A komplex tehetségfejlesztő program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
„Ezt egy életen át kell játszani”
KI LESZEK ÉN? Önismereti komplex személyiségfejlesztő projekt
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Színjátékos tehetséggondozó projekt
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Projektmunka.
A feladatok szerepe Kaposi József.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
A differenciálás lehetséges útjai a tehetségfejlesztésben
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
A lelki egészség védelme az iskolában
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„Vásárhelyi Tehetségpont”
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
AZ EGYÉNI TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK KRITIKUS PONTJAI Kaposvár, szeptember 16. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem, Pszichológiai Intézet Magyar.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
EGYÉNI TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK JELENTŐSÉGE
EGYÉNI TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK, A TERVKÉSZÍTÉS LÉPÉSEI
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

A komplex tehetségfejlesztő program Mitől komplex? Demarcsek Zsuzsa

A személyiség fejlesztése Nem tantárgyat tanítunk, hanem gyereket ! A tantárgy eszköz és nem cél! Mit jelent a személyiségfejlesztés? Megismerés Elfogadás (árnyék) Lehetőségek feltárása A személyiség integrálása

A sikeres élet alapja A személyiség integrálása Összerendezettség Erőforrások ismerete, aktivizálásának képessége A tehetség kibontakoztatásának képessége Társas együttműködés Coping (megküzdés, stressz kezelés) Pszichológiai immunrendszer Kommunikáció

A komplex program Tehetségazonosítás, beválogatás Tehetségfogalom (tehetségkoncepció alapján sajátos fogalomalkotás) Elővizsgálat Gondozás (szinten tartás, ellátó funkció) Fejlesztés (képességfejlesztés, kiteljesedés, akadályozó tényezők megszüntetése) Utóvizsgálat: önkontrollos vagy kontrollcsoportos összehasonlítás

A komplex program célja Nem ismeretátadás, hanem egyénre szabott képességfejlesztés: fogalomalkotás, helyzetfelismerés, problémamegoldás, döntés, feladatértés, kreativitás, Az erős oldal fejlesztése A gyenge oldal feltárása és fejlesztése: motiválatlanság, információ feldolgozási stratégia hiánya, kreativitás fejletlensége, személyiségből fakadó problémák, Lazítás, megfelelő légkör kialakítása, elfogadás Kiegészítő tevékenységek (másik agyfélteke fejlesztése)

A komplex program módszerei, eszközrendszere Dúsítás- gazdagítás: tartalmi gazdagítás, feldolgozási készségek fejlesztése,mélységében történő gazdagítás, tempóban történő gazdagítás Renzulli –féle gazdagító modell: felfedező élmény, kognitív-affektív folyamatok fejlesztése, valós probléma megoldása Gazdagítás módszerei: brainstorming, „ Buzz” –csoport, Kérdés- doboz, projekt, szeminárium, vita, publikálás, Differenciálás: nyitott feladatok, különböző munkatempóra épülő feladatok, képesség szerinti csoportok, kooperatív tanulás, Léptetés, gyorsítás

A komplex tehetség tanterv A műveltségi terület specifikumai, tehetségjellemzők A tehetséggondozás, képességfejlesztés útjának megválasztása Elérni kívánt hosszú távú rövid távú célok meghatározása Fejlesztendő területek, fejleszteni kívánt készségek tételes felsorolása Szervezeti formák Eredmények leírása, sikerkritériumok megfogalmazása Tanterv előkészítő mátrix Curriculum készítés

Tanterv előkészítő mátrix

Köszönöm a figyelmet

Köszönöm a figyelmet!