TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyílt napok látogatottsága
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Interdiszciplináris.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Készítette: Fajkusz Lívia
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az E-TANÁR portál.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
OK! Tanársegéd Online Könyvek
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Jegyzetkészítés 5/17.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Nemzeti Köznevelési Portál
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Integrált áramkörök programozása
Előadás másolata:

TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz Nyitókonferencia, Szeged, március 19. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Milyen a jó multimédiás tananyag? Benedict Mihály SzTE Elméleti Fizikai Tanszék

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 2 Áttekintés  Egy konkrét példa MM anyagra (fizika)  Egy szempontrendszer az MM anyagok értékének megítéléséhez  Értékes internetes MM gyűjtemények  Néhány példa különböző típusú MM-re

TÁMOP /1/A Egy példa a középiskolás anyagok közül Walter Fendt német matematika –fizika szakos gimnáziumi tanár lapjai: A szoftver: JAVA ingyenes, minden operációs rendszer alatt fut, a szöveg nyelve viszonylag egyszerűen módosítható. ORACLE-SUN ??

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 4 Szempontrendszer Két forrás: 1.MPTL Multimedia in Physics Teaching and Learning (EPS Educational Division) 2. MERLOT Multimedia Education Resource for Learning and Online Teaching

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 5 Szempontrendszer I: A TARTALOM MINŐSÉGE II: A MÓDSZER MINŐSÉGE AZ ANYAG HATÉKONYSÁGA A TANÍTÁSI-TANULÁSI FOLYAMATBAN III: KEZELHETŐSÉG, MOTIVÁCIÓS ERÉNYEK IV: DOKUMENTÁCIÓ

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 6 I/1. HELYESSÉG, ÉRVÉNYESSÉG Az anyag a tudomány pillanatnyi állása szerinti érvényes fogalmakat, modellt, és jelenséget tárgyal Ha modellt mutat be, röviden kitér az abban használt egyszerűsítésekre I: A TARTALOM MINŐSÉGE

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 7 I/2. RELEVANCIA, FONTOSSÁG Az oktatás szempontjából lényeges problémát dolgoz föl. Az adott tárgy törzsanyagához tartozik Ez konszenzuson alapul, vagy szervezet határozza meg (MAB) A tartalom fontos a későbbi tanulmányok szempontjából Áttekintő jellegű, széleskörű, több összefüggő problémát tárgyal Az anyag olyan természetű, hogy az MM jelentősen javítja a dolog lényegének megértését (Fölösleges a MM az anélkül is egyszerűen bemutatható jelenségről) Modern, fölfedezést, új, érdekes eredményt mutat be VAGY A mindennapi életből vett, de nehezen érthető problémát világít meg új módon I: A TARTALOM MINŐSÉGE

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 8 II/1. CÉLCSOPORT IGÉNYEINEK MEGFELEL Világos a célja: valamit meg akar értetni, vagy valamilyen tudás meglétét ellenőrzi Megfelelő didaktikai egyszerűsítéseket tartalmaz, nem túl bonyolult, de nem is túlságosan leegyszerűsített Az előforduló fogalmakat, ha ez szükséges, elmagyarázza II: A MÓDSZER MINŐSÉGE, HASZNÁLHATÓSÁG

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 9 II: A MÓDSZER MINŐSÉGE, HASZNÁLHATÓSÁGA II/2. A MEGVALÓSÍTÁS MÓDJA Az adott célnak megfelel a megvalósítás eszköze pl: video, animáció, szimuláció Modern: kihasználja a mai grafikus, mozgóképes és hangtechnikai lehetőségeket (IDŐFÜGGŐ) A technikai kivitelezés is érdeklődést keltő

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 10 II/3. FLEXIBILITÁS Az anyag beilleszthető egy tárgy szokásos előadásmódjába Alkalmas arra, hogy különféle körülmények között is használjuk, pl. előadási demonstrációhoz, vagy távoktatáshoz, vagy feladatmegoldáshoz, gyakorláshoz Lehetőséget ad arra, hogy ugyanazt a problémát többféle módon is megközelítsük II: A MÓDSZER MINŐSÉGE, HASZNÁLHATÓSÁGA

