A digitális állampolgárság neveléstudományi kontextusban Perjés István ELTE, PPK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
ELTE Tudománytörténet és Tudományfilozófia Tanszék
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A fejlesztés hatása a szervezetre
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szocializáció Fogalmak:
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
MINTZBERG-FÉLE SZERVEZETTIPOLÓGIA
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Tudástranszfer egyetemi városokban
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
NEVELÉSELMÉLET.
A pedagógus.
ELTE PPK VIZSGAANYAG Felhasználva: Holland-magyar KÖVI Tóth Béla által szerkesztett anyagait.
ELTE PPK Árendás Péter Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola VIZSGAANYAG Felhasználva: Holland-magyar.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Bevezető előadás Történelemdidaktika Dr. habil. Dárdai Ágnes /I.szem.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
A nevelő munka tervezése intézményi szinten
Fenntarthatóság és káoszelmélet
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Pedagógia – pszichológia
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Mire lehet/ne jó az iskola
Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola
Szeretettel köszöntöm
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Pedagógus értékelési rendszer
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Telefon:72/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Készítette:Tóth Sándorné
Gordon Győri János * / ** A tehetséggondozás világa 15 ország jó gyakorlata a tehetséggondozás terén *ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Új skála – új lehetőségek
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

A digitális állampolgárság neveléstudományi kontextusban Perjés István ELTE, PPK

Pedagógiai praxis Nevelési teóriák Pedagógiai szimulációNevelési modell Pedagógiai ethosz Nevelés- filozófia SzocializációExternalizáció Internalizálás Kombinálás

Neveléstudományi értelmezés kombináció externalizáció figuratív magok államállampolgárfilozófiadigitális környezettudatos felhasználó komplextámogatómodellautonómiaaktivitás bürokratikushálózatosszimulációkompetitívkonszenzuális dualizmusdiverzifikációethoszrelativizmuselkötelezettség szocializáció konfigurációs tér internalizáció Pedagógiai praxis

stabil tanulási környezet dinamikus tanulási környezet komplex tanulási környezet turbulens tanulási környezet konszenzuális környezet kompetitív környezet konszenzuális környezet Lassan változó szervezeti környezet Gyorsan változó szervezeti környezet Az iskola bürokratikus szervezetének tanulási környezete Kevés elemből álló, egyszerű, kevéssé kölcsönható, zárt, homogén kapcsolati környezet Nagyon sok elemből álló, bonyolult módon összekapcsolódó, nyílt, heterogén kapcsolati környezet Az iskola kapcsolathálózatának tanulási környezete

KRITIKAI SZEMLÉLET KIALAKÍTÁSA (demokratikus értékrend) A TUDÁSHOZ VALÓ HOZZÁFÉRÉS BIZTOSÍTÁSA (a tanulók számára szükséges tudás) A TANULÓ SZERVEZET FEJLESZTÉSÉNEK MORÁLIS KRITÉRIUMAI EREDMÉNYES TANÁR-DIÁK KAPCSOLAT (az oktatás és nevelés egyensúlya) JÓ GAZDAKÉNT MŰKÖDNI (személyes elkötelezettség)

Dualizmus Diverzifikáció Relativizmus Elkötelezettség a relativizmus iránt A fejlődés időfaktora visszavonuláskilépés

Neveléstudományi értelmezés kombináció externalizáció figuratív magok államállampolgárfilozófiadigitális környezettudatos felhasználó komplextámogatómodellautonómiaaktivitás bürokratikushálózatosszimulációkompetitívkonszenzuális dualizmusdiverzifikációethoszrelativizmuselkötelezettség szocializáció konfigurációs tér internalizáció Pedagógiai praxis

SZOCIALIZÁCIÓ BÜROKRATIKUS KÖRNYEZET KOMPETITÍV MAGATARTÁS KONSZENZUÁLIS MAGATARTÁS

AUTONÓMIA AKTIVITÁS EXTERNALIZÁCIÓ

y LOKÁLIS GLOBÁLIS DIGITÁLIS dualizmus diverzifikáció relativizmus elkötelezettség INTERNALIZÁLÁS A fejlődés időfaktora

ÁLLAM DIGITÁLIS KÖRNYEZET KOMBINÁLÁS