AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI 2009-2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Az ökológiai állapotértékeléshez szükséges monitoring rendszer felülvizsgálata - Komárom-Esztergom megye - Vásárhelyiné Tóth Ildikó Nemzeti Környezetügyi.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL Tervezett üzemidő lejártát követő üzemeltetés engedélyezése Dr. Rónaky József főigazgató.
Dél-Alföldi régió Ivóvízminőség-javító Program Mórahalom, július 02.
KSZGYSZ Konferencia Budapest, április 20.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
„Demo-Rendelet” 23/2011.(III.18.) Korm. Rendelet A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Tudatos lépések a költséghatékony épületüzemeltetés felé Tóth Nelli energetikai tanácsadó MN6 Energiaügynökség EHÖSZ Konferencia Tatabánya.
Vízbázisvédelem fázisai
A helyi jelentőségű védett természeti területekkel kapcsolatos jogszabályi háttér Sándor Edina Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi,Természetvédelmi és.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A környezetvédelem intézményrendszere
A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet változásai Nyíregyháza, október 2.
Dobogókő, január Az előzetes vizsgálati eljárás (Kvt. 67. §, R §) Dancsokné Fóris Edina.
Környezetvédelmi vizsgálatok a KÖZOP beruházások vonatkozásában A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról.
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály.
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
A gondozási szükséglet vizsgálat eljárás rendje
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Az OTH feladata közegészségügy (környezet- és település-, élelmezés- és táplálkozás-, munka-, sugáregészségügy és sugárbiológia, toxikológia), a járványügy.
A FAVI adatszolgáltatásban várható változások
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
Változások a hazai zaj- és rezgésvédelmi védelmi szabályozásban
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Változások a környezeti hatásvizsgálatban A környezeti hatások jelentőségének vizsgálatával összefüggésben egyes kormányrendeletek módosításáról szóló.
Közegészségügy és egészségvédelem a vállalkozásokban
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Adatszolgáltatás a levegőtisztaság-védelem területén
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Beruházásokhoz kapcsolódó Környezetvédelmi tervezés és engedélyeztetés
Fás szárú energetikai ültetvények telepítésének engedélyeztetése.
Eljárás fajták a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárás alá tartozó tevékenységek szerint.
VÍZELLÁTÁS FÜRDŐÜZEM VEZETÉKES VÍZ „201/2001.(X.25.) Korm. rendelet”
AZONNALI NEGYEDÉVES ÉVES JELENTÉSI RENDSZER Szolgáltató Szervezetek ÁNTSZ OTH ÁNTSZ Megyei Statisztikai Hivatal ÁNTSZ OTH FETIVIZIG FETIKÖFE Megyei közgyülés.
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A hígtrágya tárolása, injektálás, tápanyagként történő hasznosítása
Hajdú-Bihar Megyei Mérnöki Kamara Vízépítési Tagozata Szakmai továbbképzés szeptember 16. Fodor Jenő ivóvízágazati főmérnök Debreceni Vízmű Zrt.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
2014. november A vízügyi hatóságot érintő változások.
A tájvédelmi szakhatósági közreműködés 166/1999. (XI.19.) Korm.rendelet szerinti korábbi gyakorlat Kardos Mária Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság 2014.
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság A Vízügyi hatósági eljárások bemutatása Előadó: Markó Ödön Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi.
Vízbiztonság tervezés gazdasági hatásai Dr. Papp Mária c.egyetemi docens,főtitkár Budapest..
Vincze Lászlóné dr. főiskolai docens
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
GEOTERMIKUS ENERGIA KINYERÉS JOGI HÁTTERE, HATÓSÁGI FELTÉTELEI Készítette : Hojdákné Kovács Eleonóra Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A 47/2005. (III.11.) Kormányrendelettel módosított
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Előadás másolata:

AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI

A 347/2006.(XII.23.) KORMÁNY RENDELET HATÁSAI A VÍZJOGI ENGEDÉLYEZÉSI ELJÁRÁSSAL ÖSSZEFÜGGÉSBEN 32/D (2) A Kormány a felügyelőségnek a - közcélú vízilétesítmény létesítéséhez, üzemeltetéséhez vagy ilyen célt szolgáló vízhasználathoz, továbbá a jövőbeni ivóvízellátás célját szolgáló vízbázisok védelme érdekében történő - védőidom, védőterület és védősáv kijelölésére irányuló eljárásában, az ivóvíz, az ásvány- és a gyógyvíz minőségét, egészségkárosítás nélküli fogyaszthatóságát, felhasználhatóságát befolyásoló körülmények, tényezők vizsgálata kérdésében - első fokú eljárásban az ÁNTSZ regionális intézetét szakhatóságként jelöli ki. 32/E (3) A Kormány a felügyelőségnek az elvi vízjogi engedélyezési, a vízjogi engedélyezési, üzemeltetési és a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárásában a vizek minőségét, egészségkárosítás nélküli fogyaszthatóságát, felhasználhatóságát befolyásoló körülmények, tényezők vizsgálatával kapcsolatos szakkérdésben - első fokú eljárásban az ÁNTSZ kistérségi intézetét szakhatóságként jelöli ki.

