Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Önismeret.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Komplex Instrukciós Program
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
„Ezt egy életen át kell játszani”
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Értékelés a pedagógiában
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Önismeret Horváth Renáta.
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A fejlesztő értékelés.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A differenciálás lehetséges útjai a tehetségfejlesztésben
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Autonómia és felelősségvállalás
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Inklúzív nevelés Magyarországon
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
IPR 2009/2010.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L Dr. Szabó Antal szaboa@nyf.hu

A tanulók közti különbségek „Mert a kinek van, annak adatik; és a kinek nincs, attól az is elvétetik, a mije van” Márk Evangéliuma (4. 25) A tanulók közti különbségek Biológiai Pszichológiai Szociológiai

Fiú-lány különbségek a tanulói teljesítményekben érdeklődésekben attitűdökben Az individuális különbségek nagyobbak, mint a nemi differenciák.

Az adaptív oktatás szempontjából fontos tanulói tulajdonságok A tanuló tudása A tanuló aktivitása Fejlettség az egyéni munkavégzés terén Fejlettség az együttműködés tekintetében A tanuló társas helyzetének jellemzői

A tanuló tudása Megalapozó tudás Diagnosztikus felmérés megfelelő, a továbbhaladáshoz elegendő hiányosságok, bizonytalanságok, félreértések vannak nincs előzetes tudásuk már ismert a feldolgozandó anyag Diagnosztikus felmérés

A tanuló aktivitása Az oktatási folyamatban való készséges részvétel. Az iskolai, tanórai tanulás – eltérően a természetes tanulás körülményeitől: A gyerek nem azt tanulja, amit akar. Nem akkor és addig tanul, ameddig késztetést érez. A pedagógus tanórai céljai és a gyerekek éppen aktuális személyes céljai nem mindig esnek egybe. A tanítás a véletlenül egy osztályba került gyerekek társaságában zajlik. A gyerekek kívánságai, nézetei, érzelmei nem befolyásolják, hogy ki lesz a tanáruk. A gyerekek viselkedését, teljesítményét – pontosan nem is mindig értett – szempontok alapján és ismeretlen módszerekkel értékelik.

Fejlettség az egyéni munkavégzés terén Szintjei: Milyen fokú a tanuló feladat megoldó képessége(önállóan, segítséggel)? Törekszik-e a javasolt munkamenet betartására? Hogyan használja a munkaeszközöket? Mit csinál, ha problémába, nehézségbe ütközik? Mennyire terhelhető? Mi jellemzi a figyelmét? Milyen a munkatempója, Mi jellemzi a tanuláshoz való viszonyát az adott tantárgyból? Mi iránt mutat érdeklődést?

Fejlettség az együttműködés tekintetében A pedagógussal – a tanulótársakkal Az együttműködési képesség szempontjából lehetnek: Fejlettek (az együttműködés normái szerint viselkednek és ezt társaiktól is megkívánják) Együttműködésre még nem alkalmasak (saját cselekedeteiket sem igazítják az együttműködés normáihoz, és ezt társaiktól sem várják el) Változásban lévők (sem önmaguk viselkedésében, sem a másokkal szemben támasztott ilyen jellegű elvárásokban nem konzekvensek)

A tanuló társas helyzetének jellemzői A rokonszenvi, a presztízs és a szerepviszonyok határozzák meg. Az egyoldalú rokonszenvi kapcsolat, kapcsolatnélküliség, peremhelyzet Elutasított tanulók Magas presztízsű gyerekek Fontos a tanulók társas helyzetének ismerete, ezek azonban dinamikusan változnak