Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Turisztikai szuksegletek
Fogyasztói magatartás
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.
Célcsoportok és marketing
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A szabadidő fogalma.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
2. előadás.
A turizmus rendszer környezete
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
A fogyasztói magatartás
Negyedik előadás Március 11
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
A vállalkozások környezete
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
A külső környezet elemzése
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
(1) A marketingkörnyezet
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
Politikai marketing – kampánystratégiák
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Közösségi portálok használata
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A turizmus alapfogalmai
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Kérdések a második zh-hoz
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Fogyasztói magatartás 2006
A marketingkörnyezet elemzése
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Az európai városverseny
A kulturális turizmus trendjei és a
„Az ember a földgolyó urává vált” A közlekedés forradalma „ Csatlakozom Mr. Fogg véleményéhez. Ma már tizedannyi idő alatt körülutazhatjuk, mint száz éve:
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Pénzügyi-számviteli mutatók
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
AZ ELKÖVETKEZŐ ÉVEK LEGFONTOSABB TRENDJEI: Hagyományos TV helyett - streaming, - intelligens gépek és polgárok - városok - gondolatátvitel.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
HOVÁ UTAZZUNK BAN?. LEHETŐSÉGEINK Pekingbe, Cartagenába, Szingapúrba, Liverpoolba, Vietnamba érdemes az idén elutaznunk. Ha „trendik” akarunk lenni,
Desztináció-marketing
A külső környezet elemzése
A határtérség.
Kommunikációs kampánytervezés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok Turisztikai fogyasztói magatartás 2. és 3. előadás Ez a sablon használható kezdőfájlként egy projekt mérföldköveivel kapcsolatos friss információk közlésére. Szakaszok A jobb gombbal a diákra kattintva szakaszokat vehet fel. A szakaszok segítséget nyújtanak a diák rendszerezéséhez vagy több szerző esetén az együttműködéshez. Jegyzetek A Jegyzetek szakaszba előadói jegyzeteket írhat, vagy további információkat adhat meg a közönség részére. Ezeket a jegyzeteket az előadás folyamán a Bemutatónézetek lapon tekintheti meg. Tartsa szem előtt a betűméretet (fontos a kisegítő lehetőségek, a láthatóság, a videoklip-rögzítés és az online hasznosítás szempontjából) Összehangolt színek Különösen ügyeljen a grafikonokra, a diagramokra és a szövegdobozokra. Vegye figyelembe, hogy a résztvevők a bemutatót fekete-fehér vagy szürkeárnyalatos formátumban nyomtatják ki. Nyomtasson egy tesztlapot, és ellenőrizze, hogy a színértékek hatásosak-e, ha a bemutatót fekete-fehér és szürkeárnyalatos formátumban nyomtatják ki. Ábrák, táblázatok és grafikonok Ügyeljen az egyszerűségre: ha csak lehet, használjon egységes, a figyelmet nem elterelő stílusokat és színeket. Lássa el felirattal az összes grafikont és táblázatot.

Esettanulmány: 80 nap alatt a föld körül – J. Verne Milyen motivációtípus, és milyen motivátorok , determinánsok határozzák meg Phileas Fogg és Passepartout utazását? Változnak-e a motivátorok és determinánsok az út során? Mik az út fő állomásai? Van-e olyan eleme az útnak, ahol meghatározó a külső determinánsok szerepe Fogg, illetve Passepartout számára? Mi a projekt jellege? Határozza meg a projekt célját Hasonlít-e a projekt egy korábbi munkára, vagy teljesen új? Határozza meg a projekt hatókörét A projekt kapcsolódik más projektekhez, vagy önálló? * Megjegyzendő, hogy heti állapotértekezletekhez erre a diára nincs szükség

