Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Székely István fejlesztési tanácsadó
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó : Ajánlások a felsőfokú szakképzés tartalmi és módszertani továbbfejlesztésére ( Nemzetközi helyzetfelmérés és elemzés alapján)
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Gyermekvilág régen és ma
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ: SZEMLÉLETVÁLTÁS A SZAKMAI TANÁRTOVÁBBKÉPZÉSBEN A TANÁROK FELKÉSZÍTÉSE AZ INNOVATÍV PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK ÉS ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSÁRA.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok, VIII. 30.

KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A SZAKKÉPZÉSBEN A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA A FELSŐFOKÚ KÉPZÉSEKRE  STRUKTÚRA  STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS)  TARTALOM  TARTALOM ( LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK)  INNOVATÍV MÓDSZEREK  INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, ÚJ SZOLGÁLTATÁSOK)

A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI  RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS ( TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság)  MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző.  KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT.

SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI  ALAPSZAKKÉPZÉSEK, ELÁGAZÁSOK ÉS RÁ- ÉPÜLÉSEK RENDSZERE  RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja bementő tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSE A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSE  SZAKMAI ISMERETEK  SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁSOK  MÓDSZERKOMPETENCIÁK (pl. logikus gondolkodás)  TÁRSAS KOMPETENCIÁK (pl. együttműködési, kapcsolatteremtő készség, kompromisszum készség)  SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK (pl. önállóság, felelősség, megbízhatóság, tanulási készség)

A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMA GYAKORLÁSÁHOZ SZÜKSÉGES TOVÁBBI KOMPETENCIÁK  TANULÁSI, ÖNÁLLÓ TANULÁSI KÉPESSÉG  ÖNÉRTÉKELÉSI KÉPESSÉG  ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG  KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) - MINIMUM 3 HÓNAP SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) - MINIMUM 3 HÓNAP

A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA:  SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ)  ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY, TUDÁS)  CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA:  SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ)  ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY TUDÁS)  CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK  TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés)  LOGIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (az algoritmikus készség fejelesztése)  ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

 MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁSUK  SZOLGÁTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA  MODULOKBÓL ÉPÜLŐ, RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE  ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE  GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK  INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ? MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ?

KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) munka  TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) munka  PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS  TRÉNINGEK, KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS  ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS  ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK

ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS  ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER  E-KONZULÁCIÓS RENDSZER  E-VIZSGA RENDSZER  TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER  KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS) SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE

 A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési)  MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák)  A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai)  FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK HASZNÁLATÁRA (a képzési folyamatban résztvevők MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ?

PÉLDA EGY FSZ KÉPZÉS FEJLESZTÉSÉRE I.d i g i t á l i s i s t u d á s I.Szemeszter: Tanulástechnika, projekt alapok, kommunikáció (szakmai) II.Tárgyalástechnika, viselkedéskultúra. Személyiségfejlesztő tréning III.Projektmenedzsment. Szakismeretei alkalmazás (csoportos projektmunka)

PÉLDA EGY FSZ KÉPZÉS FEJLESZTÉSÉRE IV. Szemeszter: Munkaerőpiaci ismeretek, álláskeresési technikák (önmenedzselés) Szakismereti alkalmazás (statisztikai IR., adatbányászat) SZAKMAI GYAKORLAT (komplex mérés és értékelés) Egyén projektmunka (szakdolgozat)

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET