Személyközi kommunikáció Készítette: palacsint. 2004. szeptember 30.2 A kommunikáció és jellemzői.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A házasság még nem a mennyország
Advertisements

Csoport munka.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Verbális kommunikáció
Globalizáció és oktatás
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Negyedik előadás Március 11
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A társadalmi tértudományok alapjai (Bepillantás egy előadásba)
Minden, matematikusi ismeretekkel fertőzött leendő mérnök számára alapvető kihívás, hogy a túlságosan egyszerű dolgokból többet hozzon ki. Így például.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Kommunikáció.
Anyanyelvi nevelés tematika
Szent Teréz rózsakertje
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Üzleti Szakközépiskola 12. A osztály "Azokért élünk, akiket szeretünk, azokért, akik igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a szépért s jóért, amit.
Kisebbségi kultúrák.
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
NEVELÉSELMÉLET.
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Megkértem Istent, hogy vegye el a büszkeségemet, de Ő azt mondta: NEM!
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
Edward Sapir ( ).
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Mindenütt a földön Vágynak valami jó után,
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
Eszperantó specializáció JGYPK Felnőttképzési Intézet „Ec-SPEC-bejöhetsz” ANDRAGÓGIA-MŰVELŐDÉSSZERVEZŐ BA SPECIALIZÁCIÓ ISMERTETŐ.
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A figyelem általános értelmezése Készítette: Karakó Miklós.
Énekel: Zdenka Lorencová
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
Oldal váltás kattintásra !
Germanisztika (német) alapszakos képzés
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Anyagtudomány és Technológia Tanszék ANYAGTUDOMÁNY tárgy 2004/2005. I. félév. 1.– 7. tankör.
Tantárgyi tematika Területi gazdaságtan Nyíregyházi Főiskola, 2007/2008. II. félév Filepné dr. Nagy Éva.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Felkészülés a nagy útra!
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.
Készítette: Dulka Rebeka Zsuzsanna.  Alkonyattájt a vízpartok sajátos hangulatát a békakoncert adja  A békák gerinces állatok, kétéltűek  Szaporodásuk.
Készítette: Németh Ágnes
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Az élet legszebb dolgai
A közigazgatás alapelvei
Kapcsolódók: „A szent együgyűségről” Vajda Márta jegyzete és Batári Gábor igemagyarázata
Bevezetés a nyelvtudományba
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Közoktatási vezető II. félév
Generációk találkozása Készítette: Giricz Nikolett
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Vizuális programozás MIN1M1-MIN1M2- MIN6B6IN - MIN6B8IN – MIN4I0N – MIN3H4PFN Követelményrendszer.
Szent Teréz rózsakertje
Előadás másolata:

Személyközi kommunikáció Készítette: palacsint

2004. szeptember 30.2 A kommunikáció és jellemzői

2004. szeptember 30.3 A nyelv bonyolult, más fajok meg sem közelítik számos jellemzője megtalálható más fajoknál alaptulajdonságai (Hockett, 1963): –leválasztottság –nyitottság –hagyományozás –kettős mintázottság

2004. szeptember 30.4 A nyelv vizsgálata „Feldobta a bocskorát.” –szintaktikailag –fonológiailag –szemantikailag –pragmatikailag –intencionálisan

2004. szeptember 30.5 Nyelv, gondolkodás és kultúra belső kommunikáció eszköze (Vigotszkij, 1967) „A nyelv, mint szimbólumrendszer az emberi társadalmi élet (Mead, 1973), valamint a társadalmi és kulturális fejlődés alapvető tényezője.” nyelvi relativitás elmélete (Sapir, Whorf)

2004. szeptember 30.6 Társadalmi csoportok nyelve sajátos kódok gazdaságosság „csoportszleng” kialakulása

2004. szeptember 30.7 Gyakorlat 1.Köszönöm szépen a kedves ajándékot, valóban nagyon örülök neki. Nagyon kedves volt Öntől, hogy pontosan ezt választotta. 2.Köszönöm, de igazából nem nagyon kedvelem az ilyen dolgokat, hogyan jutott eszébe, hogy nekem ilyesmit vegyen? 3.Köszönöm, megkaptam az ajándékát. Nemde mindenki olyan ajándékot ad, amit kapni szeretne? Remélem lesz még módom a kedvességét viszonozni.

2004. szeptember 30.8 Felhasznált irodalom: Forgách József: A társas érintkezés pszichológiája / /, Gondolat, Bp. Johanyák Zsolt Csaba: Mesterséges Intelligencia előadás, 2004, tavaszi félév, 2. előadás Udvarhelyi Margit: Ismeretek az emberi kommunikációról, 1997, Győr Fóliák és vázlat:

Köszönöm a figyelmet!