Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, 2009. október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, 2009. október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály."— Előadás másolata:

1 KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, 2009. október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály Hajózási, Tengerészeti és Kikötői Osztály szemszögéből

2 Tiszai Kikötők

3 Miért fokozottan balesetveszélyes? Hajóforgalom koncentrálódik Jogszabályi háttér üzemeltetőre vonatkozó enyhébb kritériumai Kikötők: Nagyszámú alacsony szinten kiépített kikötő Kedvtelési célú tevékenység magasabb aránya Tiszai Kikötők:

4 Kikötők engedélyező hatóság szerint NKH Regionális Igazgatóságok hatáskörében: –Révátkelés –Hajóállomás –Úszóműves rakodóhely NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály hatáskörében: –Parti területtel rendelkező kikötők

5 Kikötők engedély szerint –Érvényes üzemeltetési engedéllyel rendelkezik –Engedélyezés alatt –Engedéllyel nem rendelkezik, és engedélyezésre irányuló eljárást nem kezdeményezett – Hagyomány – Erőforrás hiány – Szankcionálási lehetőség korlátai Ennek okai

6 Kikötők funkció szerint Nagyhajók fogadására alkalmas kikötők (Tiszán minimális számú a parti területtel, valamint érvényes üzemeltetési engedéllyel rendelkező kikötő) Kishajók és (vagy) csónakok fogadására alkalmas kikötők

7 Veszélyforrás kishajó- és csónak kikötők üzemeltetése során – Engedéllyel nem rendelkező kikötők esetén a hatósági kontroll hiánya. – Kiépítettség hiánya – Mentőeszközök hiánya – Nem elégséges tájékoztatás –Téli üzem (gumicsizma, kiszáradt fa-ladik) kikötőrend szóbeli

8 Teendők Lehetőség szerint rendszeres - alkalmanként a Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitánysággal közös - ellenőrzésekkel kíséreljük meg az engedély nélküli kikötői tevékenységet visszaszorítani, illetve az engedélyezési eljárásba belekényszeríteni. Tájékoztatás: Kikötőrend kifüggesztése, Üzemeltetők felelős magatartása, Üzemeltetők tájékoztatása

9 Javaslat a mentőeszközök megóvására: FIGYELEM! A kikötő területén található életvédelmi eszközök eltulajdonítása több bűncselekményt is megvalósíthat, mely büntetőjogi következményekkel jár, és az elkövető akár szabadságvesztéssel is sújtható.

10 Köszönöm a figyelmet! Draskovits Gergely hajózási referens NKH KÜI HHF Hajózási, Tengerészeti és Kikötői Osztály


Letölteni ppt "KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, 2009. október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály."

Hasonló előadás


Google Hirdetések