A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Advertisements

Pályaválasztás 2014/15.
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – Győr, október Horváth Dániel.
CIVITAS Polgár az Európai Demokráciában OTV Wass - csoport.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Az intézményes nevelés stratégiái
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Ökoiskolák szakmai tanácskozása, Miskolc, A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium ökoiskolai programja Készítette: dr.Velkey László.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Civil Kezdeményezések Programja
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
as tanév 1. félév beszámolója.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
„Szárnyakat adni a Malacnak”. „Szárnyakat adni a malacnak” A projekt bemutatása TÁMOP /
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Iskolakert.
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
LEADER, Identitás, Sport
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer és a KMMSTG Összefoglalás

Iskolánk rövid története 1980-as évek második fele: kéttannyelvű oktatás alapgondolata első tanév 2 normál és 2 spanyolos osztály 2001-től teljesen kéttannyelvű 3 osztály évfolyamonként Központi írásbeli felvételi; szóbeliztetés 3 éve Előkészítő év – tanulás módszertani nap(ok) Adatok

Ökosikola célja és az innovativitás Cél röviden: ökológia (élővilág tisztelete) és az ökonómia harmóniája Cél hosszan – vagy inkább még rövidebben: CSINÁLNI Többszintű (az iskola minden területén megjelenik az ökoság):

Mit is jelent a többszintűség? Tanításban: 1.Környezettudatos életvitel kialakítása 2.Környezettudatos cselekvő állampolgár eszményképe Környezeti nevelés (nem csak a tanórákon) Iskola működtetése – jó viszony a fenntartóval Étkeztetés Táboroztatás Helyi közösségek bevonása DOKUMENTÁCIÓ (Jelenjenek meg a PP-ban)

…és ami a legfontosabb a többszintűségben: Minden munkaközösséget érint (a teljes alkalmazotti gárda érintve legyen) CSAPATMUNKA Nem is menne másképpen, hiszen rengeteg munka van: 1.Szervezési feladatok 2.Kapcsolattartás osztályok között és külső intézményekkel 3.Ötletelések 4.Értékelés 5.Tapasztalatok összegzése

Innavtivitás 3 szintje az ökoiskolákban (a többszintűség 3 alappillére) Mit is jelent az innovativitás? Alkalmazkodás Alkalmazás gyorsasága/hatékonysága Használhatóság

Pedagógiai szint: Tapasztalati tudás szerzés Cselekvő befogadás Diákok bevonása a szabályok létrehozásába „élet-szagú” szituációk  A TÁMOP /2010-től öt évig:  Nyelvi órákon  Témaheteknél  Projektheteknél  Múzeumpedagógiai órákon

Társas kapcsolatok szintje: Csapatmunka (kooperatív technikák) - TÁMOP Felelős diákok részvétele a hagyományok kialakításában - TÁMOP Kezdeményező, aktív alkotó legyen az iskola a külső kapcsolatok építésében  Kéttannyelvű iskolák szervezete  Spanyol kultúra közvetítésében vállalt szerep (kormányközi egyezmény)  Válogatott diákjaink – szocio-kulturális szint

Technikai, gazdasági szint: Energiatakarékosság Hulladékgazdálkodás Esztétikus környezet (folyosók, udvar, bútorok) Egészséges környezet (aktív gyermekvédelem, személyiségfejlesztő csoportok, egészségnap, védőnő, pszichológus)  Gazdasági vezetés – igazgatóság  Adottságaink (pl. udvar)  Elkötelezett, fiatalos vezetés piacképes intézmény lettünk

Ökoságunk története Mottó: Kis lépésekkel előre. Amit elkezdünk, az közel 100 %-osan valósuljon meg. Következmény: Sok minden megvalósult, de még sok minden várat magára. Mindenkit megmozgasson. Alulról jövő kezdeményezések. 1.év: pályázatok, versenyek 2.év: belős tervek megvalósítása (madáretetők, zöld DÖK csoport, nevezetes napok) 3.év: Külső projektek – BEAGLE, P2P

Három próbálkozás: Iskolánk diákszemmel Környezettudatossági felmérés Iskolaújság Ványa Bertalan:

Kritériumrendszer (9 pont): 1.Dokumentáció 2.Szervezeti felépítés - DÖK bevonása 3.Pedagógiai munkában - Zöld szakkör, energia járőr szolgálat, zöld sportok 4.Működtetés (technikai, gazdasági szint) 5.Külső kapcsolatok – nehéz, legnehezebb 6.Együttműködés – helyi szinten főleg 7.Helyi környezet, közösségek

… és a 8. pont 8.Már megvalósult tervek – specialitás fontossága: Éves verseny az osztályok között Véradó nap szervezése Sérült gyerekek fogadására alkalmas legyen az intézmény

…és a 9. pont: 9.Vállalások – SWOT analízis partnerség, szelektív hulladékgyűjtés, helyi környezetvédelemben kezdeményezőként belépni

Összefoglalás (érvek az ökoság mellet) Folyamatos fejlődésre, útkeresésre ösztönöz Delfin stratégia előnyben (a cápa stratégia kora lejárt) Alapértékeink és hibáink szüntelen vizsgálódás tárgyát képezik Életigenlő diákok nevelése (Önkritikus, fejlődni képes, tudatos, fenntartható életet élni tudó személyeket nevelünk a társadalomnak, akik a mások felé irányuló figyelmességükkel pozitív kisugárzásai lesznek környezetüknek.)

Önkritikus, fejlődni képes, tudatos, fenntartható életet élni tudó személyeket nevelünk a társadalomnak, akik a mások felé irányuló figyelmességükkel, empatikus gondolkodásukkal pozitív kisugárzásai lesznek környezetüknek.