Termék & Márka Kopcsay László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Teszt Eladási hely.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Termék és márka.
Kornai János: VITAINDÍTÓ ELŐADÁS Egészségbiztosítási reform konferencia január
Termék és ár politika Dr. Kopcsay László.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Termék és márka politika
Az üzleti terv.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
(3) Termékpolitika elemzése
Kereskedelem Szakmacsoport
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák
Értékesítési csatornák
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
7. Előadás Termék stratégia
Stratégiai menedzsment
Marketing mix.
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
A marketing piac tartalma
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Vizsga feladatok (Minta)
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Ipari marketing Kopcsay László.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Marketing alapok Kopcsay László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Szegmentáció & pozicionálás.
Az árképzés szempontjai
A termék mindazon fizikai és egyéb tulajdonságok összessége, amelyek alkalmasak a fogyasztói igények kielégítésére. A termék konkrét fizikai alkotórészeket,
A PIAC.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
8. tétel.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
TERMÉKPOLITIKA.
Versenyhelyzet- elemzés
Előadás másolata:

Termék & Márka Kopcsay László

hanem probléma megoldási " A vevő nem terméket, hanem probléma megoldási lehetőséget vásárol."

Termék: mindaz, ami eladható. A piaci értékítéletet befolyásoló tényezők Milyen technikai előnyt jelent a termék? Milyen rendszerben működtethető? Van-e helyettesítő megoldás? Milyenek a kapcsolódó szolgáltatások? Mi várható az iparágban jövőre? Milyenek a hazai termékek részaránya?

Termékkategóriák Fogyasztási cikkek Szolgáltatás Termelőeszközök Egyéb napi tömegcikk Szolgáltatás szakcikk luxustermékek anyaggal kiegészített impulzustermékek anyag nélküli Termelőeszközök Politika Település Egyéb állóeszköz Politika alapanyag, alkatrész Település segédanyag, szerviz energia

Terméksajátosságok Minőségszint Termékjellemzők Stílus Márkanév Csomagolás Formaterv (design) Kapcsolódó szolgáltatás

a márka grafikai megjelenítése. Márkapolitika A márka: egy név,kifejezés,jel,szimbólum,design v. ezek kombinációja.Célja,hogy adott termelő v. eladó termékét azonosítsa és megkülönböztesse őket más versenytársakétól. Logó: a márka grafikai megjelenítése.

a vállalat alkuereje nő védelem az árversenyben Versenyelőnyök: marketing költség csökkenthető a vállalat alkuereje nő magasabb ár bővítési lehetőség védelem az árversenyben hosszabb termékélet

A termelő készít márkát, 2 FÉLE MÁRKA TERMELŐI KERESKEDELMI A termelő készít márkát, Ő adja a nevet Ezek a márkák a kereskedő márkanevét használják,a termelővel csak legyártatja saját kereskedelmi márkáját

Csomagolás funkciói Hagyományos funkciók Új funkciók biztonsági tárolás gazdaságos szállíthatóság áru védelme költségtakarékosság Új funkciók környezetvédelmi igények kielégítése integrációs előírásokhoz való igazodás

A csomagolás marketing funkciói használati információk marketing információk „néma eladó” funkció csomagolási design megkülönböztethetőség impulzus vásárlásra ösztönzés

Termékpolitika Termékvonal Termékmix Egymással szoros kapcsolatban lévő termékek csoportja. Termékmix Adott termelő teljes kínálata. szélesség: hány termékvonal hosszúság: hány termékegység mélység: hány változat konzisztencia: termékvonalak kötődése

Piaci növekedés üteme SZTÁROK FEJŐS TEHENEK BCG növekedés- részesedés mátrix SZTÁROK KÉRDŐJELEK magas Piaci növekedés üteme FEJŐS TEHENEK SEREGHAJTÓK alacsony magas alacsony Relatív piaci részsedés

Termékéletgörbe volumen értékesítés nyereség idő 1. 2. 3. 4.

Termékfejlesztés motívumai Belső motívumok növekedés biztosítása nyereség biztosítása versenyképesség javítása kockázat csökkentése

Külső motívumok piaci telítettség struktúra változásához való igazodás konjunktúra szezonális ingadozás kiegyenlítése

A termékfejlesztés fázisai kutatás termékötlet gazdaságossági analízis termékfejlesztés tesztelés, fogyasztói vizsgálat piaci bevezetés

marketingkommunikáció megismerésére kell törekedni 1. BEVEZETÉS nincsenek igazán versenytársak kevés a közvetítők száma önköltség magas marketingkommunikáció megismerésére kell törekedni árak eltérnek egymástól

4 féle bevezetési stratégia Gyors lefölözés -magas ár, magas promóció -a piac nem tud róla, s meg tudja fizetni -presztízs termékek CD, autó Lassú lefölözés -magas ár, alacsony promóció -a piac tud róla, s meg tudja fizetni -nincs verseny, legnagyobb haszon -számítógép, mobiltelefon Gyors behatolás -alacsony ár, magas promóció -ár érzékeny vevő, nagy piac, erős verseny -legkisebb haszon, tömegáruk Lassú behatolás -alacsony ár, alacsony promóció -ár érzékeny piac, szegények stratégiája -nagy piac, de csak piaci rés

2. NÖVEKEDÉS itt válik a termék nyereségessé nő a közvetítők száma megjelennek a versenytársak kommunikáció » vásárlásra ösztönzés költségek fokozatosan csökkennek

a termék végig nyereséget termel 3. ÉRETTSÉG a termék végig nyereséget termel nagy versenyhelyzet sok közvetítő & versenytárs kommunikáció » újravásárlás

?????????????????????? 4. HANYATLÁS egy idő után veszteséges kevesebb közvetítő & versenytárs kommunikációra nem költenek új stratégia kell: kilépjen a piacról vagy ne ??? ??????????????????????

Piacon maradás stratégiájának okai garanciális okok nosztalgia humánpolitika magas kilépési korlát • egyediség igénye

VÉGE