New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Professzionális iskolai kutatások
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Tan-tér program Felső-Kiskunsági Közösségi Munkások Egyesülete.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Matematika kompetenciaterület
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Üzleti informatika Szabó Gábor - üzletágvezető February 25.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Kompetensek lettünk? június 27..
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Felnőttoktatási tájékoztatója
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Speciális gyermekvédelem
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Félévi beszámoló Napirend Törvényi változások Törvényi változások Statisztika, tanulmányi helyzet, műszaki beszámoló Statisztika, tanulmányi.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
A szakiskola jelene és jövője
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szakiskolai fejlesztési program
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pályázat címe: Erdély aranykora, Bethlen nyomában nyomában
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
3. osztályban.
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Csoport neve dátum Tárgy neve és kódja Előadó neve.
Előadás másolata:

New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról

Statisztikai adatok 12 fő: 11 nő, 1 férfi Kor: év Etnikai háttér: 12 fő magyar Tanulmányi háttér:minden résztvevő végzettsége: 5.4. szintű OKJ Aktuális osztály: felnőtt aneszteziológiai és intenzív szakápoló Migránsok aránya az osztályban: 15 % (általában 5-15 %) Migránsok származási osztálya: Románia

Kérdések-eredmények Kulturális és etikai értékrendbeli különbség nincs Szakmai értékekben és kompetenciák terén vannak különbségek, ez zavarja kicsit őket, de igazán nem okoz problémát Beszédnyelvben nincs eltérés, szakmai nyelv okoz némi nehézséget –A tanárok ezt tolerálják, segítik a tanulót, eltérő súlypontok a tananyag neuralgikus pontjain –A tanulási folyamatot, az osztályhangulatot, és a résztvevők közti kapcsolatot ez nem befolyásolja –Segédanyagok, módszerek, eszközök a helyzet kezelésére: azonnali kérdezés, tanári magyarázat, tanári jegyzetek, szótárak

Kérdések-eredmények 2 Tanítási módszerek: főleg frontális munka, gyakran csoportmunka, interaktív óra, demonstráció, szimuláció Résztvevők felelőssége a tanítási folyamatban:tanuló: figyelmes, konstruktív részvétel, készülés, tanulás; tanár: érthető, szemléletes előadásmód, a tanulók bevonása, érthető magyarázat A tanulók nem kerültek konfliktusba azokkal az értékekkel, normákkal, amit a tanárok az oktatás során közvetítenek

Összefoglaló A migránsok és nem migránsok tanulmányi, szociális háttere megegyezik, problémáik hasonlóak Emberi és kulturális vagy egyéb normákat illetően nincs érezhető különbség Nyelvi különbség szintén nem tapasztalható Eltérések a szakmai normák, szokások kompetenciák területén találhatóak A jövőre vonatkozólag a tanulást segítő, felzárkóztató módszerekre és eszközökre van igény, különösen a magyar szaknyelv, az angol kifejezések, rövidítések, és a nálunk használatos eszközök, protokolok és standardok tekintetében.