Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM
A minőségügy a könyvtárügyért
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
A gyakorlatvezető mentor
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Szervezetfejlesztési Program
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
-Pécs- Készítette: Győri Zsuzsanna Magyar 4. évfolyam.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KONZULTÁCIÓ Tartalmi feltárás Aszalós Károly ELTE Egyetemi Könyvtár Gyűjteménykezelői Osztály   1/ /3455-ös mellék.
Tájékoztatás a legfontosabb változásokról
SZAKMAI NAP AZ EGYETEMI KÖNYVTÁRBAN 2013 május 8. ELTE FOLYÓIRATRENDELÉS TUDNIVALÓK AZ ÚJ KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁSRÓL Pálfi Éva Folyóirat Csoport.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
MIT TUDUNK AZ IFJÚSÁGPOLITIKÁRÓL? Kvíz. ISTEN HOZOTT BENNETEKET EGY RÖVID KVÍZBEN, MELY SOK MINDENRE VONATKOZIK, AMI A FIATALOKAT ÉRINTI...
10 dolog, amit EDIT-ről tudni kell
Bergmann Krisztina – dr
Az önértékelés moderálása EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
Együtt? Egymásért. Hagyományok és kihívások III. szakmai nap az Egyetemi Könyvtárban Budapest, március 05.Készítette: Pór Dorottya, osztályvezető.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
1 KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
IKR munkabizottságok működése az Egyetemi Könyvtári Szolgálatban
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A KKÉK kritériumai és azok intézmény specifikus értelmezési lehetőségei Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet „Jót,
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai Vajda Zsuzsanna főtanácsos ELTE Egyetemi Könyvtár Főigazgatói Kabinet

Az EKSZ szervezeti sajátosságai Ami elválaszt: 9 könyvtár = 8 kari könyvtár + Egyetemi Könyvtár = 7 kari könyvtár + BTK + Egyetemi Könyvtár Ahány könyvtár, annyi fenntartó, annyi vezetés, annyi szervezeti struktúra stb. Fizikai távolság

Az EKSZ szervezeti sajátosságai Ami összeköt: Egyetemi Könyvtári Szolgálat (2009) Könyvtári Tanács (2010) Az EKSZ operatív testülete, szakmai tanácsadó testületként működik az EKB mellett K21 Minőségfejlesztési projekt (2008) A Könyvtári Tanács hivatalos munkacsoportja (2013)

Lehet-e ilyen szervezeti keretek közt önértékelni? Igen De csak akkor kapunk az önértékelés során torzításmentes képet önmagunkról, ha a sajátos szervezeti adottságokat összehangoljuk az önértékelés előírásaival, és az önértékelés a szervezet minden tagjának sajátosságait tükrözi. Előkészítő munkálatok

Az EKSZ önértékelése 9 önálló önértékelő csoport, 9 önálló önértékelés Mi biztosítja a „közös nevezőt”? Képzések, közös felkészülés Mentorok Bizonyítékként felhasználható közös dokumentumok Módszertani útmutató az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat önértékeléséhez e-Learning felület a közös munkához, kapcsolattartáshoz https://elearning.ppk.elte.hu

Az EKSZ önértékelése Közös dokumentumok (1) Küldetés Jövőkép EKSZ SZMSZ és mellékletei (2012): Az EKSZ tagkönyvtárai Az EKSZ könyvtárhasználati szabályzata Szabályzat a muzeális értékű dokumentumok kezelésére és feldolgozására Szabályzat a nem muzeális dokumentumok kezelésére és feldolgozására Gyűjtőköri megosztás

Az EKSZ önértékelése Közös dokumentumok (2) Minőségirányítási kézikönyv (2012) Szabályzat a nem megfelelő minőségű szolgáltatások javításához (2013) Módszertani útmutató az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat önértékeléséhez, 2., jav., bővített változat (2013) Kritériumok, alkritériumok Összefüggésrendszer Fogalmak

Megvan a kő, kezdődhet a főzés! Az EKSZ önértékelése Megvan a kő, kezdődhet a főzés!

Eredmények Mindenütt jobbak lettek az eredmények az előző önértékeléshez képest (köszönhetően többek közt az előző önértékelésnek) A legtöbb adottságkritérium területén előrelépés történt a PDCA ciklusban Az eredménykritériumok esetében több mérési eredmény állt rendelkezésre

Eredmények Az eredmények javulása nagy mértékben köszönhető annak, hogy elkészültek a bizonyítékként felhasználható dokumentumok: Közös dokumentumok Az egyes könyvtáraknak a közös dokumentumokat kiegészítő alapdokumentumai, amelyek tükrözik a helyi sajátosságokat

Fejlesztendő terület Dokumentálás El kell készíteni, és a közös dokumentumokkal össze kell hangolni az egyes könyvtárak további szabályzatait Különös gondot kell fordítani a megbeszélések emlékeztetőinek elkészítésére Archiválás

Köszönöm a figyelmet! Vajda Zsuzsanna vajda.zsuzsanna@lib.elte.hu