Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Az olvasástanítás módszere:
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Komplex Instrukciós Program
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Értékelés a pedagógiában
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia december 03.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kompetencia alapú oktatás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A fejlesztő értékelés.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
"Legyen az esély egyenlő ..."
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Kompetensek lettünk? június 27..
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Út a sikeres tanuláshoz
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
REGULA Viselkedésjavító, tanulást segítő foglalkozás „A fegyelmezett ember körül rend van, s ahol rend van, ott működnek a dolgok.” 1.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tervezési folyamat.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Előadás másolata:

Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban

Vázlat Bevezetés Az osztály felépítése, osztályfőnöki teendők az év elején Az „újdonság” adaptálása az osztályközösségre Egy „új”tanítási óra vázlata A kompetencia bevezetésének nehézségei Kezdeti sikerek, eredmények, jövőkép Melléklet (képek)

Az osztály

A „hagyományos” tanulás Előnye: Egyéni anyagot egyéni tempóban, önállóan dolgozza fel a tanuló A gyermekhez igazodik a tanár, figyelembe veszi az eddigi tudásszintjét, munkatempóját, kezdeményezési készségét, Hátránya: Egyénileg dolgozza fel a gyermek a feladatokat, nincsen párkapcsolatban. Nem tesz erőfeszítéseket a munkatempó növelésére A versengő tanuláskor is egyedül marad, magára figyel.

A kooperatív tanulás Csoportos vagy páros feladatokat végeznek a tanulók, így máris kialakul az egymásrautaltság, a szociális kapcsolat, Együttműködésre késztet, Csökken a szorongása, a személyiségfejlődése harmonikusabbá válik, Javul a tanulási teljesítmény, a problémamegoldó képesség, Megtanulja értékelni önmagát és másokat, ezt hangosan meg is fogalmazza, Jobban elfogadják a társadalmi, etnikai különbségeket, az előítéletük csökkenhet.

Jó alap a Meixner módszer: a dislexiát, ami kialakulhat, ezt megelőzheti, vagy a tüneteket enyhítheti, hosszabb előkészítési időszakot alkalmaz, a gondolkodásmerevségét is feloldja, motivál, sok eszközt használ, a hármas asszociáció elvét használja: beszédhang-beszédmozgás-betűalak összekapcsolása, mozgás-beszéd-gondolkodás egységét is összekapcsolja, sikerélményt biztosít, késleltetett írástanulás a finommotorika kialakulatlanságát támogatja, később is a funkcionális írást helyezi előnybe

Osztályrendezés 1.

Osztályrendezés 2.

A megváltozott tanári szerep alapos tervező segítő támogató koordinátor megfigyelő

Problémák állandó szóbeli instrukció nehezen elfogadható fizikai kontaktus „főnők” harc túl sok „időpazarlás” kevesebb tudásanyag egyéni ellenőrzés hiánya

Máig meg vagyok győződve arról, hogy a hagyományos tanítási módszert sosem szabad megszüntetni, mert a maga hatékonyságával a tudásanyagot nagyszerűen átadja.

Eredmények: (kezdetleges csírák) a gyermekek egymás felé nyitottabbak, elfogadóbbak, segítőkészek lettek, új értékeket vettek észre társaikban a közös munkák során, saját munkájukba beépítették az egymástól eltanult ötleteket, a gátlásos tanulók felszabadultabban vettek részt a közös munkában, változatos, eszközben gazdag feladatokat szívesen oldottak meg.