Környezettudatos marketing Tóth Gergely. Hogyan üzenhetünk?  Üzenet  Csatorna  Reklám  Plakátok  Költségvetés  Profizmus  Hitelesség?  Tettek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdaság és technika I - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika I Tóth Attiláné dr.
Advertisements

Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Székhely : H Budapest, Kerepesi út 1-3.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
MINDEN AMI ENERGIA. Nagyon sok mindennapi dologban használhatnánk a fizika törvényeit energiagazdálkodásra. Általában viszont az emberek lusták használni.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Miért drága (?) a villany Magyarországon?
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Előzmények 2005 – Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége – ÖKO-Pack Kht. Lakosság részére nincs visszacsatolás a szelektív hulladékgyűjtés.
Alapfogalmak.
6. előadás.
A kommunikációs mix elemei
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
SZEMÉLYZETI MARKETING
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Környezeti kontrolling
Reklámozás, Public Relations
A marketing alapjai.
A marketing piac tartalma
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
Greenwashing. Felelős Marketing CSR Kapcsolati marketing Közösség Integrált marketing TörvényMarketing Környezet Social Branding Internal marketing.
PARADIGMA VÁLTÁS A KÖRNYEZETVÉDELMI IPAR KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN Kürti Deák Dóra – Biofilter – KÖRNYEZETVÉDELEM – TÁRSADALMI FELELŐSSÉG VÁLLALÁS.
Az értékesítési rendszer
Sponsorare necesse est
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Alkotók Rt. Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kisújszállás.
Minőség menedzsment 6.előadás
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
MEGVÉDENDŐK - MEGELŐZÉS!!!!!!
Közhasznú Civil Egyesület Szeptember 11. SZERETETTEL ÜDVÖZÖLJÜK A XXI. NEMZETI MINŐSÉGÜGYI KONFERENCIA RÉSZTVEVŐIT.
A PALAGÁZ ÉS A TXM KFT A MAGYAR TÁRSADALMI KÖRNYEZETBEN OKTÓBER 30.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Értékesítési csatorna
7.évfolyam. Feladataink  E.ON látogatás  Interjúk  Iskola és környezete.
Avagy 10 perces szerszámcsere.  Manapság a fogyasztók elvárják, hogy a termékekhez megfelelő minőségben, mennyiségben, árban, időben jussanak hozzá.
Igényfelkelt ő kampány. Általunk választott termék: GÓBÉ termékek.
Fenntarthatóság, környezettudatosság
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
Kereskedelemtan 2 Termékek
Szombathely, Május 14. A kapcsolatok hálójában.
Ökocímke.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Debrecen szeptember 17. Hogyan kerüljük el a nemfizetés kockázatát? Piac & Profit.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGM_AK004.
Marketing-kommunikáció a turizmusban
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati felelősségvállalás
Fenntarthatósági Fórum
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tájékoztató NGM_AK004.
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Vállalati felelősségvállalás
A szervezetek teljesítményének
Előadás másolata:

Környezettudatos marketing Tóth Gergely

Hogyan üzenhetünk?  Üzenet  Csatorna  Reklám  Plakátok  Költségvetés  Profizmus  Hitelesség?  Tettek  Tevékenység  Termék  Dolgozók  Nem pénzkérdés  Nem szaktudás kérdése  Hitelesség! BeszédünkkelTetteinkkel

Tetteinkkel üzenünk a fő termékünkkel

Bambusznád bicikli

Kukoricacsutkából készült toll

Takarékos autók 2-4 literes fogyasztással

Xerox Eco-serie fénymásoló Szétszerelés Alkatrészek tesztjeÚjrafeldolgozás ÖsszerakásÉrtékesítés Újragyártott fénymásolók

Lengőműves karórák Izomerővel feltölthető elektromos fogkefe, mobiltelefon Napelemes rádió

Tömegközlekedés, vasúti szállítás

Hungarocell nélküli, újrahasznosított doboz Újratöltött festékkazetta

105 g ? ? Feleslegesen túlcsomagolt termék

Fogyasztót hülyének néző termék

Feleslegesen cifrázott termék

„Állj! Még ne! Csak otthon törje szét! A DANONE KÖNNYŰ ÉS FINOM joghurtok mostantól kettesével kaphatók. Ráadásul változatlan áron, poharanként 59 Ft-ért!” Agresszíven reklámozott termék

Nem is gondolná, milyen messziről szállított termék

Eladási célból keltett szükséglet

A környezetbarát termék  Lehet jelölt… – feltűnő – hipermodern – kényelmes – olcsó – sohanemlátott  De lehet jelöletlen… – hagyományos – egyszerű – helyi

Üzenhetünk a teljes cégünkkel

Környezettudatosság  ISO *  Környezeti jelentések *  Egyesületek, mozgalmak  Környezetbarát termékek * Lista: Társadalmi felelősség  SA 8000, AA 1000  Támogatás, szponzorálás Gazdasági fenntarthatóság  Profit, piaci részesedés, kontrolling ? ?

Eddig besorolt vállalatok 1.Budapesti Erőmű Rt. (2x) 2.Denso Gyártó Magyarország Kft. (3x) 3.Magyar Villamos Művek Rt. (2x) 4.British American Tobacco Hungary 5.Budapest Airport Rt. 6.Chinoin Rt.* * Jelentés készítés, nem minősítés

5. szakasz – Minősítő levél és besorolás 4. szakasz – Szakmai értékelő fórum és Értékelő levél - Érintett érdekelt felek bevonása. - Környezeti teljesítmény / „Vállalatok Környezeti Érdemrendje” - Értékelő levél 3. szakasz – Adatellenőrzés Szúrópróbaszerű ellenőrzés 2. szakasz – Interjúk Bejárás, kérdőívek Minősítés 1. szakasz – Előzetes vizsgálat Ágazati összehasonlítás, korábbi jelentések, GRI-útmutató

A fenntarthatósági besorolás  Fenntartó  Közösségi  Megfelelő  Öncélú  Kártevő Helyi gazdasági szerep Környezeti hatás Társadalmi felelősség

A kategóriák Fenntartó Közösségi Megfelelő Öncélú Kártevő

A kártevő

Az öncélú

A megfelelő

Ha hitelességet és közjót szeretnénk, a tetteink legyenek a marketing!

A közösségi

A fenntartó

Mit gondolunk manapság?  A legtöbben azt gondolják, hogy a társadalomnak emberekből kell állnia  Néhányan még mindig azt hiszik, hogy a gazdaságban csak trolloknak van helyük  „Pár elvarázsolt álmodozó” azt tartaná jónak, ha a társadalom hobbitokból állna, s nem ártana néhány tünde sem