1. 1.A helyi tervezés lehetőségei A helyi tanterv megalkotásához különösen az alábbi szabályzókra kell tekintettel lennünk:   Közoktatási törvény (különösen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az iskolai dokumentumok
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Méltányossági elvek a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Az egyéni fejlesztési terv
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Projektmunka.
A kerettantervek fejlesztése
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
A pedagógiai program készítése
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Földrajz tanítása előadás II. A földrajztanítás speciális nevelési feladatai.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

1. 1.A helyi tervezés lehetőségei A helyi tanterv megalkotásához különösen az alábbi szabályzókra kell tekintettel lennünk:   Közoktatási törvény (különösen a 19., 39., 48., 52., §-ok)   Nemzeti alaptanterv:   A műveltségi területek oktatásának közös követelményei   A NAT és az életkori jellemzők   Kerettantervek   Az iskola alapító okirata

  A fenntartó oktatás-fejlesztési terve   Az iskola nevelőtestülete által elfogadott és a fenntartó által jóváhagyott – jelenleg még hatályban lévő – pedagógiai program   A szülők, diákok elvárásai   Az intézmény adottságai   A pedagógusok szakmai törekvései   Az iskola kapcsolatrendszere, együttműködési lehetőségei

2. Az iskolák lehetőségei a környezeti nevelés tantervi tervezésében:   A kerettantervi tartalmak kiegészítése a környezetre vonatkozó helyi tananyaggal;   a szabadon tervezhető időkeret terhére önálló környezeti tartalmú tantárgy megszervezése;   olyan integrált tantárgy létrehozása, mely az összevonás révén erősíti az egészleges szemlélet kialakulását;   az osztályfőnöki órák témái között az ember és környezete kapcsolatára vonatkozók megtervezése;

  A tantervi modulok környezeti szemléletű megvalósítása;   Külön eljárás során engedélyezett önálló környezeti nevelési szemléletű tantárgyi tanterv, iskolai program szerinti tanítás;   A hagyományos tanórai foglalkozásoktól eltérő, környezethez illeszkedő tanulásszervezési módok kialakítása (pl.: erdei iskola, témanap, múzeumi, állatkerti órák);   Cselekedtető módszerek alkalmazása, amelyek segítik a tanulók együttműködő tanulását, és örömteli megismerést kínálnak;

3. A tervek tartalma KerettantervHelyi tanterv Tantárgyi program (tanmenet) Fejlesztési követelmények Fejlesztési programTanulócsoportra, szükség esetén egyénre szabható fejlesztési terv Témakörök, tartalmak-Konkrét tananyag kerettantervből levezethető -helyben kiegészített Tanítási egységek tananyaga Belépő tevékenység- formák Alkalmazott tevékenységfor- mák Óratípus, alkalmazott módszerek

4. Ajánlott együttműködő tanulási módszerek   Páros és csoportos véleményformálás.   Témához kapcsolódó tanult ismeretek csoportos visszakeresése, koncentrálása.   Szövegértelmezés, lényegkiemelés és annak megvitatása.   Kulcsszó, kulcsmondat, kulcsesemény, kulcsfolyamat keresése, értelmezése.   Jegyzetek, feladatmegoldások összehasonlítása, elemzése.   Új ismerethez kapcsolódó kérdések megfogalmazása csoportosan.   Információrögzítés együttműködéssel.   Esszé kidolgozása csoportosan (ötletgyűjtő, kidolgozó, véleményező feladatok munkamegosztással).

  Tesztkészítés, tesztértékelés.   Problémamegoldó gyakorlat ötletrohammal, értékeléssel.   Adatgyűjtés, feldolgozás, kiselőadás tartása társas munkamegosztásban.   Fogalmak, jelenségek kollektív definiálása, tisztázása.   Írásbeli értekezések, vitairatok, készítése, vélemények, beadványok, javaslatok megfogalmazása és értelmezése csoportos munkában.   Vélemények, gondolatok társítása posztereken.   Könyvtári, kutatás, „cédulázás”, adatbázis kezelés, adatfeldolgozás.   Egy téma különböző megközelítésű és nézőpontú feldolgozása.   Adott témák körüljárása csoportosan.

5. A környezeti nevelés sajátos értékelési formái   A pedagógusok felkészülését hassa át az együttműködésre törekvés.   Törekedjenek fenntartani az egyensúlyt a személyiség szabadsága és a munkavégzés rendje között.   Tanulóik számára jól szervezett tevékenységek során biztosítanak sokoldalú, személyes tapasztalatszerzési lehetőséget és kommunikációs helyzetet.   Adjanak alkalmat az önálló elemzés, szabály, sejtés tanulói megfogalmazásának.   Segítsék a szabály, összefüggés, megállapítás napi élethelyzetekben megjelenő példáinak és a szükségszerűségek felismerését.

  Tanulmányozható és élményt nyújtson.   Szervezzék meg az egyéni és kooperatív tanulás formáit, biztosítsák a differenciálás lehetőségeit a képességek fejlesztésének folyamatában.   A rendszerszemléletű gondolkodás kialakulását célozza meg.   A tevékenységek szervezése és koordinálása során biztosítsák: -a tanulói kíváncsiság megőrzését; -az aktivitás fenntartását és megerősítését; -a belső motivációs bázis fejlesztését; -az általános és különleges adottságok felismerését, fejlesztését; -a megismerő és rövid úton célravezető stratégiák felismerését, lehetőségeit;

6. Eredményvizsgálatunk egyes tanulók esetében   Az iskolai cél- és értékrendszer megvalósulására,   A szociális képességek alakulására,   A beállítódások és értékorientáció fejlődésére,   A csoporthelyzet megismerésére,   A konfliktuskezelés módjára irányul.

7. Osztályközösségek esetében   A csoportviszonyok alakulásának,   A közvéleménynek, a morális gondolkodásnak,   Az informális kapcsolatrendszernek,   A tevékenységrendszernek a megismerésére irányul.

8. A nevelői követelmények ellenőrzési szabályzatának tartalma A választott módszereink lehetnek:   A személyiségjellemzők és a feladatellátás minőségének megfigyelése;   Spontán és irányított személyes beszélgetések;   Írásos felmérés, illetve kérdőíves vizsgálat;   Nevelői teljesítmény és dokumentáció elemzése;   A helytállás aktivitásának és minőségének követéses vizsgálata. Drávai Mária