Vízügyi Felügyelőség ÁNTSZ Regionális Intézete Vízjogi Létesítési engedély Üzemeltetési engedély Ivóvíz Vízbázis kijelölése Védőterület kijelölése Védősáv kijelölése ÁNTSZ Kistérségi Intézete Vízjogi Elvi engedély Létesítési engedély Üzemeltetési engedély Ivóvíz Ipari-víz Szennyvíz Csapadékvíz A vizek minőségét, egészségkárosítás nélküli, fogyaszthatóságát, felhasználhatóságát befolyásoló körülmények, tényezők vizsgálata

A 201/2001.(X.25.) KORMÁNY RENDELET ÁTFOGÓ MÓDOSÍTÁSÁNAK KÖVETKEZMÉNYEI 2.§ k): ÁNTSZ illetékes intézete: az 1000 m 3 /nap-nál kisebb kapacitású és 5000 főnél kevesebb állandó népességet ellátó vízellátó rendszerek esetén az ÁNTSZ kistérségi intézete, az ennél nagyobb, illetve egy kistérség határán átnyúló vízellátó rendszerek esetén az ÁNTSZ regionális intézete 2010 Január 1. 2.§ l): illetékes hatóság: az ÁNTSZ illetékes intézete, illetve az MgSzH területi szerve

AZ ILLETÉKES INTÉZETEK KÖZÖTTI FELADATMEGOSZTÁS 1. Regionális Intézet 5.§ (2) Évenkénti ellenőrzés 5.§ (4) Vizsgálati adatok fogadása 5.§ (5) Vizsgálati eredmények összesítése, feldolgozása, értékelése 5.§ (8) Rendkívüli vizsgálat elrendelése 6.§ (1) Minőségjavító beavatkozás elrendelése 6.§ (2) Önkormányzatok tájékoztatása minőségjavító beavatkozás elrendeléséről Kistérségi Intézet 5.§ (2) Évenkénti ellenőrzés 5.§ (4) Vizsgálati adatok fogadása 5.§ (5) Vizsgálati eredmények összesítése, feldolgozása, értékelése 5.§ (8) Rendkívüli vizsgálat elrendelése 6.§ (1) Minőségjavító beavatkozás elrendelése 6.§ (2) Önkormányzatok tájékoztatása minőségjavító beavatkozás elrendeléséről

AZ ILLETÉKES INTÉZETEK KÖZÖTTI FELADATMEGOSZTÁS 2. Regionális Intézet 6.§ (4) Ivóvíz fogyasztás korlátozásának elrendelése 6.§ (6) Határértéktől való eltérés egészségügyi megítélése 6.§ (7) „Nitrites” víz esetén egyedi ellátási forma elrendelése 7.§ (3) Ideiglenes határérték megállapítása 9.§ (2) Ivóvíz vizsgálati adatok regionális szintű gyűjtése, értékelése, éves jelentés készítése Kistérségi Intézet 6.§ (4) Ivóvíz fogyasztás korlátozásának elrendelése 6.§ (6) Határértéktől való eltérés egészségügyi megítélése 6.§ (7) „Nitrites” víz esetén egyedi ellátási forma elrendelése 7.§ (3) Ideiglenes határérték megállapítása

JELENTÉSI RENDSZER

VIZSGÁLATI SOROK VÁLTOZÁSA I.: Mindig vizsgálandó II.: Feltételektől függően mindig vizsgálandó III.: Feltételektől függően az összes minta 20%-ban vizsgálandó IV.: Az összes minta 20%-ban vizsgálandó

ÚJDONSÁGOK  6.§ (5) Amennyiben az (1) és (4) bekezdések szerinti (vízminőség-javító) intézkedések a vízjogi engedélyezési kötelezettség alá tartozó vízellátó rendszereket érintik, az intézkedésekről az engedély kiadására illetékes és hatáskörrel rendelkező felügyelőséget is tájékoztatni kell.  6.§ (7) Amennyiben egy településen, vagy - ha meghatározható - településrészen a lakosság által fogyasztott ivóvíz nitrit- vagy nitráttartalma az ÁNTSZ illetékes intézetének megállapítása szerint meghaladja az 1. számú melléklet B) táblázatában megadott határértéket, mindaddig gondoskodni kell az érintett területen lakó egy évnél fiatalabb csecsemők és a várandós anyák (8) bekezdés szerinti ivóvízellátásáról, amíg az ÁNTSZ illetékes intézete ezt előírja.  2. sz. melléklet B) rész 4. megjegyzés: Az 1. számú melléklet szerinti egyes vízminőségi jellemzők esetében az üzemeltető kérésére az illetékes hatóság engedélyével csökkenthető a táblázatban megadott mintaszám, ha a) legalább két egymást követő éven keresztül vett minták vizsgálati eredménye állandó, és lényegesen jobb, mint az 1. számú mellékletben megadott határérték, valamint b) valószínűsíthető, hogy nincs olyan tényező, amely vízminőség romlást okozna. A legkisebb alkalmazott gyakoriság sem lehet kisebb, mint a táblázatban megadott mintaszám 50%-a.

VÍZBIZTONSÁGI TERV 4.§ (6) Az 1000 m 3 /nap-nál nagyobb kapacitású vagy 5000 főt meghaladó állandó népességet ellátó vízellátó rendszerek vízbiztonság- irányítási rendszerét ivóvízbiztonsági tervben kell rögzítenie az üzemeltetőnek. 4.§ (7) Az OTH közegészségügyi szempontból határozatban hagyja jóvá az ivóvízbiztonsági tervet. A határozat visszavonásig érvényes főt ellátó rendszereknél július 1-ig főt ellátó rendszereknél július 1-ig főt ellátó rendszereknél július 1-ig

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Laczkó András ÁNTSZ Észak-alföldi Regionális Intézete 2009