A kommunikációra alapozó elméletek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Kommunikációs stratégiák
Sándor Laki (C) Számítógépes hálózatok I. 1 Számítógépes hálózatok 3.gyakorlat Fizikai réteg Kódolások, moduláció, CDMA Laki Sándor
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
(második, harmadik előadás)
Kognitív megközelítések
Kommunikáció.
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Orbán Ida Országos Tudományos Diákköri Konferencia Április 14.
kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér)
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Eric Berne - Tranzakció analízis
Családi kommunikáció - A patológia melegágya -
Kommunikáció a szervezetben
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Az innováció-átvételi döntési folyamat
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
A kommunikáció.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
Speciális gyermekvédelem
Gyurkó György. Az állapotmodellezés célja Általánosságban ugyanaz, mint a többi dinamikus modellezési technikáé: Jobban megismerni a problémát. Finomítani.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Kutatásmódszertani dilemmák
Kommunikáció.
Személyiségfejlődési zavarok
..
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán A kommunikáció folyamata Készítette: Piacsek László Zoltán.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A kommunikációra alapozó elméletek Szociálpszichiátriai iskolák.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Generációk közötti kapcsolatok és kulturális transzmisszió Gisela Trommsdorff: Intergenerational Relations and Cultural Transmission Feitel Balázs,
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Tanári kommunikáció A hullám című film kapcsán
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Tanulás és emlékezet 5. előadás.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
A KOMMUNIKÁCIÓ MODELLJEI. S HANNON -W EAVER MODELL.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Előadás másolata:

A kommunikációra alapozó elméletek Szociálpszichiátriai iskolák

Kommunikáció Információátadás mindenféle rendszerben Az emberi kommunikáció elméletei: interperszonális kommunikáció: Bateson, Watzlawick tranzakcióanalízis

Alapfogalmak Kommunikátor Kódolás Továbbítás Dekódolás Befogadó

A kétszemélyes szituáció szempontjából Tartalom Kód Szituáció Kontextusban elfoglalt hely A kommunikáló személyiség változói A kommunikáció címzettje

A társadalmi kommunikáció rendszere Normák, szabályok Szerepek

Családi rendszeren belüli kommunikáció Bateson, Jackson, Haley, Watzlawick Családterápia

A kommunikáció csatornái Verbális Társadalmi csoportok különböznek Speciális csoportok speciális elvárásai A jelentés különbségei Utalások Nem-verbális mimika, tekintet, vokális, mozgásos jellemzők Kulturális szignálok

Dinamikai alapelvek A kommunikáció szükségszerű Többcsatornás és többszintű Digitális vs analógiás Tagolt Egyenrangú vs egyenlőtlen Reciprocitás uralkodik Vétele és emissziója pszichológiai szükséglet A hírközlésen kívül promotív is

A metakommunikáció Minősíti a kommunikációt: kommunikáció a kommunikációról

A szocializáció mint kommunikációs folyamat A gyermeki személyiség minden fejlődési lépése egy kommunikációs rendszerben történik

A személyiségzavarok kommunikációs eredete Bateson: A double-bind kapcsolat Létrejötte: Interkommunikatív kapcsolat 2 vagy több ember között: kötő – áldozat Ismételten tapasztalja az áldozat Kezdete: elsődleges negatív verbális parancs Ezzel egyidőben vagy röviddel utána nonverbálisan ellenkező értelmű parancs A harmadik parancs az áldozatot a helyzetben rögzíti Közvetlen következmény: szorongás, szétszakítottsági reakció

A paradox cselekvési felszólítások a double-bind kapcsolat jellemzői Az egyén olyan kapcsolatban van, amelyben létfontosságúnak tűnik számára eldönteni, hogy milyen fajta üzenetre kell reagálnia Olyan helyzet foglya, amelyben a kapcsolat másik résztvevője kétfajta, ellentmondó üzenetet közvetít Az egyén nincs abban a helyzetben, hogy a közölt üzenettel kritikusan helyezkedhessen szembe, nem észlel metakommunikatív megerősítést

A családi zavarok háttere A nevelő személyek egyike elutasítást mutat, ha gyereke azzal közelít hozzá, hogy szeretetet kapjon vagy mutasson A rejtett ellenségességet tagadják és látszólag szeretetteljes viselkedéssel fedik el. A másik szülő vagy hallgatólagos szövetséges vagy túl gyenge vagy belátástalan, és nem tudja kiszabadítani a gyereket a double-bind helyzetből

Hogyan lehet kiszabadulni a double-bind kapcsolatból? A kommunikáció elemzésével Nyíltabb válasszal Humorral felfedve a double-bind helyzetet Elhagyva a terepet

Watzlawick a változásról Elsőfokú változás ↔ másodfokú változás Nehézség → kísérletek a megoldásra → ugyanannyiból még több → probléma

A helytelen problémakezelés fajtái A cselekvés szükséges, de nem cselekszenek Megváltoztathatatlan dolgon akarnak változtatni Rossz szinten cselekszenek

A problémamegoldás másodfokú változást igényel Azon dolgozik, ami az elsőfokú változás szempontjából megoldásnak tűnik Józan ésszel ellentétesnek tűnik (van benne paradox elem) A technikák az itt-és-mostra vonatkoznak Kiemelik a helyzetet az eddigi megoldáskísérletek keretéből

A változás nyelve Analóg nyelv Képi, primitív verbális Gestalt Primer folyamat Téri, zenei, szaglási Időtlen Digitális nyelv Verbális Logikus, részletező Szekunder folyamat Idői szenvencialitás

A terápia feladata A világképet igazítani a világhoz: a világkép jobbtekei funkció, ugyanakkor a terápiás beavatkozások általában bal-tekei digitálisak A technikának a jobbtekét kell mozgósítania: jobbtekei nyelvi patternek használata balteke blokkolása különleges viselkedési előírások

A tranzakcióanalízis Eric Berne Énállapotok Tranzakciók Játszma Sorskönyv

Énállapot-modellek

Tranzakciók

A játszma