Számítógépes játékmechanizmusok felidézése a filmben Pernecker Dávid 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
Advertisements

 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?
Információbiztonság vs. informatikai biztonság?
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
Online közösségi játékok
„Egy kép többet mond ezer szónál!”
Virtuális és valóságos csoportok – az online szerepjátékok világa
Kezdetek: Webfejlesztő verseny Később inkább játékos-algoritmizáló Valamilyen technológiát használ: Silverilght, C#, ASP.NET BME AUT Pizzafutár.
Edu-Game, Research Game, Launch Game Z. Karvalics László SZTE BTK Könyvtár-és Humán Információtudományi Tanszék Űrhódító - videojáték konferencia 2010.
Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Jávácska és Hangyácska INFO ÉRA 2004 Békéscsaba Bátfai Mária Erika, Debreceni Egyetem, Egyetemi és Nemzeti Könyvtár Bátfai Norbert,
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Szabályjátékok.
A TÉRÁBRÁZOLÁS TÍPUSAI MROE TPM 5. TÁVLATI JELLEGŰ (folyamatos tér, axonometrikus vagy perspektív jelleg) Ó.1. o.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés általános és speciális feladatai Magyarországon „Hallgatók a tudomány szolgálatában” Tudományos.
Komplex rendszertervezési módszerek
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Verseny és Szabályozás konferencia
Szakértők és rendszerek
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
The Dutch approach toward Youth probation A fiatalkorúak pártfogó felügyeletének holland megközelítése.
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Összehasonlító pedagógia
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN.
Ti betegek vagytok. Miért gitárhírózunk igazi gitározás helyett?
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Az expresszionista stílus jellemzői és a Rettegett Iván I.
Szociológia - Jogszociológia
Güssing am 31.5/ PRORAAB(A) Hochwasserprognosemodell RAAB Rába előrejelző modell Dieses Projekt wird von der Europäischen Union kofinanziert Az.
 A játék a II. világháború gyalogsági harcmodorát mutatja be. Forradalmi benne a csapat alapú egyjátékos mód, a játékos végig egy szakasszal, vagy.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
ELBESZÉLÉS ÉS TÖRTÉNET
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Cinema du look Posztmodern Neobarokk. Jean Jacques Beineix Luc Besson Leos Carax.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Vállalkozásmenedzsment I.
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
EGY APPLIKÁCIÓ VALLOMÁSAI. NYEREMÉNY ALAPÚ MOTIVÁCIÓ.
Új utak a mentális zavarok felismerésében, terápiás lehetőségeiben Prof. Dr. Kéri Szabolcs Szegedi Tudományegyetem, Élettani Intézet, Szeged Országos Pszichiátriai.
Virtuálisjelenlét-alkalmazások Tézis A virtuális azaz látszólagos jelenlétnek két oldala különíthető el: a virtuális valóság (virtual reality),
Az adóeljárás és a büntetőeljárás kapcsolata június 5.
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
Szabad választás és a játékosítás a tanárképzésben
A közigazgatás funkciói/feladatai
Olympus i-speed 3 ipari gyorskamera
Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER május Halász.
Iszlámellenesség ellen-narratívái – kvalitatív kutatás
Tanulás és emlékezet 5. előadás.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG?
Internetes bűncselekmények
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

Számítógépes játékmechanizmusok felidézése a filmben Pernecker Dávid 2011

1. Gamer (Neveldine/Taylor, 2009) Akciófilm, disztópiaAkciófilm, disztópia A cselekmény két fiktív játék köré szerveződikA cselekmény két fiktív játék köré szerveződik Emberek irányítanak embereketEmberek irányítanak embereket

2. Általános perspektíva Általános szintű ludológiai (a számítógépes játékokat vizsgáló tudomány) kategóriák jellemzőinek megjelenése a Gamer két fiktív játékábanÁltalános szintű ludológiai (a számítógépes játékokat vizsgáló tudomány) kategóriák jellemzőinek megjelenése a Gamer két fiktív játékában Malliet, Steven (2007): Adapting the Principles of Ludology to the Method of Video Game Content Analysis. In: Game Studies 2007/1 Reprezentáció (pl.: a játékok vizuális megvalósítása)Reprezentáció (pl.: a játékok vizuális megvalósítása) Narratíva (nem narratív játékok → szabad elbeszélés, szub-plotok)Narratíva (nem narratív játékok → szabad elbeszélés, szub-plotok) Szimuláció (pl.: a játék működése és a játszott karakter irányítása)Szimuláció (pl.: a játék működése és a játszott karakter irányítása)

2. Általános perspektíva Avatar (játszott karakter) – játékos viszony (és a játék fiziológiai hatásai)Avatar (játszott karakter) – játékos viszony (és a játék fiziológiai hatásai) A játékos célja és viselkedése (pl.: felfedező és versengő tevékenység)A játékos célja és viselkedése (pl.: felfedező és versengő tevékenység) Karakter és objektumszint (pl.: a játékokon belüli tárgykapcsolatok)Karakter és objektumszint (pl.: a játékokon belüli tárgykapcsolatok) → A Gamer fiktív játékainak vizsgálatakor e kategóriák érvényesek → A Gamer fiktív játékai konkrét játékokon alapulnak

3. Szűkített, konkrét perspektíva Mindkét fiktív játék egy-egy konkrét játéktípust specifikusan jellemző mechanizmusokra épülMindkét fiktív játék egy-egy konkrét játéktípust specifikusan jellemző mechanizmusokra épül → A fiktív- és konkrét játéktípusok komparatív elemzése → Következtetések: A konkrét típusok/műfajok külső/audiovizuális jellemzői (pl.: karakterek, térábrázolás), a mag-, az elsődleges-, a másodlagos mechanizmusaik (működési elvek), és az avatar-játékos viszonyrendszereinek jellemzői is megfeleltethetők a fiktív játékokban látottaknak (Torill Mortensen: „role-playing high” fogalma)

3. Szűkített, konkrét perspektíva 1.Amousement park / sandbox játékok (szabad elbeszélésű játékok) → The Sims, Second Life → Society 2.Többjátékos akciójátékok → Counter-Strike, Gears of War, Call of Duty → Slayers +1 Metaszint: A játékszabályokkal való játék → kiskapuk, csalások szerepe a cselekmény szervezésében

4. Tényleg játékok? A Gamer disztopikus kontextusában érvényesek-e a számítógépes játékokat definiáló fogalmak?A Gamer disztopikus kontextusában érvényesek-e a számítógépes játékokat definiáló fogalmak? A.Virtualitás B.Absztrakció C.Funkcionalitás D.Szimuláció E.Interaktivitás F.Interface ✗✗✗ ✗/✓✗/✓✗/✓✗/✓✓✓

5. Konklúzió A Gamer fiktív játékai konkrét játéktípusok mechanizmusain alapulnakA Gamer fiktív játékai konkrét játéktípusok mechanizmusain alapulnak → Az e típusokat reprezentáló konkrét játékokat így idézik fel → Az irányító ágens és az interface-tevékenység bemutatásával a játszás folyamata, a játékélmény idéződik fel (iterativitás, flow)

5. Konklúzió → Új megközelítési mód: „Evokatív adaptációs technika” → A számítógépes játékok mozgóképes reprezentációjának eddigi legműködőképesebb modelljévé válhatna → A jelenlegi szelektivitáson alapuló, felszínes, átíró/módosító jellegű játékadaptációk ellenében → A szerzők nem csupán a játékok narratíváját viszik filmre, hanem a játékok médiumának működését is bemutatják

Köszönöm a figyelmet