V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Az olvasástanítás módszere:
Matematika kompetencia
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Kompetencia-konferencia
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ihász Gábor Általános Iskola
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
INNOVÁCIÓ? az óvodapedagógiában
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Harmadik matematikakönyvem
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
„C” típusú programcsomag bevezetése
Matematika Kompetenciaterület
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
A verseny meghirdetője: Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete A verseny célja: az informatikában tehetséges diákok számára lehetőséget teremteni.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Mérés, mértékegység, átváltás
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium

TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat

Tehetségek azonosítása és gondozása az Arany János Iskolában Külön foglalkozások, tehetséggondozó szakkörök Kollégáink folyamatos továbbképzése Versenyek rendezése Tehetségek elismerése Tehetségsegítő pályázatok, projektek

A verseny születése: Varjú Lajos igazgató úr emlékére Tehetséggondozás

2014-ben: 22. alkalommal rendeztünk 21 iskola 264 tanulója

Megvalósítás A verseny célja: a matematikai, természettudományos kompetenciák komplex alkalmazása problémamegoldó képességek fejlesztése logikai gondolkodás fejlesztése komplex személyiségfejlesztés csoportmunka, együtt dolgozás öröme

kreativitás, gondolkodási-tudásszerző- kommunikációs-vizuális-megfigyelőképesség fejlesztése a tanulás motiválása; a tanult ismeretek felszínre hozása a versenyszellem felébresztése vidám, izgalmas délután eltöltése más iskolák diákjaival, nevelőivel

szakirányú természettudományos továbbtanulásra ösztönzés egyéni tanulási kompetenciák fejlesztése hatékony ismeretszerzés képességének kialakítása egészséges versenyszellem kritikus gondolkodás fejlesztése problémamegoldás, kreativitás elősegítése

készségek (számlálás, számolás, becslés) gondolkodási képességek (rendszerezés, deduktív és induktív következtetés) kommunikációs képességek (relációszókincs, szövegértés, térlátás) tudásszerző képességek (problémaérzékenység, megoldás) tanulási képességek (figyelem, emlékezet)

A tanév eleji munkaközösségi értekezleten meghatározzuk a verseny időpontját A versennyel kapcsolatos teendőket felosztjuk A kollégák kidolgozzák a verseny tematikáját Megírjuk a felhívó leveleket az iskoláknak, továbbá a szponzori felkéréseket, és elektronikusan továbbítottuk Fázisok:

A kollégák összeállítják a feladatlapokat Fénymásoljuk a négy évfolyamra a feladatlapokat

Megrendeztük a versenyt Azt követő időszakban a kollégák kijavították a feladatlapokat Értesítettük az iskolákat és behívtuk azokat a tanulókat, akik az első nyolc helyen végeztek

Elküldtük az eredményhirdetésre a meghívókat az iskolák igazgatóinak és a fenntartónak Megszerveztük az ünnepi műsort Beszereztük a jutalmakat, megírtuk az okleveleket

Májusban megrendeztük az eredményhirdetést

Munkánkat segíti Szamler László és „A lakótelepi gyermekekért” alapítvány

Vendégül láttuk a meghívottakat Kiküldtük a köszönő levelet a résztvevőknek és a szponzoroknak

pozitív visszajelzéseket kapunk a résztvevő iskoláktól A verseny eredményei évekre visszamenőleg megtalálhatók az iskola honlapján. Eredményeinkről folyamatosan tudósít:  a városi média  dvdvdcvdvdvdvd