Környezettudatos marketing Tóth Gergely
Hogyan üzenhetünk? Üzenet Csatorna Reklám Plakátok Költségvetés Profizmus Hitelesség? Tettek Tevékenység Termék Dolgozók Nem pénzkérdés Nem szaktudás kérdése Hitelesség! BeszédünkkelTetteinkkel
Tetteinkkel üzenünk a fő termékünkkel
Bambusznád bicikli
Kukoricacsutkából készült toll
Takarékos autók 2-4 literes fogyasztással
Xerox Eco-serie fénymásoló Szétszerelés Alkatrészek tesztjeÚjrafeldolgozás ÖsszerakásÉrtékesítés Újragyártott fénymásolók
Lengőműves karórák Izomerővel feltölthető elektromos fogkefe, mobiltelefon Napelemes rádió
Tömegközlekedés, vasúti szállítás
Hungarocell nélküli, újrahasznosított doboz Újratöltött festékkazetta
105 g ? ? Feleslegesen túlcsomagolt termék
Fogyasztót hülyének néző termék
Feleslegesen cifrázott termék
„Állj! Még ne! Csak otthon törje szét! A DANONE KÖNNYŰ ÉS FINOM joghurtok mostantól kettesével kaphatók. Ráadásul változatlan áron, poharanként 59 Ft-ért!” Agresszíven reklámozott termék
Nem is gondolná, milyen messziről szállított termék
Eladási célból keltett szükséglet
A környezetbarát termék Lehet jelölt… – feltűnő – hipermodern – kényelmes – olcsó – sohanemlátott De lehet jelöletlen… – hagyományos – egyszerű – helyi
Üzenhetünk a teljes cégünkkel
Környezettudatosság ISO * Környezeti jelentések * Egyesületek, mozgalmak Környezetbarát termékek * Lista: Társadalmi felelősség SA 8000, AA 1000 Támogatás, szponzorálás Gazdasági fenntarthatóság Profit, piaci részesedés, kontrolling ? ?
Eddig besorolt vállalatok 1.Budapesti Erőmű Rt. (2x) 2.Denso Gyártó Magyarország Kft. (3x) 3.Magyar Villamos Művek Rt. (2x) 4.British American Tobacco Hungary 5.Budapest Airport Rt. 6.Chinoin Rt.* * Jelentés készítés, nem minősítés
5. szakasz – Minősítő levél és besorolás 4. szakasz – Szakmai értékelő fórum és Értékelő levél - Érintett érdekelt felek bevonása. - Környezeti teljesítmény / „Vállalatok Környezeti Érdemrendje” - Értékelő levél 3. szakasz – Adatellenőrzés Szúrópróbaszerű ellenőrzés 2. szakasz – Interjúk Bejárás, kérdőívek Minősítés 1. szakasz – Előzetes vizsgálat Ágazati összehasonlítás, korábbi jelentések, GRI-útmutató
A fenntarthatósági besorolás Fenntartó Közösségi Megfelelő Öncélú Kártevő Helyi gazdasági szerep Környezeti hatás Társadalmi felelősség
A kategóriák Fenntartó Közösségi Megfelelő Öncélú Kártevő
A kártevő
Az öncélú
A megfelelő
Ha hitelességet és közjót szeretnénk, a tetteink legyenek a marketing!
A közösségi
A fenntartó
Mit gondolunk manapság? A legtöbben azt gondolják, hogy a társadalomnak emberekből kell állnia Néhányan még mindig azt hiszik, hogy a gazdaságban csak trolloknak van helyük „Pár elvarázsolt álmodozó” azt tartaná jónak, ha a társadalom hobbitokból állna, s nem ártana néhány tünde sem