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 11 III/1. FELHASZNÁLÓBARÁT A nyelv érthető A kívánt szoftver könnyen elérhető, letölthető, vagy közismert pl. pdf, java Könnyű elindítani A látvány világos, a képminőség megfelelő A kontroll elemek (interakció) funkciója nyilvánvaló, a gombok, a menük, a szövegek jól különválnak A használó nem vész el a sokféle lehetséges elágazásban III: KEZELHETŐSÉG, MOTIVÁCIÓS ERÉNYEK

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 12 III/2. ÉRDEKLŐDÉST KELTŐ A megjelenítés esztétikus Motiváló bevezetés van Interaktív komponenseket tartalmaz III: KEZELHETŐSÉG, MOTIVÁCIÓS ERÉNYEK

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 13 III/3 A CÉL VILÁGOS A FÖLHASZNÁLÓ SZÁMÁRA Az oktató, hallgató látja, hogy mi a feladata: ez lehet csupán egy jelenség megértése Jó ha van megoldandó feladat Ha szükséges, van visszacsatolás, hogy helyesen reagált e használó A hallgató a számára ismert, megszokott módon kapja az információt III: KEZELHETŐSÉG, MOTIVÁCIÓS ERÉNYEK

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 14 IV. DOKUMENTÁCIÓ Van-e, ha szükséges, külön leírás a szoftver működéséről, működtetéséről? Vannak-e megadva linkek illetve hivatkozások az adott probléma további tanulmányozásához? Van-e javaslat a tananyag konkrét fölhasználásának módjára? Hozzáférhető-e a forráskód továbbfejlesztési céllal? Könnyen transzformálható-e más nyelvre az anyag? IV. DOKUMENTÁCIÓ

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 15 I: A TARTALOM MINŐSÉGE Egy szakmabeli számára a helyesség és fontosság általános kritériumának megléte viszonylag egyszerűen eldönthető II: A MÓDSZER: AZ ALKALMAZHATÓSÁG MINŐSÉGE Ennek megítélése sokkal nehezebb, sok esetben egyéni ízlés dolga. Valójában a tényleges használat során derül ki, hogy használható-e, vagy hogyan és mire használható az anyag. III: KEZELHETŐSÉG Általában ennek minősége is egyértelmű, de függhet a fölhasználó általános számítógépes készségeinek fejlettségétől A megítélés nehézségei

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 16 Hogyan tájékozódhatunk hatékonyan a hálózaton elérhető multimédiás anyagokról, azok minőségéről? Egy univerzális website minden területhez: MERLOT

Európai site

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 18 Az MPTL csoport működése  Minden évben választunk egy nagyobb tématerületet a fizikából és összegyűjtjük keresőprogramokkal a föllelhető MM anyagokat (MERLOT és MPTL függetlenül)  Első menet: KO ítélet, amiről azonnal látható, hogy nem jó, azt kizárjuk  Második menet: A redukált lista tételeit a MERLOT és az MPTL egy-egy tagja osztályozza a saját szempontrendszere szerint  Az értékelés alapján ajánlást teszünk arról, hogy melyek az igazán jó lapok, kb. 3-5 tétel  Az anyag áttekintése és értékelése egy ~20 oldalas publikációban

EVALUATION FORM of the MPTL working group

TÁMOP /1/A AZ MPTL-MERLOT csoport értékelési eredményei YearTopicItemsExcellentVery good 2002Quantum physics Optics Classical Mechanics Thermal & Statistical phys. 145 (54) Electricity, magnetism 952 (259) Solid state, Particle phys. 101 (46)2, 36, Quantum physics160 (79) 2009Optics and waves469 (169)42

TÁMOP /1/A Hogyan használható az MM az oktatásban, tanfolyamokon és a tanártovábbképzéseken? Hypertext tankönyv Jelenség, modell bemutatása, dinamika Önálló feladat megoldása Önálló tájékozódás illetve anyagkészítés

TÁMOP /1/A Példa a hypertext típusú anyagra Hyperphysics

TÁMOP /1/A Példa két kiváló bemutató anyagra Bernd Thaller: Visual Quantum Mechanics Paul Falstadt:

Példa egy feladatmegoldó anyagra Faraday

TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz Nyitókonferencia, Szeged, március 19. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Köszönöm a figyelmet