emlékeztető: TURIZMUS FAJTÁK Rokonok és barátok látogatása Motivátorok: utazzunk, vagy ne, ha igen, hová? Fizikai: relaxáció, napsütés, egészség, mozgás… Érzelmi: nosztalgia, románc, kaland, menekülés, fantázia Személyes: barátok-rokonok látogatása, új barátok szerzése, másoknak megfelelés, szűkös anyagi helyzethez alkalmazkodás Személyes fejlődés: tudás bővítése, új készség megtanulása Státusz: exkluzivitás, divatosság, jó vétel, kiemelkedő költségi lehetőség Kulturális: látnivalók, új kultúrák megtapasztalása TURIZMUS FAJTÁK Rokonok és barátok látogatása Üzleti (hivatás-)turizmus Vallási turizmus Egészségturizmus Szociálturizmus Tanulmányi célú turizmus Kulturális turizmus Természetjáró turizmus Hedonista turizmus Aktív turizmus Különleges célú turizmus Személyes determinánsok Körülmények: egészség, jövedelem, szabadidő, munkahelyi kötelezettségek, családi kötelezettségek, jármű birtoklása… Ismeretek: a desztinációról, turisztikai termékekről, versenytárs szolgáltatókról… Tapasztalatok: utak típusáról, desztinációkról, turisztikai termékekről, másokkal való utazásról, árkedvezmények lehetőségéről Észlelés, attitűd: desztinációkról, turisztikai szolgáltatókról, politikai nézetek, országok-kultúrák preferálása, félelem egyes utazási módoktól, előre tervezés képessége, értéket várunk a pénzünkért, elképzelés az elvárt turista-magatartásról Külső determinánsok: Barátok, rokonok nézetei A turizmus szakma marketing akciói A média hatása Politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai tényezők: nemzeti, globális 2017.04.05. 20:51 Bacsi, CBT- 3

Fogg: Passepartout: Út típusa? Motivátorok: Fizikai Érzelmi Személyes Személyes fejlődés Státusz Kulturális Belső determinánsok: Körülmények Ismeretek Tapasztalatok Észlelés,attitűd Külső: Barátok, rokonok Turizmus szakma Média Társ-gazd-pol-techn viszonyok

INDULÁSKOR Fogg: Passepartout: Út típusa? Különleges célú hivatás Motivátorok: Fizikai Érzelmi Személyes Megfelelés Anyagi helyzethez alkalmazkodás, megfelelés Személyes fejlődés nem Státusz elismertség Kulturális Belső determinánsok: Körülmények Igen (jöv, szabadidő) Ismeretek igen Igen Tapasztalatok Észlelés,attitűd Igen (+) Igen (-) Külső determinánsok: Barátok, rokonok Turizmus szakma Média Morning Chronicle Társ-gazd-pol-techn viszonyok Utazási technológia

Az út főbb állomásai London – Európa – Szuez: vonat és gőzhajó Szuez – Bombay: gőzhajó Bombay-Kalkutta: Kholby-majorig vasút . Allahabad-ig: elefánt Allahabad-Kalkutta: vonat Kalkutta –Szingapúr - Hongkong: gőzhajó Hongkong: (a csatlakozás lekésése) Passepartout: gőzhajóval Jokohamába Fogg, Mrs Auda, Fix: vitorlással Sanghajba – onnan gőzhajó Jokohamába Jokohama – San Francisco: gőzhajó San Francisco – New York: vonat Plum Creek: indián támadás, lemaradnak a vonatról Plum Creek-Omaha: jégvitorlás Omaha-Chicago-New York: vonat New-York – Liverpool: hajó (késés) Liverpool-London: vonat London- Reform Klub: bérkocsi Az út főbb állomásai

Az utazók tipizálása, a vásárlási döntés Jellemezze Phileas Fogg, Passepartout Fix felügyelő viselkedését az Indiát átszelő utazás alatt Az elemzéshez használja a következő tipológiákat: - Plog, és Cohen (1979!) Middleton és Clarke (2001) szegmentálása Hogyan írhatnánk le Phileas Fogg vásárlási döntésének folyamatát a Hongkong –Sanghaj és a New York – Liverpool útvonalra? A döntést megelőző szakasz szempontjai A vásárlás folyamata A vásárlás utáni visszacsatolás, fogyasztói elégedettség

Milyen az út során az utazók elégedettsége? Milyen stressz – elemekkel kell megküzdenie? Milyen kritikus incidensekkel találkozik az út során?

Milyen desztinációt javasolna a könyv szereplőinek? Milyen marketing üzenettel invitálná a főszereplőket az Ön által javasolt utazásra?