A TDK-rendszerének minőségbiztosítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
„A Miskolci Egyetemen működő tudományos képzési műhelyek összehangolt minőségi fejlesztése” című TÁMOP-4.2.2/B-10/ számú projekt Nyitó rendezvény.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
A minőségügy a könyvtárügyért
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Agria Media Eger, október
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
A kari Tudományos Diákköri Konferencia és az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Készítette: Varga Otília Magyar szak Magyar szak IV. évfolyam IV.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
VIII. Állatorvosi Kongresszus (Budapest, )
-Pécs- Készítette: Győri Zsuzsanna Magyar 4. évfolyam.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
Készítette: Szabó Tamás
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Hallgatói juttatási rendszer
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

A TDK-rendszerének minőségbiztosítása Fókuszban a tudományos műhelymunka – harmadik országos TDK-fórum Dunaújvárosi Főiskola 2014.10.17.

Pro Scientia Aranyérem A TDK rendszere Pro Scientia Aranyérem OTDK Intézményi TDK

Jogszabályi háttér 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról Két kiemelt tehetséggondozó forma: TDK Szakkollégium 24/2013. (II. 5.) Korm.rendelet a nemzeti felsőoktatási kiválóságról A TDK intézményi és hallgatói szinten is része a kiválósági rendszernek

Célok Az intézményi TDK bázis szélesítése Az intézményi TDK-konferenciák szűrő szerepének erősítése A TDK-zó hallgató munkájának segítése Az intézményi TDT-elnökök tevékenységének támogatása A TDK és az OTDK adatok tárolása, kezelése, nyilvántartása (hiteles adatként)

Az OTDK eredmények hasznosulása és hasznosítása Egyéni hasznosulás: a hallgatók karrierjében, életpályáján meghatározó jelentőségű: Felvételi (MA, MSc képzés, doktori iskola) Pályázatok benyújtása (Nemzeti Kiválóság Program, Campus Hungary Program stb.) Egyéni hasznosulás: az oktatói karrierben Intézményi hasznosulás: a felsőoktatási rangsorok megjelenésében, valamint a kiválóság megítélésében

Dilemmák XXVII. OTDK (2005), bemutatott pályamunkák száma: 3143 XXXI. OTDK (2013), bemutatott pályamunkák száma: 4612 Folyamatos méretbeli növekedés –bővülő adminisztráció Folyamatos méretbeli növekedés – színvonal megtartása és növelése A szakmaiság érdekében az egyediség megtartása

OTDK – megoldások Szakmai bizottságok szerepe a folytonosság biztosításában és a szakmai szempontok érvényesítésében, valamint az intézményi szűrő szerep erősítésében Új informatikai rendszer kiépítése (2010-től) Első lépésként a nevezés egységes rendszerben kezelése (XXX. Jubileumi OTDK, 2011) Második lépés: az írásbeli bírálatok online lebonyolításához szükséges feltételek megteremtése (XXXI. OTDK, 2013)

OTDK – kihívások Egységes rendszer – a tudományterületek egyediségének és sajátosságainak megtartása MA, MSc, osztatlan képzés, szakdolgozat – TDK pályamunka Plágiumvizsgálat Az oktatók, szakemberek elfoglaltságai – emelkedő létszám – színvonalas bírálatok, zsűrizések

Pro Scientia Aranyérem odaítélés Növekvő számú pályázat (több pályamunka az OTDK-n: több első helyezés) A pályázatok összehasonlítása nehezebbé vált Szempontrendszer kialakítása az odaítélés segítésére, ehhez informatikai támogatás biztosítása A szempontrendszer iránymutatásul szolgál, támogatást ad A Pro Scientia Aranyérem Odaítélő Bizottság albizottságainak bővítése (2012-ben)

Intézményi TDK Az intézményi TDK-műhelyek, a tanár-diák együttműködések jelentik az alapot Az intézményekben folyó TDK-tevékenységet az egyetemek és főiskolák maguk szabályozzák Ebben komoly szerepe van a hagyományoknak, valamint az egyes tudományterületi sajátosságoknak A szabályozásnak összhangban kell lennie az OTDT elveivel

A TDK szabályozásának fejlesztése 2008-ban jelent meg a TDK kézikönyve, amelyben első alkalommal kerültek összegyűjtésre a TDK-val és az OTDK-val kapcsolatos egységes szabályok 2014-ben az OTDT úgy határozott, hogy felülvizsgálja a TDK kézikönyvét, és aktualizálja az egységes alapelveket TDK fogalomtár

A jövő Az országos keretek fejlesztésének befejezése A tervezett átalakítás eredményeként az intézmények és az OTDK rendezők folyamatosan vették át az újításokat A fókusz az alapokra helyeződik át, az intézményekben folyó műhelymunka további erősítése a cél Első lépés: Fókuszban a tudományos diákköri műhelymunka harmadik országos TDK-fórum

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET. Dr KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Cziráki Szabina Katalin az OTDT titkára E-mail: otdt.titkar@ofi.hu Honlap: www.otdt.hu