépéseinek megalapozása, a helyi közszolgáltatások és a belső működés minőségének javítása. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghirdetett, az Államreform Operatív Program 1.A projektjének megvalósítása a konvergencia régiókba tartozó Önkormányzatok fejlesztése céljából. …a támogató infrastruktúra és a szerződéses kapcsolatok felülvizsgálata, valamint a kiszervezett és kiszervezhető önkormányzati feladatok felülvizsgálata […] Intézményi struktúra, intézményirányítási modell kidolgozása, felülvizsgálata, átszervezése Program: ÁROP 1.A. 5.– Szervezetfejlesztés a konvergencia régiókban levő önkormányzatok számára Program szintű cél 2. sz. fejlesztési elem: Támogató infrastruktúra és szerződéses kapcsolatok felülvizsgálata 12. sz. fejlesztési elem: Humán erőforrás kapacitásgazdálkodás felülvizsgálata …a polgármesteri hivatalok és a települések intézményei, jelentősebb foglalkoztatói humán erőforrás kapacitásgazdálkodásának, a munkatársak munkaköri és szervezeti besorolásának, illeszkedésének felülvizsgálata, átszervezése.

4 A fejlesztés tárgya 2. sz. fejlesztési elem: Támogató infrastruktúra és szerződéses kapcsolatok felülvizsgálata 12. sz. fejlesztési elem: Humán erőforrás kapacitásgazdálkodás felülvizsgálata A fejlesztési elem fókusza az önkormányzati intézmények alaptevékenységet támogató funkcióinak áttekintése: Javaslattétel a szerződéses kapcsolatokat, a támogató infrastruktúrát és a szervezeti / irányítási struktúrát érintő hatékonyságnövelő akciókra A fejlesztési elem fókusza a támogató funkciók ellátásához kapcsolódó személyi, szervezeti háttér áttekintése és felülvizsgálata: Javaslattétel a feladatok és kapacitások összehangolására, a humán erőforrások hatékony kihasználására Az Önkormányzat előtt álló feladatok változására való felkészülés

5 Tartalomjegyzék A fejlesztési elemek célja és a fejlesztés tárgya21 Azonosított problémák73 A fejlesztés lebonyolítása52 Fő döntési alternatívák, javaslatok94

6 A fejlesztés lebonyolítása Problémák azonosítása Dokumentumok bekérése, elemzése Interjúk az érintett önkormányzati intézmények vezetőivel Kérdőíves kapacitásgazdálkodási felmérés Kapacitásgazdálkodás t érintő benchmark összehasonlítás elvégzése Javaslatok kidolgozása Stratégiai döntés- előkészítés

7 Tartalomjegyzék Előzmények – a Projekt rövid bemutatása21 Azonosított problémák73 A fejlesztés célja és lebonyolítása52 Fő döntési alternatívák, javaslatok94

8 Azonosított problémák Szűkös kapacitás, legtöbb munkakört egy fő tölti be Helyettesítés nem megoldott Feladatcsúcsok nem egyensúlyozhatóak ki átterheléssel Feladatvégzéshez kapcsolódó ismeretek nem tarthatóak naprakészen a terhelés miatt Pályázatok lebonyolításában résztvevő munkatársak leterheltek Humán kapacitás és kompetencia Működési hatékonyság Adatszolgáltatási igények gyakoriak, nem tervezhetőek, kiszolgálásuk jelentős terhet ró az intézményekre Infrastrukturális Eltérő, gazdálkodást támogató informatikai rendszerek Adatszolgáltatások teljesítését nehezíti Többletmunkát generál Működési gyakorlat Önkormányzati intézmények némileg eltérő gyakorlata gazdálkodási és személyügyi folyamatokban Pályázatokhoz kapcsolódó feladatok belső ellátásának szervezeti és erőforrás háttere nincs biztosítva

9 Tartalomjegyzék Előzmények – a Projekt rövid bemutatása21 Azonosított problémák73 A fejlesztés célja és lebonyolítása52 Fő döntési alternatívák, javaslatok94

10 Fő döntési alternatívák és javaslatok „A” Alternatíva Döntési alternatívák és javaslatok „B” Alternatíva „C” Alternatíva (+„B”) Jelenlegi helyzet fenntartása Gazdálkodást érintő informatikai rendszerek egységesítése Támogató funkciók közös ellátásának megszervezése Nem javasolt Az „A” alternatívához képest jelentős hasznokat ígér DE Csak kis mértékben járul hozzá a humán erőforráshoz kapcsolódó problémák kezeléséhez Jelentős hatékonyság-növelést ígér a működés egységesítése, a humán kapacitások kihasználása és a kompetenciák terén és az egységes rendszer előnyeit is hordozza DE Fenyegetés: működés bürokratizálódása + belső folyamathatékonyságot érintő javaslatok

11 Személyi, szervezeti háttért érintő következtetések, javaslatok Kockázatok Gazdálkodási, személyügyi folyamatok bürokratizálódása: hosszabb átfutási idők Az intézmények jelenlegi gazdasági vezetőinek ellenérdekeltsége: a az új struktúrában nem feltétlenül lesznek vezető beosztásban További általános HR javaslatok Belső működési folyamatok, szabályzatok egységesítése - pl. Humánerőforrás-gazdálkodási Szabályzat kialakítása Egységes éves képzési tervek elkészítése Munkaköri leírások frissítése DBR Zrt.-nek juttatott éves önkormányzati támogatás felhasználása a humánerőforrás-kapacitási problémák kezelésére Specifikus javaslatok Intézményi gazdasági és személyügyi funkciók ellátásának közös megszervezése Egyes gazdasági jellegű feladatok átvétele a Polgármesteri Hivataltól A Hivatalnál így felszabaduló álláshelyekkel a Polgármesteri Hivatal egyéb szervezeti egységeinek tehermentesítése, vagy új szervezeti egység kialakítása - pl. Pályázati Osztály Pályázatok végrehajtásához szükséges belső erőforrások igénybevételének tudatos tervezése Egységes (gazdasági) informatikai rendszer kialakítása Egységes belső jelentésszolgálat kialakítása Fokozatos bevezetés

Köszönjük a figyelmet! Dunaújváros szeptember 15.