2005. május 5. OKTATÁSI MINISZTÉRIUM FELSŐOKTATÁSI FELNŐTTKÉPZÉSI BIZOTTSÁG.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A november 18-i workshop napirendje
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A kutatási program rövid bemutatása
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
Miért aktuális téma a Reklám és a PR hatásának vizsgálata egy autósiskola életében?
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Az e-learning a felnőttképzésben projekt Papp Lajos Műegyetemi Távoktatási és Felnőttképzési Központ.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Beszámoló a Szakképzés koordinációs munkacsoport munkájáról Petrovics Zsuzsanna.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A Platform 2013 évi további programja Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program Szerkesztő Bizottság megalakulása- március 31 Workshop május vége: Beszámoló.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

2005. május 5. OKTATÁSI MINISZTÉRIUM FELSŐOKTATÁSI FELNŐTTKÉPZÉSI BIZOTTSÁG

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA2 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről  Kiindulópont  Igény egy átfogó képre  A felnőttképzés helyzete a felsőoktatásban  Felmérés, információgyűjtés  Képző intézmények  Diákok  Munkaadók megkérdezése

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA3 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről A felmérés témakörei  a részvétel különböző képzési formákban  a résztvevők életkora  a résztvevők előzetes tanulmányai  a korábbi tanulmányok beszámítása  a képzés finanszírozása  a képzés során alkalmazott módszerek  a képzésben részt vevő oktatók szakmai, módszertani felkészültsége

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA4 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről Munkacsoport a felmérés előkészítésére az adatbázisok feltárására és a kérdőív összeállítására Megalakulása: Összetétele:  Kálmán Anikó  Kis-Tóth Lajos,  (Forgó Sándor)  Szűcs László  Sándorné Kriszt Éva

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA5 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről Megvalósítás menete:  Javaslat – november  Véglegesítés – február  Adatgyűjtés – július  Feldolgozás – január  Értékelés – március  Összegzés – május

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA6 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről A felmérés eredményeiről Adatszolgáltatói kör: 52 felsőoktatási intézmény  28 főiskola  24 egyetem A megfigyelt intézményekből 46 folytat felnőttképzést

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA7 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről Főbb megállapítások:  Önálló felnőttképzési egység kevesebb, mint az intézmények felében: (24)  Nyilvántartásban szerepel: 70% (40)  FAT akkreditácó: 38% (20)  Beiratkozott felnőttek száma a 2003/2004-es tanévre: fő  Tipikus életkoruk: 30 év

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA8 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről További megállapítások  Meghatározók a szakirányú továbbképzések  Képzési kínálat bővítése szinte csak a szakirányú továbbképzésekben gondolnak.  Ma még sok a kihasználatlan lehetőség, pedig: Ha az ember előre gondolkodik, és mindig többet próbál tenni az elvártnál, gondolkodásmódja úgy alakul át, hogy számára semmi sem lehetetlen.” (HENRY FORD, 1922)

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA9 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről Iskolarendszerű felnőttképzésről  Beiratkozottak száma a 2003/2004-es tanévben: fő. (20,8 % távoktatásban)  Gyakorlati tapasztalatot mindössze 12 intézménynél számítanak be.

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA10 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről Következtetések  Elsősorban saját intézményi oktatókkal tanítanak  Sok esetben hiányzik a pedagógiai végzettség és a folyamatos továbbképzés  A felnőttképzési szolgáltatásoknál vegyes a kép  Elégedettség: 61,5% megfelelőnek tartja felnőttképzési szerkezetét

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA11 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről Végezetül  PR, marketing terv általában hiányzik  Tananyagfejlesztésben sok saját tananyag,  Magas az e-learning aránya  Életpálya követés még csak az intézmények 63%-nál  A többletforrások az intézmények 50%-nál visszaforgatásra kerülnek.  A felnőttképzés az intézmények gazdálkodásának meghatározó tényezője

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA12 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről „ Veszteség kizárva” Amikor Prótagorasz tanítványától, Euathlosztól a tandíjat kérte, az így utasította el: -Az volt az egyezség, hogy fizetek, amikor megnyerem első peremet, én viszont még nem nyertem egy pert sem. A híres szónok így válaszolt: -Nem úgy van ám! Ha beperellek, és megnyerem a pert, fizetned kell, mert így szól az ítélet, ha te nyered meg a pert, akkor is fizetned kell, mert megnyerted első peredet. (Antik anekdota)

SÁNDORNÉ DR. KRISZT ÉVA13 Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről Megvalósítók:  Farkas Éva  Dr. Forgó Sándor  Dr. Kálmán Anikó  Kerecsendi András  Dr. Kis-Tóth Lajos  Lengyelné Molnár Tünde  Dr. Veres Pál és a magam nevében KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!